Valdība piešķir papildus finansējumu kuģu ceļu padziļināšanai un paplašināšanai
liepajniekiem.lv
Ministru kabinets (MK) 6. jūnija valdības sēdē vienbalsīgi atbalstīja grozījumus MK 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”. Grozījumos palielināts Liepājas speciālai ekonomiskai pārvaldei noteiktais maksimālais pieejamais Kohēzijas fonda finansējums 30 305 653 eiro.
Piešķirto papildus finansējumu – 7,6 miljonus eiro – Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde plāno novirzīt kuģu ceļu padziļināšanai un paplašināšanai, informēja LSEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
”Tas ir ļoti svarīgs un būtisks lēmums. Lai nodrošinātu stabilu Liepājas ostas darbību, atbilstoši pieaugošajam kravu apgrozījumam un varētu apkalpot panamax klases kuģus ar pilnu kravu, ir nepieciešams turpināt kuģu ceļu padziļināšanu un paplašināšanu. Jau vairākus mēnešus gan LSEZ valde, gan LSEZ pārvaldes darbinieki aktīvi strādāja, lai pārliecinātu gan ES, gan Latvijas atbildīgās institūcijas par nepieciešamo darbu apjomu,” stāsta LSEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.
Plānošanas periodā no 2014. līdz 2020. gadam Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir uzsākusi darbu pie trīs Kohēzijas fonda projektu ieviešanas – ”Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība”; ”Liepājas ostas viļņlaužu rekonstrukcija”; ”Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana”.
Projekti sagatavotie ciešā sadarbībā ar Liepājas ostas uzņēmējiem un saskaņoti ar stividorkompāniju plānotajām attīstības iecerēm. Šobrīd sagatavots un iesniegts izvērtēšanai ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes projekts ”Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība”, bet turpinās tehniskās dokumentācijas izstrāde viļņlaužu un ūdens infrastruktūras attīstības projektam.
Kā iepriekš norādīja Liepājas ostas nomnieku asociācijas priekšsēdētājs Jānis Ēlerts: ”Liepājas osta ir izaugusi. Tas ir kā vienas ķēdes vairāki posmi, ka viens pavelk citus uz priekšu. Šajā gadījumā terminālu, stividoru varēšana ir paaugusies. Un ir prieks, ka tā ķēde netrūkst. Acīmredzami LSEZ vadība ir spējusi pārliecināt gan valdību, gan fondu apsaimniekotājus, ka finansējums un atbalsts ir pamatots un nepieciešamas, lai Liepājas ostas varētu spert atkal nākamo soli uz priekšu.”