Piektdiena, 3. aprīlis Daira, Dairis, Daiva

Testē lidostas skrejceļa gaismas

Testē lidostas skrejceļa gaismas
08.09.2015 14:32

liepajniekiem.lv

Šodien notika Liepājas lidostas skrejceļa gaismu testēšana.
Un, kā portālam pastāstīja SIA ”Aviosabiedrība Liepāja” valdes loceklis Agris
Sprūde, tās rezultāti bijuši iepriecinoši: ”Oficiālie dokumenti ar testa
rezultātiem gan vēl tikai būs, bet sākotnējā informācija liecina, ka viss ir
atbilstoši projektam.”

A.Sprūde portālam tāpat pastāstīja, ka Liepājas lidostas
skrejceļa gaismu testēšanu veica Zviedrijas aviācijas uzņēmums, kam ir liela
pieredze šādu uzdevumu izpildē un kas savulaik sadarbojies arī ar Valsts akciju
sabiedrību ”Latvijas Gaisa satiksme”. Tests tika veikts ar ”SAAB 340” lidaparātu,
kas pārbaudīja lidostas ugunis lidojumā.

Kā zināms, augusta beigās Liepājas Starptautiskajā lidostā tika
pabeigts ievērojams darbu apjoms, lai tuvotos regulāru lidojumu atjaunošanai –
izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un
paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un
stāvvietas.

”Lai varētu izpildīt Eiropas Savienības drošības prasības un
sertificēt lidostu starptautiskiem lidojumiem, ir paveikts ļoti liels darbu
apjoms. Būvuzņēmējs SIA ”Binders” ir rekonstruējis skrejceļu tā esošajos
izmēros – 2002 metru garumā un 40 metru platumā. Savukārt manevrēšanas ceļš
ticis paplašināts no 14 metriem uz 18 metriem,” norādīja SIA ”Aviosabiedrība
Liepāja” valdes loceklis.

Lai lidosta varētu sekmīgi funkcionēt un veidoties par
starptautiskas nozīmes galamērķi gan tūristiem, gan arī uzņēmējiem, katrai
lietai ir būtiska nozīme. Viena no lielākajām, redzamākajām un pasažieriem
jūtamākajām vietām – skrejceļš. Uzklātais skrejceļa segums ir testēts,
pārbaudot to ar smagumu, slogojot, kā arī veicot kontrolurbumus, lai pārbaudītu
tā kvalitāti. VAS ”Latvijas valsts ceļi” ceļu laboratorija veica skrejceļa
līdzenuma testu un tās rezultāti parāda, ka līdzenums atbilst visaugstākajām
prasībām.

Kā norāda A.Sprūde, šāda apjoma pārmaiņas lidostā nebija
pieredzētas vairāk nekā 40 gadus. ”Gan lidostas segums bija savu laiku
nokalpojis, gan gaismu sistēma tehniski novecojusi, kas vairs neļautu apkalpot
lidojumus visos laika apstākļos. Modernizējot gaismu sistēmu, būtiski
palielināsim iespēju veikt regulārus lidojumus arī sniegputeņa un miglas
apstākļos, kas nav iespējams ar līdzšinējo gaismu sistēmu. Rekonstruējot
lidostas skrejceļu, esam būtiski pavirzījušies uz priekšu pretim lidostas
sertificēšanai un regulāro lidojumu atjaunošanai,” pauž A.Sprūde.

Portāls jau informēja, ka, lai lidostu nākamā gada pavasarī
varētu virzīt uz sertificēšanu, patlaban tiek gaidīts, kad Polijas uzņēmums ”WAWRZASZEK
ISS” Liepājas lidostas vajadzībām izgatavos un piegādās divas aviācijas
glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas. Paredzēts, ka abas
automašīnas līdz Liepājas lidostai nonāks jau šī gada beigās.

Tāda veida šī ražotāja specializētās lidlauku ugunsdzēšanas
automašīnas būs pirmāsBaltijas valstīs. Savukārt pasaulē ražotāja ”WAWRZASZEK
ISS” automašīnas izmanto specializētie glābšanas dienesti vairāk nekā 60
valstīs, lielākoties Centrāleiropā un Skandināvijas valstīs.

Lai Liepājā varētu atsākt regulārus lidojumus, vēl ir jāveic
lidostas sertificēšana un līgumu noslēgšana ar aviosabiedrībām. ”Ja viss
noritēs, kā iecerēts, pirmos lidojumus no Liepājas lidostas varēs uzsākt jau
2016. gada vasarā,” tā A.Sprūde.

Lai veicinātu piekļuvi lidostai, šogad plānots uzsākt
arī  Liepājas lidostas pievedceļa seguma atjaunošanas darbus.

Kopējās Kohēzijas fonda projekta ”Liepājas starptautiskās
lidostas attīstība” kopējās izmaksas ir 9,273 miljoni eiro, tostarp
attiecināmās izmaksas ir 9,179 miljoni eiro. Kohēzijas fonda finansējums ir
7,802 miljoni eiro, bet privātais finansējums – 1,377 miljoni eiro.
Neattiecināmās izmaksas ir 94,5 tūkstošie eiro.

Tāpat jau ziņots, ka Valsts akciju sabiedrība ”Latvijas
Gaisa satiksme” (LGS) atsāks sniegt gaisa satiksmes vadības pakalpojumus
atbilstoši visaugstākā līmeņa drošuma standartiem Liepājas Starptautiskajā
lidostā, tiklīdz tā atsāks darbu pēc rekonstrukcijas.
Par lidojumu vadību rūpēsies labi sagatavots, kvalificēts personāls, kura
rīcībā jau ir vismodernākais aprīkojums.

Liepājas lidostā lidojumu vadības tornis strādā arī tās
modernizācijas laikā, sniedzot lidojumu informācijas pakalpojumus, bet pēc
rekonstrukcijas pabeigšanas tiks atsākta tiešo gaisa satiksmes vadības
pakalpojumu nodrošināšana.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6VEwDFFg88&feature=youtu.be

Foto galerija

19 komentāri

2015-09-08 15:56

samaļots: Švakas tāas gaismas laikam.

2015-09-08 15:59

redzēju: Es šorīt dzirdot un redzot šo ātro lidmašīnīti lidojam nodomāju, ka atkal uzradies kāds pilots - piketētājs - pašnāvnieks, bet izrādās nopietni vīreļi atlidojuši :)

2015-09-08 16:08

samaļots: Dragreisa vīreļi atllidoja. Un aizlidoja. Un tālāk....... tas pats tukšums.

2015-09-08 16:49

Lidotājs Tims: Pierakstiet blociņā - "2016.gadā Liepājas lidostā lidos AirBaltic", bet savus komentārus saglabājiet ar taustiņu PrtSc taustiņu, lai redzētu, ka jums vāja dedukcija.

2015-09-08 17:12

mikus: vajag jau mums tos lidojumus ja viskartiba ar gaismam un skrejcelu tad var kautkadas lidmasinas jau lidot. kada 737-300 vai 737-400 nezin jau kadas bus lidmasinas

2015-09-08 19:05

Endzelins: PERDAN-BURAN lidos,Es ceru!

2015-09-08 20:36

Eire: Žēl, ka Ryanair uz Liepāju nelido. AirBaltic ar savām cenām var lidot citur.

2015-09-08 21:16

nesaprotamais: Cienijamie, paskaidrojiet, prieksh kam tas gaismas un vispar ta lidosta? Ja lidmashinas nelido, tad prieksh kam teret MUSU naudu?

2015-09-08 21:16

Mironis: Vajag Liepaja-Riga kādi 10 - 15 eiro un būs pilns visu laiku.

30 minūtes tik uz Rīgu es tik par.

2015-09-08 21:17

francis: bļāviens!domāju bēgļi lido šurpu,PZRK sameklēju,labi,ka neuzbliezu....

2015-09-08 22:03

fdsr: kas tas par akstu runaja , nu vismaz rokas no kabatam vareja izvilkt nu aksts .

2015-09-08 22:45

žanis Briedis: nelidos viņi pa 10-15 eiro.. kad sapņo piever acis

2015-09-08 23:41

hmm: Ryanair varetu gan lidot no sejienes uz tadam atvalinajumu vietam ka Griekijas, Spanijas, Maltas, Kipras salas, piemeram, Kos, Rodosa, Pafosa, Maljorka, Tenerife, Fuerteventura. Un tas nav nemaz smiekligi, jo pirmkart, no Liepajas lidz Eiropai tuvak,tatad mazak degvielas, otrkart Liepaja nav nekadu nodoklu un nodevu, ka tas ir Riga, rezultata bilete butu uz pusi letaka, treskart, Uz tadam atvalinajumu vietam parasti brauc uz nedelu vai divam, un tapec vien cilveki brauktu surp 200km, jo no Rigas Ryanair uz sim salam nelido nemaz, jo nevar ar lidostu vienoties. Protams, tie nebutu liepajnieki kuri piepilditu sadas lidmasinas, bet paraleli varetu but 2-3 virzieni uz ES, tadu pasu apsverumu pec. Laiks radis. Katra gadijuma plusi ir.

2015-09-09 09:33

reali: Vispirms iegrūž piķi, tad domās vai vajadzēja. Labs bizness. Kas atbildēs par izniekoto naudu ja neviens nelidos. Plātīs rokas un teiks ka nav "īstā tirgus situācija". Tikai pa nodokļu maksātāju neizsmeļamo maku tā var. Privātais darītu otrādi.

2015-09-09 12:54

To: hmm: Ideja laba. TEZtour to centās īstenot pirms kādiem 8 gadiem. Taču izrādījās, ka skrejceļš ir par īsu, lai lidmašīna varētu pacelties ar pilnu salonu un vajadzīgo degvielas daudzumu. Kā mēs zinām, tad skrejceļš palicis tikpat garš - 2km. Tātad ideja arī šobrīd nav realizējama. Un sanāk, ka tā rekonstrukcija ir kā bomzim Armani uzvalks - labs jau ir, bet pielietojuma nav. Diemžēl...

2015-09-09 13:28

To fdsr: Izšņauc degunu,pirms raksti, klaviatūra slapja un klibo dikcija:))))))))))

2015-09-09 17:37

To redzēju: ...pilots - piketētājs - pašnāvnieks.
Paldies, pasmējos!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli