Ziemā avioreisu mazāk, bet darbs neapstājas
“Lidostā darbs nav apstājies. Tikai retāk apkalpojam lidmašīnas,” – tā situāciju Liepājas lidostā, kur kopš 18.oktobra vairs nenolaižas lidsabiedrības “Air Baltic” lidmašīnas, komentēja lidostas direktors Aldis Mūrnieks. Kopš 1.oktobra vairs nav avioreisu no Liepājas uz Rīgu, bet kopš 18.oktobra nenotiek lidojumi arī uz Hamburgu un Kopenhāgenu. Aviokompānija “Air Baltic” gan norāda, ka pārtraukums būs tikai ziemas sezonā, kad ir mazāks pasažieru skaits.
Savukārt lidojumi uz Hamburgu un Kopenhāgenu tika veikti ar īrētu lidaparātu, kas izmaksā dārgāk, tāpēc “Air Baltic” meklēšot iespēju nākamgad šajā aviolīnijā norīkot savu lidmašīnu.
“Air Baltic” lidmašīnas nodrošināja ap 80 procentiem no kopējā lidojuma skaita. Taču A.Mūrnieks par nākotnes izredzēm ir optimistiski noskaņots. Pirmkārt, Krievijas aviokompānija “Atlant-Sojuz” arī ziemā trīs reizies nedēļā nodrošinās regulāro aviosatiksmi maršrutā Liepājā – Maskava, un pasažieru noslogojums tajā ir ap 50 procentiem. Tāpat uzņēmums apkalpo gan privātās mazās lidmašīnas, gan čartereisus. “Darba apjoms samazinās tikai tiem lidostas darbiniekiem, kuri tieši iesaistīti lidmašīnu un pasažieru apkalpošanā. Taču pārējiem darba apjoms nemazinās, jo mums ir jāuztur starptautiskās lidostas sertifikāta prasības. Ja snigs sniegs, skrejceļš ir jātīra, vienalga, vai tur dienā nolaidīsies viena vai piecas lidmašīnas,” norādīja A.Mūrnieks.
Viņš arī cer, ka lidsabiedrība “Air Baltic” pildīs solījumus par reisu atjaunošanu, jo pieprasījums pēc reisiem uz Rīgu, Hamburgu un Kopenhāgenu bija atzinīgi vērtējams, un arī palielinājās pasažieru skaits. Cerību vēl lielāku dara tas, ka “Air Baltic” interneta mājaslapā jau tagad iespējams iegādāties biļetes avioreisiem starp Rīgu un Liepāju no nākamā gada 29.marta.
Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”
Lielākās daļas lidojumu pārtraukšana ziemā būtiski ietekmējusi Liepājas lidostas izaugsmi, taču tas nenozīmē, ka attīstība apstājusies.