Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 18. oktobris

Vārdadiena: Erlends, Lūkass, Rolanda, Rolands, Ronalds

Taksometru tarifu sadārdzināšanos neprognozē  (7)

Atslēgvārdi taksometrs | nodokļi | vadītāji | tarifi

Foto: liepajniekiem.lv

Ja līdz šim katrā pilsētā par taksometru tarifiem lēma konkrētā pašvaldība, tad tagad Ministru kabinets šo kārtību atcēlis un gan pilsētās, gan novados taksometru pakalpojumu sniedzējiem būs vienādas iespējas pašiem noteikt tarifus. Uzņēmēji šīs pārmaiņas vērtē pozitīvi, taču neprognozē, ka cenas Liepājā varētu celties.

Jātur līdzi konkurentiem

Taksometru pakalpojumus šobrīd Liepājā sniedz vairākas firmas: SIA "Kurzemes Taxi" jeb tā sauktie divnieki, firmas "Baltic Taxi" un "Līvu vikings" jeb sešinieki, kā arī vairāki individuālie pārvadātāji. Tā sauktie pašvaldības noteiktie "griesti" par taksometra nolīgšanu Liepājā līdz šim bija 1,42 eiro un 14 centi par gaidīšanas minūti. Dienas tarifs bija 57 centi par kilometru, bet nakts tarifs – 71 cents par kilometru.

Viens no individuālajiem komersantiem, kurš no "Taxi Vārtāja" (tautā dēvēts arī par astoņniekiem) nomā transportlīdzekli, ir Egils Biciņš. Viņš ir vienīgais no uzrunātajiem taksistiem, kurš atzīst, ka ar maiju plāno palielināt maksu par pakalpojumiem. "Sen bija laiks likvidēt kaut kādus rāmjus. Celsim tarifus augšā, jo tie, kas brauca, tie arī brauks," par saviem klientiem saka E. Biciņš. Detalizētāk cenu pieaugumu gan vēl neesot kalkulējis.

Pārējie mūsu uzrunātie taksisti teic, ka tarifu celt nevar nekādā gadījumā, jo liepājnieku maksātspēja ir zema, un arī konkurence jāņem vērā. Roberts Lūkass no taksometru vadītāju apvienības "Kurzemes Taxi" saka:

"Mums paliks tā pati cena. Cilvēku maksātspēja nav tik liela, lai celtu tarifus. Un mums jāskatās uz "Baltic Taxi" izcenojumiem, jo tie mūs "kož ārā".

"Viegli neesot, jo izdevumi nav mazi – bez licences maksas un nodokļiem, katram šoferītim jārūpējas, lai taksometrs būtu aprīkots ne vien ar skaitītāju, bet nu jau arī ar kredītkaršu lasītāju bezskaidras naudas norēķiniem.

Uzvarēs cena vai serviss?

Taksometru firmas "Līvu vikings" šoferis Jānis savukārt atzīst, ka situācija Liepājā izskatās bēdīgi. "Klientu ir tik, cik ir, bet lielākā problēma būs tā, ka cilvēki izvēlēsies braukt pēc iespējas mazākus attālumus." Tomēr viņš nedomā, ka klienti izvēlēsies taksometrus, kuri ir ne tajā labākajā vizuālajā un tehniskajā stāvoklī, pat tad, ja tie nolaidīs cenu. "Klientam serviss ir svarīgs. Es par taksistu strādāju jau kādus 30 gadus. Esmu piedzīvojis dažādus laikus. Cilvēks izvēlas to, ko var "pacelt". Tādēļ, kā būs tagad, grūti spriest."

Jānis atzīst, ka uzņēmumā izdiskutēta jaunā kārtība, bet pašlaik viss palikšot pa vecam. "Paceļot tarifu, mēs neko neiegūsim. Kādam tas varbūt būs izdevīgi, bet visiem noteikti ne," taksists uzskata.

Jānis domā, ka izmaiņas izdevīgākas tieši lielajām firmām, kas nodokļus var samaksāt vieglāk. "Bet mazais, nabadziņš, kurš strādā uz kapeiciņām, turklāt pašam vēl mašīna jāremontē..." nevienlīdzīgo situāciju tirgū ieskicē Jānis.

Firmas "Baltic Taxi" šoferis Zigurds, kurš uzņēmumā strādā jau vairākus gadus, neslēpj, ka jau tagad konkurence ir ievērojama, tāpēc tarifu celšana nebūtu lietderīga. "Klients izvēlēsies, ar kuru taksometru braukt. Un skaidrs, ka priekšroku dos lētākajam piedāvājumam. Protams, svarīgs ir arī serviss un tas, kādā stāvoklī ir pats taksometrs," domā taksists. Viņš gan nav informēts par tarifa izmaiņām savā uzņēmumā, bet norāda, ka Liepājas taksistiem naudīgas dienas nedēļā ir tikai dažas – piektdienu un sestdienu vakari.

Arī "Baltic Taxi" Liepājas filiāles vadītājs Igors Sitenkovs norāda, ka uzņēmums cenas noteikti necels. "Vismaz ne tuvāko gadu laikā, necelsim tik ilgi, kamēr to nepiespiedīs darīt degvielas cenu celšanās vai nodokļu politika."

Paliks tikai profesionāļi

Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" (LST) direktors Uldis Zupa skaidro, ka līdzšinējās licences taksometru vadītājiem ir derīgas līdz šā gada 30. aprīlim, tāpēc līdz šī mēneša beigām tarifos nekas nemainīsies. "No 1. maija būs izmaiņas, jo turpmāk kārtību 70 – 80 procentu apmērā regulēs Ministru kabineta noteikumi," viņš stāsta. Pirmkārt, nebūs vairs pašvaldības noteikto tarifu "griestu", otrkārt, mainīsies arī maksa par licenci. Ja līdz šim tā uz gadu maksāja 21 eiro, tad turpmāk to LST varēs iegādāties uz 4 gadiem par 50 eiro. "Arī tad, ja tiks izmantota tikai gadu vai divus, tā būs jāiegādājas visiem četriem gadiem," piebilst U. Zupa. Arī tarifa izmaiņas būs jāapstiprina Licencēšanas komisijai, tāpēc nebūs tā, ka cenas mainīsies katru dienu.

U. Zupa uzskata, ka MK noteikumi gan ir mazliet novilcināti. "Tā kā līdzšinējās licences būs derīgas līdz aprīļa beigām, ar jaunajiem spēles noteikumiem vajadzēja iepazīstināt jau gada sākumā." Tomēr viņš domā, ka pirmā mēneša laikā skaidrība radīsies. Pašlaik LST dokumentus jaunām licencēm iesnieguši 26 taksometru vadītāji.

Arī U. Zupa atturas prognozēt, vai taksometru pakalpojumi Liepājā kļūs dārgāki, tomēr viņš domā, ka nākotnē ar šī pakalpojuma sniegšanu nodarbosies tikai profesionālas firmas, kam tas ir primārais bizness. "Domāju, ka vairs nebūs "piehalturēšanas" naktīs," saka LST vadītājs. Jaunā kārtība no tirgus varētu izspiest tos taksistus, kuriem šī nodarbe ir piepelnīšanās iespēja.

  • Komentāri (7)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!