Vēlas vairāk izmantot Liepājas ostu, to neļauj nojauktais sliežu posms
Lai piesaistītu Latvijai vairāk kravu, jāatjauno Lietuvas dzelzceļa demontētais sliežu posms Mažeiķi–Reņģe, tomēr šajā jautājumā ilgstoši nav nekādas skaidrības. To norāda gan eksperti, gan kravu pārvadājumos šajā posmā ieinteresētās puses kā Liepājas SEZ un Latvijas dzelzceļš, raksta laikraksts “Dienas Bizness”.
Iespējamo sankciju noskaņā arī Baltkrievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Gerasimenko sacīja, ka Baltkrievija ir gatava būtiski palielināt savu preču tranzītu caur loģistikai visizdevīgākajām Latvijas ostām, tomēr tam nepieciešams atjaunot 2010. gadā demontēto sliežu posmu Mažeiķi–Reņģe. Savu sacīto vēstnieks pamato ar to, ka Klaipēdas osta – ģeogrāfiski vistuvākā osta Baltkrievijai – ir faktiski pilnībā noslogota un tur būtisks kravu apjomu palielinājums nav iespējams, taču tādējādi papildu kravas varētu tikt novirzītas uz tādā pašā attālumā esošo Liepājas ostu. “Lai tas notiktu, ir nepieciešama ne tikai Baltkrievijas vēlme, bet arī Latvijas ieinteresētība. Šobrīd līdz Liepājas ostai attālums pa dzelzceļu ir 1077 km, taču šo pārvadājumu attālumu var samazināt par 300 km. Lai to panāktu, Latvijas un Lietuvas amatpersonām ir jāvienojas par nojauktā dzelzceļa sliežu posma Mažeiķi–Reņģe atjaunošanu,” tā A. Gerasimenko.