Veiksmīgi darbojas prāmja līnija Liepāja – Traveminde
Jau no 20. novembra trīs reizes nedēļā līnijā Traveminde – Liepāja – Traveminde kursē prāmis ”AVE Liepaja”. Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsver, ka prāmja līnija vienmēr dod stabilu pozitīvu kravu apgrozījumu un atpazīstamību starptautiskajā mērogā un tas esot kopīgas sadarbības rerzultāts, ka Liepājas ostai atkal ir prāmja līnija ar Vāciju. Kā pastāstāstīja Liepājas ostas stividorkompānijas LSEZ SIA ”Terrabalt” direktors Jurijs Solovjovs, interese par jauno prāmja līniju ir ļoti liela, gan no kravu pārvadātāju, gan pasažieru puses.
Jau informējām, ka 20. novembrī tika atklāta prāmja līnija ar Tarvemindi Vācijā. Jaunās līnijas operators ir “AVE Logistics”, kas veicis nopietnu pieprasījama un tirgus izpētes darbu. Tieši tādēļ izvēlēta arī Liepājas ostas. Kompānijas vadība uzsver, ka jaunā prāmja līnija šobrīd strādā testa režīmā un kravu apjoms ir lielāks nekā sākumā bija domāt, ņemot vērā pašreizējo kravu plūsmas samazināšanos un arī ekonomisko situāciju pasaulē. “AVE Logistics” plāno, ka kravu apjomi varētu palielināties nākamā gada februārī. Tāpat ir plānots, ka jau nākamā gada janvāra beigās līnijā Traveminde – Liepāja – Traveminde, sāks kursēt vēl viens prāmis.
Arī Liepājas ostas stividorkompānijas ”Terrabalt” direktors Jurijs Solovjovs apstiprināja, ka prāmja līnija savas darbības pirmās nedēļas ir aizvadījusi veiksmīgi, norādot, ka pagaidām lielāka kravu plūsma ir no Liepājas. Piemēram, 7. decembrī prāmis ”AVE Liepaja” uz Liepāju atveda 19 kravas automašīnas un 22 pasažierus, bet uz Travemindi aizveda 55 kravas automašīnas un 60 pasažierus.
Prāmis ”AVE Liepaja” ir pasažieru – kravas prāmis, kas būvēts 1998. gadā un tas brauc zem Lielbritānijas karoga. Uz prāmja ir 2000 kravu līniju metri un 396 pasažieru vietas, no kurām 270 kaijītēs. Prāmis ir 180 m garšs un ceļā no Travemindes uz Liepāju pavada aptuveni 20 stundas. Šobrīd prāmis ”AVE Liepaja” kursē trīs reizes nedēļā – otrdienās, ceturtdienās un svētdienās.
Atgādināsim, ka no Liepājas ostas jau no pagājušā gadsimta 90to gadu vidus, sadarbībā ar prāmju operatoru ”Skandline”, tika veikti regulāri reisi uz Rostoku (Vācijā) un Karlshamna (Zviedrijā), taču 2005. gada nogalē ”Skandline” nolēma atstāt Liepāju un organizēt prāmju līnijas no Ventspils.