Otrdiena, 7. maijs Henrijs, Jete, Henriete, Enriko
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Karostas sagrautā tilta lietā palielina prasību līdz Ls 4 104 954

Karostas sagrautā tilta lietā palielina prasību līdz Ls 4 104 954
27.10.2008 12:41

Atslēgvārdi

Liepājas Karostas sagrautā tilta lietā prasītāja – Liepājas Speciālā ekonomiskā zona (SEZ) – palielinājusi prasību no Ls 1 768 530 uz Ls 4 104 954, aģentūra LETA uzzināja Kurzemes apgabaltiesā. Liepājas SEZ pārstāve Jana Frīdmane tiesā paskaidroja, ka prasības summa palielināta, jo palielinājušās iepriekš prognozētās Karostas tilta atjaunošanas izmaksas. Tiesa lietu pēc būtības sāks skatīt 2009.gada 27.janvārī.

Tik garš termiņš nepieciešams, lai atbildētāja puse iepazītos ar iesniegtajiem papildinājumiem. Puses neizslēdza iespēju vienoties par mierizlīgumu.

Kā ziņots, Kurzemes apgabaltiesa šodien plānoja skatīt Karostas sagrautā tilta lietu.

Lieta martā tika atlikta, jo tiesa nebija saņēmusi apstiprinājumu, ka trešā persona Krievijā, AAS “Ingosstrah”, ir saņēmusi prasību un pavēsti par ierašanos tiesā. Arī atbildētāja pārstāve lūdza tiesu atlikt viņas slimības dēļ.

Prasītājas lietā par zaudējumu piedziņu ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde un AAS “Ingosstrakh”, bet atbildētājs “Clan Marine LTD”.

Jau ziņots, ka pirms diviem gadiem 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl tagad.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā.

Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens. Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes.

Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē ir 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.

Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, bet augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz