Īss pārtraukums Karostas tilta lietā
Līdz 17. jūnija pulksten 10 ir pasludināts pārtraukums sagrautā Karostas tilta lietā. Tas darīts, lai abas puses varētu iesniegt papildu dokumentus, redakcija uzzināja Kurzemes Apgabaltiesā.
Šajā lietā par zaudējumu piedziņu prasītāji ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde un apdrošināšanas akciju sabiedrība “Ingosstrakh”, bet atbildētājs – “Clan Marine LTD”, kurš tiesā arī lūdzis prasītāju iesniegt dokumentus krievu valodā.
Prasības summa ir 4 104 954 lati. Pērn SEZ palielināja prasību no 1 768 530 līdz 4 104 954 latiem. Liepājas SEZ pārstāve Jana Frīdmane tiesā paskaidroja, ka prasības summa ievērojami palielināta, jo palielinājušās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunoanas izmaksas. Tāpat prasītājs esot gatavs mierizlīgumam, taču to pagaidām neesot izdevies panākt.
Liktenīgā avārija notika 2006. gada 12. jūlijā. 1985. gadā Singapūrā būvētais naftas tankkuģis “Anna”, kas pierakstīts Batumi ostā Gruzijā, bet pieder Grieķijas kompānijai “Clan Marine LTD”, pēc eļļas kravas uzņemšanas Liepājas ostas 28. piestātnē rokas vadības režīmā pa Karostas kanālu devās uz izeju jūrā. Kuģa vadība bijusi apgrūtināta – kuģis ar novēlošanos reaģējis uz stūres pagriezieniem. Tādēļ pēdējās minūtes līdz sadursmei ar Kalpaka tilta ziemeļu daļu kuģis pa kanālu peldējis līkločiem, līdz ietriecies tilta konstrukcijā, to pamatīgi sadragājot. Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļa par sadursmes primārajiem cēloņiem nosauca kuģa stūres iekārtas defektu, kā arī kuģa kapteiņa nepārliecinošo un pasīvo rīcību uz tiltiņa. Bez tam kapteiņa rīcībā neesot bijušas atbilstošas navigācijas kartes, lai detalizēti iepazītos ar kuģošanas apstākļiem Karostas kanālā.
Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”