Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Skrejceļš klusēs līdz pavasarim

Skrejceļš klusēs līdz pavasarim
Foto: Egons Zīverts
31.10.2015 07:00

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Salīdzinot
ar to, kā te izskatījās pirms pāris gadiem, var teikt, ka Liepājas lidosta ir
nevis vienkārši rekonstruēta, bet uzbūvēta no jauna. Taču tajā ir klusums.
Regulāro lidojumu nebūs vismaz līdz pavasarim – tikmēr, kamēr lidostai nebūs
nokārtota sertifikācija. Bez tās sākt komercreisus, pastāvīgus pasažieru
pārvadājumus nav iespējams. Tas ir liels izaicinājums, atzīst Civilās aviācijas
aģentūras direktors Māris Gorodcovs, jo “pieredzes uz vietas Liepājā jau
nav”.

“Infrastruktūru
esam pieņēmuši, par to imponēti un gandarīti, tā ir ļoti labā kvalitātē, tā es
saprotu no saviem darbiniekiem. Tā problēmas neradīs, par to nav
jautājumu,” saka Civilās aviācijas aģentūras direktors M. Gorodcovs,
kura vadītā iestāde atbild par lidlauku sertifikāciju. Lai Liepājas lidostā
varētu nolaisties un pacelties lidmašīnas, lidostai vēl ir jāiztur drošuma
pārbaudes – sertifikācija.

Turklāt
Latvijā tieši Liepājas lidosta būs pirmā, kurai jāveic sertifikācijas process
pēc Eiropas Savienības jaunās regulas, kas izdota tikai pērn. Līdz ar to uz
“Kurzemes Vārda” salīdzinājumu, ka sertifikācija ir kā tāds biedējošs
bubulis, M. Gorodcovs atbild: “Tā tas arī ir.”

Aģentūras
direktors skaidro: “Infrastruktūra ir, bet tai tagad ir vajadzīgs
kvalificēts pārvaldnieks vai operators, kā mēs to saucam, tas ir vienalga.
Lidostai vajadzīgi darbinieki pietiekamā daudzumā, ar atbilstošu kvalifikāciju.
Pārvaldītājs ir jāizveido tā, lai katrā nepieciešamajā jomā būtu kompetenti
cilvēki. Uzņēmums, kas lidostu ekspluatēs, ir jāveido. Eiropas regulas nosaka,
ka jābūt speciālistiem un kvalifikācijas uzturēšanas programmai, atbildīgajiem
par lidostas ekspluatāciju un drošumu, spējīgiem uzturēt lidostu gan ziemas
apstākļos, kad tā jātīra, gan sekot līdzi uguņu sistēmai, gan peronu
apkalpošanai, spējīgiem reaģēt ārkārtas situācijās. Tas nav tik vienkārši.
Aviodrošība ir atsevišķs temats. Visur vajag gan menedžmentu, gan kvalificētus
speciālistus, kas to visu veic, un tas viss, pārvaldība, ārkārtas situāciju
plāns un citas lietas ir jāapraksta sertificēšanai nepieciešamā veidā. Liepājas
lidostai būs jāspēj mums demonstrēt, ka tai ir reāli cilvēki un tehniskie
līdzekļi, un ka tā spēj to veikt un lidojumus apkalpot. Sertifikācijas laikā
mēs par to visu pārliecināsimies.” Savukārt tādus darbiniekus kā lidostas
dispečerus nodrošina Latvijas Gaisa satiksme, stāsta M. Gorodcovs. 

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 31. oktobra numurā.

#kvards-20151031-03#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz