Starpvalstu problēmas var dot peļņu ostai
"Kurzemes Vārds"
Jau apmēram nedēļu Brīvostas ielā rindās uz “Terrabalt” prāmju terminālu stāv kravas mašīnas ar Krievijas numuriem. Vakar to bija ap divdesmit. Iemesls – kravu pārvadājumu pārtraukšana starp Krieviju un Poliju.
Līdz ar to vienīgais ceļš, kā kravu transportam no Krievijas nokļūt Eiropā, ir jūra – saka LSEZ SIA “Terrabalt” valdes loceklis Āris Ozoliņš. “Mašīnas gaida vietu uz prāmja. Tie jau ir pilni, bet, ko vēl var uzņemt, to uzņem.” Tā ir atbilde liepājniekiem, kuri novērojuši, ka kompānijas “Stena Line” prāmji divreiz nedēļā atiet no piestātnes, bet kravu pārvadātāji paliek gaidām.
Šāda situācija izveidojusies pēkšņi, tā ilgst apmēram nedēļu. Līdzīgi apstākļi tagad esot arī Ventspilī. Kamēr kravas cauri Polijai netiek, “un tas diez vai atrisināsies tik ātri”, terminālim tas var dot papildu kravu apgrozījumu, un tas ir izdevīgi – saka “Terrabalt” vadītājs. Viņš cer, ka “Stena Line”, ņemot vērā šos apstākļus, spēs nodrošināt papildu prāmju kustību no Liepājas ostas. “Esam visus informējuši. Jautājumu risinām.”
Uzņēmums “Terrabalt” šoferiem sniedzot visu nepieciešamo servisu – viņu rīcībā visu diennakti ir pasažieru zāle, bez maksas pieejams ūdens, kafija, labierīcības, internets. “Mums ir pietiekami resursu,” apstiprina Ā. Ozoliņš.
Vakar Brīvostas ielā stāvēja apmēram divdesmit kravas mašīnu, iedzīvotājus tās netraucēja – saka Liepājas SEZ pārvaldes pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe. Pārvalde ir informēta, ka uzņēmums “Terrabalt” situāciju kontrolē, no savas puses tas ielas malā uzlikšot dažas pārvietojamās tualetes.
Krievija un Polija nav vienojusies par savstarpēju apmaiņu ar starptautisko pārvadājumu atļaujām, tādēļ kravu pārvadātāji no 1. februāra vairs nedrīkst iebraukt otras valsts teritorijā – raksta laikraksts “Dienas Bizness”.