Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Veļas ražotāju asociācija gadu vērtē kā smagu; situācija uzlabojas

Veļas ražotāju asociācija gadu vērtē kā smagu; situācija uzlabojas
Foto: liepajniekiem.lv
23.11.2015 12:37

LETA

Šis gads Latvijas tekstila ražotājiem bijis ļoti smags, un gada sākumā daudzi uzņēmumi bija spiesti apturēt ražošanu, taču patlaban situācija uzlabojas, intervijā “Rietumu radio” sacīja Latvijas Veļas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Jurijs Hadarovičs (S).

Uzņēmumu grūtības galvenokārt saistītas ar rubļa devalvāciju Krievijā, jo Liepājas veļas ražotājiem lielākais tirgus “bija un joprojām ir” Krievija, sacīja Hadarovičs.

“Mēs par to [noieta tirgu dažādošanu] runājam jau vairākus gadus, un visi to arī saprot, tomēr nomainīt tirgu nav tik viegli. Tas prasa vairākus gadus,” sacīja Hadarovičs, piebilstot, ka jaunu noieta tirgu meklēšana ir viens no šonedēļ Liepājā notiekošā Apakšveļas nozares uzņēmēju foruma uzdevumiem.

Uz forumu aicināti gan Latvijas uzņēmēji, gan arī potenciālie klienti no Lielbritānijas, Francijas, Somijas, Nīderlandes, Ukrainas un Krievijas, kā arī augsta līmeņa dizaina un mārketinga speciālisti, kuri stāstīs par esošo situāciju un aktuālajām tendencēm nozarē, sacīja Hadarovičs.

Komentējot “Citadeles” bankas ekonomista Mārtiņa Āboliņa sacīto, ka apģērbu un tekstila ražošanas apjomi Latvijā krīt jau vairākus gadus pēc kārtas, jo vidējā darba samaksa apģērbu ražošanas nozarē ir viszemākā apstrādes rūpniecībā, un tās straujais pieaugums liek ražotājiem meklēt lētāku darbaspēku ārpus Latvijas, Hadarovičs norādīja, ka šāda tendence pēdējos 20 gadus novērojama visā Eiropā.

“Tekstila nozarē darba samaksas īpatsvars ir aptuveni puse no kopējām ražošanas izmaksām. Uzņēmēju interesē peļņa. Ja kādā Āzijas valstī darba samaksa ir pieckārt zemāka, viņš pārceļ ražošanu uz turieni, un produkcija izmaksā lētāk,” sacīja Hadarovičs, norādot, ka Latvijai ir arī priekšrocības, ja salīdzina ar Ķīnu.

Latvijā ražotā produkcija saņem “Made in European Union” marķējumu, kas produktam dod pievienoto vērtību, sacīja Hadarovičs. Tāpat Latvijā esošās ražotnes ir ļoti tuvu Rietumeiropas tirgiem, līdz ar to saražoto produkciju var ļoti ātri nogādāt līdz pircējam, kā arī nav jāmaksā muitas nodevas.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz