Ūdensbumbas, saulesgultas un festivāla skatuve
Staigāt pa jūras virsu ūdensbumbā, gulēt eiropeiski saulesgultā, spēlēt ūdensfutbolu un volejbolu, iet uz bīčpārtiju vai, latviski sakot, uz pludmales festivālu – to mēs šovasar varēsim Jūrmalas parkā un pludmalē, ja četras firmas īstenos savas ieceres, kurām Liepājas domes Finanšu komiteja vakar piešķīra pašvaldības līdzfinansējumu.
Komitejā deputāti nolēma, ka atbalstu saņems SIA “Modica” (2000 latu līdzfinansējums), SIA “Autostils L” (1000 latu), SIA “Vējš matos” (2000 latu) un SIA “Argolats” (5000 latu). Apmēram nedēļas laikā tiks noslēgti līgumi ar firmām, sacīja domes Attīstības pārvaldes vadītāja vietnieks Mārtiņš Ābols.
Šogad konkursa budžets bija tikai 10 tūkstoši latu (pretstatā citu gadu 37 – 50 tūkstošiem), maksimālais iespējamais atbalsts vienam projektam bija 5000 latu. Konkursa nolikumā prasīts, lai dalībnieki attīstītu atpūtas, sporta, izklaides, tūrisma idejas Jūrmalas parkā. Maksimālo atbalstu saņem tikai “Argolats” – vienas konkrētas skatuves izveidei pludmales festivāla vajadzībām. M. Ābols uzskata, ka lielākais atbalsts šai firmai ir loģisks, jo festivāls “piesaista ļoti lielu apmeklētāju skaitu pilsētai, dod vilkmi visai pilsētas ekonomikai, pienesumu daudziem uzņēmumiem”. “Argolata” iesniegtā projekta kopīgā tāme ir 32,8 tūkstoši latu.
Savukārt SIA “Autostils L”, kuras nodarbošanās līdz šim bijušas dažādas – autoskola, uzkopšanas serviss, bruģēšana, ūdenslīdēju pakalpojumi –, tagad iecerējusi paplašināt darbību – iznomāt liepājniekiem un viesiem ūdensbumbas – bumbas, kurās var iekāpt cilvēks un tad ar tām staigāt pa ūdens virsu, pastāstīja firmas valdes loceklis Mārtiņš Zauka. Viņš teica, ka šādās bumbās varot izklaidēties pat bērni apmēram no piecu gadu vecuma.
SIA “Modica” ir pavisam jauns, tikai 15. aprīlī reģistrēts uzņēmums, tomēr arī šīs firmas ideja žūriju pārliecinājusi. Uzņēmuma īpašnieks Ivars Pirktiņš pastāstīja, ka plāno pludmales viesiem piedāvāt saulesgultas, šūpuļkrēslus un atrakcijas bērniem. Viņš atzina, ka cerējis uz nedaudz lielāku atbalstu un projektu droši vien nākšoties īstenot pa daļām. Bet tas vēl nebūs viss, ko jaunā firma darīs. “Mēs atveram kāzu rīkošanas un ziedu studiju Liepājas centrā,” atklāja I. Pirktiņš.
Bet SIA “Vējš matos” iecere – pie savas vasaras kafejnīcas “Red Sun Buffet” organizēt pludmales sporta pasākumus.
Konkursā piedalījās septiņi uzņēmumi. Iesniegtos projektus kopumā M. Ābols atzina par kvalitatīviem, tomēr kāds nav atbildis nolikumam, kāds cits – nav pārliecinājis par biznesa saturu idejā. Savukārt trīs uzņēmumi atbalstu nesaņēma – “Bang!”, kas bija rosinājis koncertus pie Gulbju dīķa, “Hiltests”, kas paredzējis uzlabot Karostas doktorāta pakalpojumus, un “Pludmales attīstība”, kas vēlējusies iegādāties pārvietojamas tribīnes.
Nora Driķe,
“Kurzemes Vārds”