Ceturtdiena, 27. februāris Līva, Līvija, Andra

Joprojām maz skaidrības par elektroniskajiem norēķiniem Liepājas transportā

Joprojām maz skaidrības par elektroniskajiem norēķiniem Liepājas transportā
Foto: Egons Zīverts
17.01.2020 07:00

Konstantīns Fjodorovs

liepajniekiem.lv

Pagājušā gada decembrī pašvaldības aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” (LST) direktors Uldis Zupa sarunā ar liepajniekiem.lv atklāja, ka līdz gada beigām viņš tiksies ar Liepājas domes pārstāvjiem un apspriedīs elektronisko norēķinu ieviešanu pilsētas transportā.

Tikšanās notikusi vien šonedēļ, taču nekādu konkrētu rezultātu pagaidām nav. “Tuvāko nedēļu laikā runāsim ar domes priekšsēdētāju Jāni Vilnīti un spriedīsim, ko darīt tālāk, jo šajā tēmā ir daudz dažādu aspektu,” teica U.Zupa.

Vai jau tuvākajā laikā pilsētas iedzīvotāji sagaidīs modernu elektronisko norēķinu sistēmu (ENS) autobusos un tramvajos? “Viss atkarīgs no tā, ko mēs gribam. Ja pārdomātu un finansiāli efektīvu sistēmu, tad par dažām lietām joprojām nav skaidrības,” stāsta LST direktors.

“Ir prasība par to, ka līdz šī gada beigām jābūt elektroniskajai uzskaitei atvieglojumu saņēmējiem. Pagaidām tā sistēma nav izveidota līdz galam un nav skaidrs, kā tā darbosies, bet, jebkurā gadījumā, mūsu biļešu sistēmai vajadzētu spēt sadarboties ar šo sistēmu.”

Pagājušajā gadā LST vadībai notikušas tikšanās ar četru kompāniju pārstāvjiem – tie ir SIA “LMT”, SIA “BMS Tehnoloģijas”, SIA “Mobilly” un Polijas uzņēmums “Sims”. Tika piedāvāti dažādi risinājumi un LST mēģina izprast piedāvājumu.

“Visas sistēmas Liepājā var darboties. Jautājums ir, cik daudz mēs esam gatavi par to maksāt,” turpina U.Zupa. “Manuprāt, mēs neesam gatavi maksāt tādas summas, kādas ir izskanējušas saistībā ar Rīgu. Negribētu ENS ķeksīša pēc.”

“BMS Tehnoloģijas” pārstāvis Aleksandrs Maslovs portālam liepajniekiem.lv apliecināja, ka kompānija prezentējusi savu sistēmu, kas ir izstrādāta tieši mazām pilsētām. “Mēs saprotam, ka mazas pašvaldības nevar atļauties iztērēt dažus miljonus eiro šādiem jauninājumiem. Piedāvājām LST standarta sistēmu ar kartiņām un validatoriem, mūsu piedāvājumā bija iekļauta arī iespēja norēķināties ar bankas karti pie transporta vadītāja.

Bankas ņem komisiju par katru ierīci (šajā gadījumā validatoru), kas apkalpo bankas kartes. Ja pareizi atceros, tad tie varētu būt 15-20 eiro mēnesī. Paši varat izrēķināt, kādas ir izmaksas 65 transporta vienībām, kurās ir vismaz trīs validatori – tie ir trīs četri tūkstoši eiro mēnesi. Tāpēc mazajām pilsētām mēs parasti piedāvājam risinājumu, kurā ar karti ir iespējams norēķināties tikai pie vadītāja,” stāsta A.Maslovs.

LST direktors atzīmē, ka pagaidām jautājumu par ENS ieviešanu ir daudz. “Pirmkārt, tas ir finansējums. Ar aģentūras budžetu mēs nevaram to atļauties, šis jautājums jārisina pilsētas līmenī.

Otrkārt, ENS sistēmas ieviešana nedrīkst kļūt par iemeslu cenu palielināšanai, jo tas nozīmēs, ka mēs kaut ko darām nepareizi. Tieši tāpēc pagaidām nav bijis lielas kustības šajā virzienā.

Nav noslēpums, ka katru gadu ceļas degvielas cenas, inflācija kļūst lielāka, kas mūsu gadījumā palielina viena kilometra izmaksas. Pagaidām mums izdevies noturēt cenu, samazinot nepieprasīto reisu apjoma samazināšanu,” atklāja U.Zupa.

Pēdējo reizi braukšanas maksa Liepājas transportā tika palielināta 2015. gada jūnija. Kopš tā laika, biļete vienam braucienam iepriekšpārdošanā maksā nevis 57, bet 70 centus, savukārt pie transporta vadītāja – 80 centus iepriekšējo 70 centu vietā. Toreiz tas tika pamatots ar jauno autobusu iegādi, ka arī tramvaja līnijas pagarināšanu.

18 komentāri

2020-01-17 07:32

Buss: Cilvēks, kurš vispār neko nedara, imitē darbību.

2020-01-17 07:35

sačakarētā satiksme: Labāk Zupa ar Vilnīti varētu apspriest, kā nodrošināt autobusu satiksmi Brīvības ielas galā līdz enkuram, jo pašlaik minētajā posmā neiet NEVIENS PILSĒTAS AUTOBUSS !!!!

2020-01-17 08:19

Hmm.: Es personīgi esmu pret, jo es uzzināju,ka pavisam nebūs izdevīgi skolēniem. Jo skolēniem,kas mācās un brauc ar autobusiem mēnēšbiļete ir par puscenu.Bet ja ieviesīs elektronisko, tad tas būs dārgi. Elektroniskajā no pašvaldība ieskaitīs pusi, bet tie izies ātri,jo neskaitīsies kā mēnešbiļete, bet kā braucienu reizi. Un es zinu,ka bērni brauc pat četras reizes dienā, tie 15 euro ātri iztērēsies. Lai Zupas kungs paskaidro,kā tad būs?

2020-01-17 08:43

M.: Vajag ieviest E-talonu, ka Riga. Kartes papildinasana caur savu bankas kontu.

2020-01-17 09:15

ResnaisJuris: Dārgi tas ir tikai pie mums. Principā šī tehnoloģija jau maksā kapeikas. Bet nu visi grib nopelnīt, tāpēc ar dārgi sanāk. Turpinām lietot kartona biļetes un biļešu aparātus, kuru zīmogus redzēt nav iespējams.

2020-01-17 09:41

Popsis: Un pēc jauno tehnoloģiju ieviešanas salies tautai čugunu ausīs, kādas kosmiskas summas ats izmaksājis, un uz tā pamata atkal varēs celt brauciena maksu.

2020-01-17 10:31

diez: Ar ko šis Zupa vispār nodarbojas, ja viņam nav skaidrības, pat par tik elementāru un nepieciešamu lietu??

2020-01-17 10:32

(+_+): Rakstvedis piešķīraa dzimtcilvēkam ironisku uzvārdu - Zupa.

2020-01-17 10:42

Ritvars: Brīvības ielas pieturā lai apstājas arī tie visi reģionālie autobusi vismaz uz pieprasījumu kad kāds tur gaidoš paceļ roku, un izlaiž kurā pieturā pa ceļam kur kuram vajag.

2020-01-17 11:25

Omg: Samazināt samazināšanu?! Izklausās gudri. Bet ja nopietni - tā tik vēl trūka, ka katrs krupis tagad kavēs vadītāja darbu ar savām kartēm, pietiek jau ar tiem kadriem, kam transports liekas piemērotākā vieta melnās sīknaudas izdošanai!! Rīga kā a-eiropas korupcijas un vates perēklis vispār ir pēdējā vieta, no kā kaut ko pārņemt un mācīties. Vajag normālu, Tallinas vai Tartu parauga sistēmu.

2020-01-17 14:11

nameless: Zupa dibina savu partiju. Visam tacu laika nepietiek. Vajag tak saprast cilveku.

2020-01-17 14:39

10:32: Bet varēja būt vēl trakāk...

2020-01-17 16:42

SAPNIS: Tallinā VIETĒJIEM TRANSPORTS BEZMAKSAS

2020-01-17 22:26

To SAPNIS: Pateikšu noslēpumu - arī peļu slazdā siers nav bezmaksas....
Tallinā tallinieši caur pašvaldību samaksā visu transportu. Vai arī tur degviela ir pa velti un nabaga tallinas šoferi arī strādā pa velti, labdarībā??? Re kur tepat Rīgā dome piemet kādus 80mlj euro, lai skolēni un pensionāri brauktu pa velti, studenti pa dažiem centiem. Pārējiem vienīgi pa dārgo...

2020-01-18 02:35

MR: Labāk nē, būs papildus liekēži jābaro, brauciens paliks dārgāks. To jau Rīga pierādīja.

2020-01-18 08:28

LNA: Pensionāriem vispār jāaizliedz liist autobusos.

2020-01-18 16:18

Zupīte: ..un tamvajos ! :)))

2020-01-19 14:00

Lapsa: Kāds ir padomājis kā tas vispār būs?Cilvēks gribēs pirkt talonu,bet tur stāv rinda,kā vienmēr būs neapmierināti pasažieri,vadītāji.Būs avārijas,nepietiek ka tagad ir zaķi,tad būs vēl vairāk.Neies kartes atkal vainīgs būs vadītājs,jo pasažieri mēdz savu žulti spļaut uz vadītāja.Būs sūdzības ka kavējās autobuss vai tramvajs.Zupas kungam un Vilnītim novēlu pastrādāt par autobusa vai tramvaja vadītāju.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli