Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Beļģijas kompānijas prasību pret Liepājas SEZ skatīs martā

Beļģijas kompānijas prasību pret Liepājas SEZ skatīs martā
Foto: liepajniekiem.lv
03.12.2014 14:24

LETA

Kurzemes apgabaltiesa 2015.gada 18.martā turpinās skatīt Beļģijas kompānijas “Dredging International N.V.” prasību par zaudējumu piedziņu no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ), aģentūru LETA informēja tiesneša palīdze Marika Jankovska.

Šodien lietas skatīšana tika atlikta trešās personas – zinātniski pētnieciskā ģeotehniskā centra SIA “Junikons (Unicone)” – pārstāvja slimības dēļ.

Kā ziņots, Beļģijas kompānija “Dredging International N.V.”, kas iepriekš veica Liepājas ostas padziļināšanas darbus, prasa atzīt paziņojumu par līguma izbeigšanu par prettiesisku un piedzīt no Liepājas SEZ zaudējumus 8,2 miljonu latu (11,6 miljonu eiro) apmērā.

Prasība saistīta ar 2012.gada vasaras sākumā Liepājas SEZ pārvaldes vienpusēji pieņemto lēmumu lauzt līgumu ar iepriekšējo ostas padziļināšanas darbu veicēju. Kompānija “Dredging International N.V.” skaidrojusi, ka nespēj iekļauties līgumā paredzētajās darbu izmaksās, kā argumentu minot to, ka grunts izrādījusies cietāka, nekā secināts priekšizpētē.

Liepājas SEZ pārvalde šādu argumentu atspēkoja ar to, ka “Dredging International N.V.” veikusi arī iepriekšējo Liepājas ostas padziļināšanu 1999.gadā, – tātad šai beļģu kompānijai, piedaloties ostas padziļināšanas darbu konkursā, jau bija zināmas Liepājas ostas grunts īpašības. Neskatoties uz to, beļģu kompānija lūdza veikt izmaiņas tehniskajā projektā, kā arī prasīja lielāku samaksu par darbu, taču Liepājas SEZ pārvalde tam nepiekrita un nolēma konkursā meklēt jaunu ostas padziļināšanas darbu veicēju.

“Dredging International” pret Liepājas SEZ pārvaldi vērsusies Kurzemes apgabaltiesā, prasot paziņojumu par līguma izbeigšanu atzīt par prettiesisku, kā arī piedzīt zaudējumus. Beļģu kompānija uzskata, ka grunts cietība ir noteikta nepareizi, tādēļ kompānijas piedāvājums par darba izpildes izmaksām izrādījies neatbilstošs reālajai situācijai.

Liepājas SEZ pārstāvji tiesā lūdza kā trešās personas atbildētāju pusē pieaicināt padziļināšanas tehniskā projekta izstrādātājus un priekšizpētes veicējus – SIA “Jūras projekts” un SIA “Unicome”. Ja tiesa apmierinās beļģu kompānijas prasību par zaudējumu piedziņu, Liepājas SEZ pārvalde varētu vērsties ar regresa prasību par zaudējumu piedziņu no tehniskā projekta autoriem, iepriekš pieļāva Liepājas SEZ pārstāvis tiesā Ainars Kreics. Tiesa nolēmusi apmierināt šo Liepājas SEZ pārvaldes pārstāvju lūgumu par trešo personu pieaicināšanu, kā arī prasītāja lūgumu par liecinieku pieaicināšanu.

Kā ziņots, konkursā par tiesībām veikt atlikušos Liepājas ostas padziļināšanas darbus uzvarējusi Vācijas kompānija “Strabag Wasserbau”, kas iepriekš bija pazīstama ar nosaukumu “Josef Möbius Bau”. Kompānijas piedāvātā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 10 330 897 lati (14,7 miljoni eiro).

Konkursā pavisam bija saņemti četri piedāvājumi, tostarp arī no iepriekšējā ostas padziļināšanas darbu veicēja – Beļģijas kompānijas “Dredging International N.V.”, ar ko līgums savulaik tika lauzts.

Tā kā līgums ar iepriekšējo darbu veicēju lauzts, tika izsludināts konkurss, lai izvēlētos atlikušo Liepājas ostas padziļināšanas darbu veicēju un pabeigtu ostas padziļināšanas projektu, un kuģu ceļu padziļinātu līdz 12,5 metriem, bet ostas akvatorijas dziļumu – līdz 12 metriem. Tiek lēsts, ka šo mērķu sasniegšanai vēl jāizsmeļ aptuveni miljons kubikmetru grunts.

Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti 2009.gada novembrī, un līdz 2011.gada rudenim veikti 80% no paredzētā darbu apjoma. Par paveiktajiem darbiem Beļģijas kompānijai ir samaksāts. Pērn pavasarī ostas padziļināšana tā arī netika atsākta. Kā skaidroja Ratniece-Kadeģe, līguma laušana ir ilgstoša un sarežģīta sarunu procesa rezultāts. Lai gan Beļģijas kompānija nevēlējās līgumu lauzt, Liepājas SEZ skatījumā tas bija vienīgais loģiskais risinājums.

Liepājas ostas padziļināšana ir transporta nozares projekts, kura mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru. Vēl viens projekta mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā.

Projektā plānots veikt Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšanu no 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšanu no 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēts veikt arī Loču kanāla rekonstrukciju un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšanu līdz septiņu metru dziļumam.

Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās – atbērtnēs. Projekts paredz modernizēt arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz