“Scandlines” un Liepāja – tas skan solīdi
Vakar pievakarē ostas uzņēmumā “Terrabalt” notika prāmju kompānijas “Scandlines” līnijas Liepāja – Traveminde atklāšanas sarīkojums.
Tas bija organizēts tā, lai uzņēmēji, viesi un žurnālisti varētu ne tikai savstarpēji apmainīties domām, bet pie reizes tiem būtu iespēja arī izstaigāt un apskatīt tikko kā ar pasažieriem un kravu jūru šķērsojušo kuģi “Kaunas”, kas, pienācis no Vāczemes, svaigi nokrāsots un cēls, rietošās sales staru apgaismots, pietauvojās piestātnē.
Kompānija “Scandlines” liepājniekiem nav sveša. Savulaik tā jau sadarbojās ar mūsu ostu, taču pēc tam pārcēlās uz Ventspili. Par šo faktu atgādināja pilsētas galva Uldis Sesks, kurš pauda cerību, ka bijušo partneru atgriešanās, kas tagad notikusi, ir ne tikai priecējoša, bet būs arī noturīga un ilga. Viņaprāt, “Scandlines” atgriešanos sekmējuši vairāki apstākļi. Liepājas osta pēdējos gados ir būtiski attīstījusies, sakārtotāka kļuvusi tās infrastruktūra, uzcelti un top jauni termināļi un pievedceļi. Sadarbību ar kravu un pasažieru pārvadātājiem bez šaubām pamudinājušas arī ostas izmantošanas maksu atlaides, par kurām nesen vienojās Speciālās ekonomiskās zonas valde.
SIA “Terrabalt” valdes locekļi Jānis Vecbaštiks un Āris Ozoliņš pastāstīja, ka prāmju kustība atsākās aprīļa beigās un jau pirmie reisi liecina, kas pieprasījuma tiem netrūkst. Sākumā līnijā kursēja prāmis “Envoy”, taču jau aizvadītajā sestdienā tam pievienojās modernākais kravu un pasažieru pārvadājumu kuģis “Kaunas”, kas jau pirmajā reisā bija simtprocentīgi noslogots. Prāmis uz Vāciju un atpakaļ pagaidām kursēšot divreiz nedēļā. Nedz piestātnes, nedz kravu laukumus pagaidām pārbūvēt nav bijis nepieciešams. Tie esot pietiekami labiekārtoti, lai uzņemtu gan pasažierus, gan kravu. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš pauda viedokli, ka prāmju līnijas atjaunošanos ir sekmējusi arī ekonomiskā situācija Eiropā un tas nozīmē, ka panākumiem nav īslaicīgs raksturs.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”