Sestdiena, 18. maijs Inese, Inesis, Ēriks
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Vindsērfinga kluba vietā vēlas būvēt termināli

Vindsērfinga kluba vietā vēlas būvēt termināli
16.12.2013 16:03

liepajniekiem.lv

Kā ziņo aģentūra LETA, Jūlijam Krūmiņam piederoša uzņēmuma
komercdirektors Liepājā vēlas būvēt jaunu ostas termināli vietā, kur patlaban
atrodas vindsērfinga klubs “Rietumkrasts”.

SIA “KD Terminal” vērsusies Liepājas Speciālajā
ekonomiskajā zonā (SEZ) ar lūgumu iznomāt zemesgabalus Katedrāles ielā 7/13 un
8/18, Karostā, slēgta multifunkcionāla termināļa izveidei, – preses konferencē
žurnālistus informēja SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Kā norāda Krieviņš, Liepājas SEZ valde pēc ilgstošas
sarakstes ar uzņēmumu tomēr nolēmusi atlikt jautājuma izskatīšanu, lūdzot
uzņēmumam iesniegt detalizētu informāciju par iecerēto projektu, tostarp
projekta prezentāciju.

“KD Terminal” iecere kopumā prasītu no 160 līdz
180 miljonu eiro investīcijas, taču Liepājas SEZ pārvaldei patlaban nav
skaidrības, vai attiecīgais uzņēmums ir spējīgs īstenot šādu projektu, kā arī
nav informācijas par uzņēmuma skatījumu uz SEZ pārvaldes iesaisti atbilstošas
infrastruktūras izveidē. “Patlaban šajā vietā nekā nav,” norādīja
Krieviņš, uzsverot, ka tik liela mēroga projekts ir nopietni jāizvērtē. Termināļa
plānotais kravu apgrozījums esot no 2 līdz 5 miljoniem tonnu gadā, sacījis G.Krieviņš.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “KD
Terminal” dibināts šā gada 9.maijā, un tā pamatkapitāls ir 2000 latu. Pa
47,5% uzņēmuma daļu pieder Rīgas brīvostā strādājošā termināļa “MT
Osta” komercdirektoram Sandrim Kalnakārklim un Lienei Garbenai, savukārt
atlikušie 5% – Georgijam Mavļinam. “MT Osta”, kas savulaik bija
pazīstams ar nosaukumu “Man-Tess osta”, vienīgais īpašnieks ir Jūlijs
Krūmiņš. “MT Osta” pērn strādājusi ar 94 000 latu zaudējumiem,
savukārt uzņēmuma apgrozījums sasniedzis 207 000 latu.

Kā portāls uzzināja SEZ pārvaldē, pagaidām gan liepājniekiem
nav pamata satraukumam, ka Karostā pludmale un laukums pie vindsērfinga kluba
varētu tikt apbūvēts un pieeja jūrai šajā vietā liegta.

Kā skaidroja SEZ pārvaldē, SIA “KD Terminal”
iecere ir terminālu būvēt jūras krastā posmā no Karostas kanāla līdz Ziemeļu
molam. Tā ir teritorija, kur patlaban atrodas vindsērfinga klubs. Pēc ģenerālā
plāna minētā teritorija ir ostas attīstības teritorija.

Taču pagaidām projekts nav guvis atbalstu, jo SEZ pārvalde
uz šo ieceri raugās piesardzīgi. Tam ir vairāki pamatoti iemesli. Pirmkārt, lai
attīstītu termināli, nepieciešams veikt ostas padziļināšanu, lai izveidotu kuģu
ceļus. Otrkārt, nepieciešams izbūvēt dzelzceļa pievadu. Un tam nepieciešami
ļoti lieli ieguldījumi, jo pagaidām šajā vietā ir tikai pludmale.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz