Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 21. jūlijs

+17°C
Vējš: DA 2.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Meldra, Meldris, Melisa

Auto pāri sliedēm braucis pie sarkanā signāla  (43)

Atslēgvārdi satiksmes negadījums | vilciens | auto | bojā gājušie

Foto: Ģirts Gertsons

Policija turpina izmeklēt traģisko negadījumu svētdienas rītā, kad sadūrās auto ar vilcienu un bojā gāja divi cilvēki. Nozīmēta virkne ekspertīžu, bet aculiecinieki stāsta, ka mašīna dzelzceļu šķērsojusi pie sarkanā luksofora signāla.

Portāls jau informēja, ka svētdien, 16.jūlijā, pulksten 9.11 Valsts policijā tika saņemta informācija no Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta par to, ka Liepājā, Brīvības un Pulvera ielas krustojumā, uz dzelzceļa pārbrauktuves noticis traģisks ceļu satiksmes negadījums, kurā iesaistīta automašīna “Opel Vectra” un vilciens un gājuši bojā divi cilvēki.

Trešais nepaspēja...

Kā portālam pastāstīja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols, negadījumā dzīvību zaudēja automašīnas vadītājs - 1964.gadā dzimis vīrietis, pasažiere - 1977.gadā dzimusi sieviete un suns.

Kā portālam pastāstīja kāds negadījuma aculiecinieks, kurš ar savu auto stāvējis pirms pārbrauktuves transportlīdzekļu rindā, lai brauktu pilsētas centra virzienā, automašīna “Opel” krietnā ātrumā pie sarkanā luksofora signāla šķērsojusi pārbrauktuvi, kad notikusi sadursme ar vilcienu.

Vairākkārt izskanējis pieļāvums, ka mašīnai, iespējams, sabojājušās bremzes.

Auto eksperti lēš, ka traģiskās nelaimes cēloņi varējuši būt dažādi. Vai nu vadītājs pie stūres bijis sēdies reibumā, kā dēļ rupji pārkāpis satiksmes noteikumus. Vai arī kaut kur ļoti steidzies, domādams, ka paspēs pārbrauktuvi šķērsot pirms vilciena. Versiju, ka automašīnai varētu būt sabojājušās bremzes, eksperti uzskata par maz ticamu. 

Valsts policijā par šo negadījumu ir uzsākts kriminālprocess un turpinās izmeklēšana, portālam pastāstīja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Liepājas iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļas priekšnieks Uģis Āva.

“Nozīmēta gan avarējušā transportlīdzekļa tehniskā ekspertīze, gan ekspertīzē tiks skaidrots, vai vadītājs nav bijis reibumā. Un tas prasīs laiku,” tā U.Āva.

Tajā pašā laikā viņš atzīst, ka diemžēl izskatās, ka pats avārijā bojā gājušais būs vainojams sadursmē ar vilcienu: “Vēl pārbaudīsim, vai lokomotīve aprīkota ar videoreģistratoru.”

Taču gan aculiecinieki, gan 1960.gadā dzimušais lokomotīves mašīnists savās liecībās stāstījuši, ka pirms pārbrauktuves no Grobiņas puses pie sarkanā luksofora signāla stāvējušas divas automašīnas, savukārt

no Liepājas puses pie sarkanā luksofora signāla, pārkāpjot noteikumus, pārbrauktuvi šķērsojuši trīs transportlīdzekļi. Pirmie divi – busiņš un džips – paspējuši, bet “Opel Vectra” diemžēl nepaspēja.

“Cita lieta ir jautājums, kāpēc vadītājs neapstājās,” tā U.Āva: “Vai viņš aizmiga, bija dzēris, mašīnai bija defekts. To skaidrosim ekspertīžu laikā.”

Arī viņš kā pieredzējis autovadītājs apšauba, ka avārija varētu būt notikusi bremžu defekta dēļ: “Šādā situācijā pieredzējis braucējs stūrētu grāvī, riskējot sliktākajā gadījumā pārsist riepu.”

Barjeras nelīdz

Kaut šajā krustojumā uz dzelzceļa pārbrauktuves, kā liecina Valsts policijas apkopotā informācija, smagu negadījumu iepriekš nav bijis, pēc svētdien notikušā traģiskā negadījuma aktualizējies jautājums: kāpēc šī pārbrauktuve nav aprīkota ar aizsargbarjeru?

VAS “Latvijas dzelzceļš”  preses sekretārs Māris Ozols portālam skaidroja, ka to, kur tiek uzstādītas barjeras, nosaka Ministru Kabineta noteikumi. “Nepieciešamība pēc barjeras tiek izvērtēta pēc vairākiem kritērijiem, piemēram, satiksmes intensitātes, sliežu ceļu skaita u.c.” Līdz ar to izriet, ka vietā, kur notika nelaime, aizsargbarjera pēc MK noteikumiem nav nepieciešama.

“Protams, šis negadījums ir traģisks! Vairākas mašīnas stāvēja pie luksofora, bet trīs dzelzceļa sliedes šķērsoja pie sarkanās gaismas. Divas paspēja, trešā nepaspēja,” tā M.Ozols, kurš uzsver:

“Redzamība šajā vietā ir laba. Mēs pārliecinājāmies, ka signalizācija strādāja. Teju vai mistika. Bet to, kāpēc autovadītājs tā rīkojās, riskējot, lai skaidro policija.”

Pēc M.Ozola teiktā “Latvijas dzelzceļa” apkopotā informācija rāda, ka no negadījumiem diemžēl nepasargā arī aizsargbarjeras: “Negadījumi notiek arī uz pārbrauktuvēm ar barjerām. Tās tiek apbrauktas vai sabojātas. Gada laikā aptuveni desmit barjeru Latvijā tiek sabojātas. Pēdējais šāds gadījums pēdējās nedēļas laikā bija Rīgā, pie Šķirotavas.”

Pirms pāris mēnešiem šāds gadījums bija arī Liepājā, kad kravas auto pabrauca zem barjeras, kura jau laidās lejā. 

  • Komentāri (43)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Kriminālziņas, negadījumi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!