Tramvaja līnijas būvniecībā izmanto labākās jaunās tehnoloģijas
Šobrīd pilnā sparā rit jaunās tramvaja līnijas kontakttīklumontāžas darbi, ko veic SIA “Elsana”, kas divdesmit gadu laikā uzkrājusi pieredzi un zināšanas, lai spētu realizēt darbu precīzi un kvalitatīvi, informē SIA “Liepājas tramvajs” projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
Kā informēja uzņēmuma darbu vadītājs Armīns Kazia, šobrīd jaunās tramvaja līnijas projekta ietvaros kontakttīklu montāža paveikta 2/3 no kopējā apjoma.
Jaunās tramvaja līnijas kontakttīklus būvē no moderniem materiāliem, pielietojot metāla kronšteinu un atsaišu vietāsintētiskus materiālus. Savukārt metāla daļas ir īpaši apstrādātas, lai aizsargātos no korozijas.
“Izmantojam labāko, ko šobrīd jaunās tehnoloģijas var piedāvāt. Liepāja ir pilsēta pie jūras, jārēķināsar augstu mitruma koeficientu, tādēļ liela uzmanība veltīta, lai mazinātu vides nelabvēlīgu ietekmi uz metāla daļām,” skaidro A.Kazia.
Vaicāts, vai tas ievērojami nesadārdzina projektu, A.Kazia uzsver, ka izvēle par labu jaunajām tehnoloģijām ir ekonomiski pamatota. Turpmākos 25 gadus jaunā kontakttīklu līnija var kalpot bez lieliem remontdarbiem, tās uzturēšana ir daudz lētāka, kas ilgtermiņā pilnībā attaisno pašreizējos ieguldījumus.
“Liepājā tramvajiem ir novecojuši pantogrāfi, tādus vairs Eiropā praktiski neredzēt,” kā problēmu uzrāda speciālists. “Jaunās paaudzes pantogrāfi ekspluatācijā ir daudz saudzējošāki kontaktu vadiem, ar mazāku berzi, līdz ar to samazinot nodilumu un ievērojami palielinot to kalpošanas ilgumu. Bet es ticu, ka ar laiku liepājnieki spēs atjaunot arī savu tramvaja parku.”
Uzņēmums plāno savus darbus pabeigt līdz novembra beigām, cerot uz Valsts svētkiem darbu nodot ģenerāluzņēmējam “Skonto Būve”.
Jāatzīmē, ka SIA “Elsana” ir ieguvusi 1.vietu “Gada labāka būve Latvijā 2009. gadā” nominācijā “Elektromontāžas darbi”.