Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Nopietnākie satiksmes negadījumi mūspusē pēdējo 7 gadu laikā

Nopietnākie satiksmes negadījumi mūspusē pēdējo 7 gadu laikā
Foto: VP foto
21.08.2013 07:12

liepajniekiem.lv

14.augustā uz šosejas Rīga-Liepāja notikušais negadījums ir
mūspusē vairāku desmitgažu laikā notikušais vienīgais negadījums, kurā tik
daudz cietušie, portālam atzina Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes
Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Ingus Ukstiņš. Taču
uzsvēra, ka lielais cietušo skaits nenozīmē, ka minētais ir mūspusē notikušais
smagākais negadījums.

Ducis negadījumu ar pieciem
un vairāk cietušajiem

I.Ukstiņš atzīst, ka trešdien pie Kalvenes notikušais
negadījums, kurā cieta 18 cilvēki, skaitliskā izteiksmē ir smagākais mūspusē.
Līdzīgu negadījumu neatceras pat tie policijas darbinieki, kuri iekšlietu
struktūrās strādā jau 25 un 30 gadus.

Kopumā pēdējo sešu gadu laikā mūspusē notikuši 12 satiksmes
negadījumi, kuros cietuši pieci un vairāk cilvēki, stāsta Patruļpolicijas
nodaļas priekšnieks.

Pavisam nesen, 3.jūlijā, notika traģiskais negadījums Cukura
ielā 26, kur automašīna ”Volvo” ietriecās ēkā un aizdegās. Divi no pieciem
mašīnā braukušajiem jauniešiem gāja bojā negadījuma vietā, pārējie trīs guva
smagas traumas.

2012.gada 1.novembrī smags negadījums notika Pāvilostas
novadā uz Ventspils ceļa. Neizvēloties ziemas ceļa apstākļiem atbilstošu
ātrumu, vadītājs netika galā ar spēkrata vadību, kā rezultātā auto iekļuva
grāvī, kur apgāzās. Negadījumā cieta visi septiņi mašīnā braukušie.

2012.gada 27.jūlijā smagu avāriju Rucavas novadā izraisīja
autovadītājs no Lietuvas. Lietuvieša ”Opel” krustojumā nedeva ceļu
mikroautobusam ”Mercedes Benz Sprinter”. Gāja bojā mikroautobusa vadītājs, bet
vēl pieci cilvēki šajā avārijā cieta.

2011.gada 27.jūlijā mikroautobusa ”Mercedes Benz Sprinter”
vadītājs nenovaldīja braucamo uz šosejas Rīga-Liepāja, veicot neregulāros pasažieru
pārvadājumus. Šukterkalna līkumā busiņš avarēja, traumas guva pieci pasažieri.

2011.gada 1.janvārī pieci cilvēki cieta satiksmes negadījumā
Durbes novadā. Uz autoceļa, kas ved uz Aizputi, sadūrās automašīnas ”Mazda” un
”VW”.

2010.gada 4.decembrī smaga avārija notika Kalvenes pagastā,
autoceļa A9 Rīga-Liepāja 151.kilometrā. Automašīnas ”Audi 100” vadītājs,
neizvēlējies meteoroloģiskiem apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu,
iestūrēja pretējā braukšanas joslā, kur izraisīja frontālu sadursmi ar pretimbraucošo
automašīnu ”Ford” no Igaunijas. Avārijā cieta pieci cilvēki – gan visi četri
”Audi” braukušie, gan ”Ford” vadītājs.

2010.gada 11.oktobrī avārija, kurā cieta pieci cilvēki,
notika Pāvilostas novada Sakas pagastā. Traktora vadītājs uz vietējas nozīmes
ceļa iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur izraisīja sadursmi ar
pretimbraucošo automašīnu ”Audi 100”. Negadījumā cieta visi četri automašīnā
”Audi” braukušie, kā arī pats sadursmes izraisītājs.

2009.gada 30.jūnijā pieci cilvēki satiksmes negadījumā cieta
Virgas pagastā. Braucēji traumas guva, kad automašīna, braucot pa autoceļu
Purmsāti-Gramzda, ietriecās kokā.

2009.gada 4.jūnijā smags negadījums notika Grīzupes un
Cukura ielas krustojumā. Kāds vadītājs, izbraucot no Grīzupes ielas, nedeva
ceļu pa galveno ielu braucošajiem, kā rezultātā sadūrās trīs spēkrati –
automašīnas ”Citroen”, ”Mitsubishi” un ”Mercedes Benz”. Šajā negadījumā traumas
guva seši cilvēki.

2008.gada 29.jūlijā avārija, kurā cieta pieci cilvēki,
notika Jūrmalas un Dzintaru ielas krustojumā. Cieta arī avārijas izraisītājs –
šoferītis, kurš, izbraucot uz galvenās ielas, nerespektēja ceļa zīmi ”Dodiet
ceļu!”

Bet 2007.gada 6.februārī smaga avārija notika Ganību ielas
un Jaunās ostmalas krustojumā. Automašīnas ”Opel Vectra” vadītājs, nobraucot no
Jaunā tilta, nenovaldīja spēkratu un tas avarēja. Negadījumā cieta pieci
cilvēki.

Smagākās avārijas
dzēš dzīvības

I.Ukstiņš uzsver, ka negadījumi, kuros cietis liels skaits
cilvēku, ne vienmēr ir smagākie. Viņaprāt, smagākie satiksmes negadījumi ir
tie, kas paņēmuši cilvēku dzīvības. Un tādi pēdējo sešu gadu laikā arī bijuši
ducis.

Pēdējais un viens no smagākajiem ir jau pieminētā avārija
Cukura ielā šogad 3.jūlijā, kad aizdegās auto, dzēšot divu jauniešu dzīvības,
bet vēl trīs pasažierus ievainojot.

2011.gada 5.novembrī traģisks negadījums notika Nīcas novadā
– uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža, netālu aiz Liepājas robežas. Automašīnas
”VW Passat” vadītājs, veicot apdzīšanas manevru, izraisīja sadursmi ar
mikroautobusu ”Ivecco”. Avārijā viens cilvēks gāja bojā, bet divi guva traumas.

2010.gada decembrī smags negadījums notika pierobežā.
Automašīna ar Lietuvas numuriem, braucot no Kalētiem uz Bārtu, naktī ietriecās
kokā. Notikuma vietā izdzisa visu trīs braucēju dzīvības – bojā gāja tēvs,
dēls, kā arī vēl kāds vīrietis.

Viens bojā gājušais un divi cietušie, no kuriem viens bija
bērns, – tāda bija bilance arī 2010.gada 22.maijā notikušajam satiksmes
negadījumam Aizputē. Automašīna ”Honda” toreiz avarēja mazpilsētas centrā uz
ielas.

2009.gada 9.decembrī traģiska avārija notika Bārtas pusē, uz
autoceļa Bārta-Kalēti-Gramzda. Automašīna ”Opel Omega” nobrauca no ceļa un
ietriecās kokos. Bojā gāja trīs cilvēki.

2009.gada 1.maijā avārijā Durbes novadā, autoceļa
Rīga-Liepāja 170.kilometrā, viens cilvēks gāja bojā, bet divi tika ievainoti.
Automašīnas ”Opel Omega” vadītājs, neizvēlējies pietiekamu distanci, ietriecās
aizmugurē traktoram. Cieta traktorists un vieglā auto vadītājs, bet viņa
pasažieris notikuma vietā mira.

2008.gada 4.jūlijs – diena, kad notika traģiskais negadījums
Brīvības ielā, kas prasīja trīs dzīvības. Pārgalvīgs motobraucējs notrieca
sirmgalvi, kura šķērsoja brauktuvi. Notikuma vietā no gūtajām traumām mira
motociklists un notriektā sieviete, bet motociklista pasažieres, viņa
draudzenes, dzīvība izdzisa mazliet pēc avārijas.

2008.gada 10.maijā savukārt smags negadījums notika K.Ūliha
un Peldu ielas krustojumā. Sadūrās automašīna ”VW Polo” un mikroautobuss
”Mercedes Benz Sprinter”. Cieta divi cilvēki, viens gāja bojā.

2007.gada 2.septembrī traģisks satiksmes negadījums notika
autoceļa A9 169.kilometrā, aiz degvielas uzpildes stacijas ”King”. Ceļu
nesadalīja automašīnas ”Ford Fiesta” un ”Alfa Romeo”. Trīs cilvēki sadursmē
gāja bojā, vēl trīs tika savainoti.

2007.gada 8.augustā satiksmes negadījums, kurā bija
iesaistīti četri transportlīdzekļi – uzņēmuma ”Eko Kurzeme” kravas mašīna, kā
arī vieglās automašīnas ”Mercedes Benz”, ”Audi 80” un ”VW Golf”, notika
Brīvības ielā pie degvielas uzpildes stacijas ”Latvijas nafta”. Šajā negadījumā
cieta pieci cilvēki.

2007.gada 19.janvārī šosejas Rīga-Liepāja 158.kilometrā, pie
Kalvenes dzelzceļa pārbrauktuves, avarēja mikroautobuss, kas veica pasažieru
pārvadājumus. Viens cilvēks gāja bojā, vēl četri cieta.

Bet 2006.gada 23.martā traģiska avārija notika autoceļa
A9 183.kilometrā, pie pagrieziena uz Keramiku. Kravas automašīna iebrauca
pretējā braukšanas joslā un vārda vistiešākajā nozīmē sabrauca vieglo
automašīnu ”Opel”. Bojā gāja divi cilvēki.

Biežāk cieš
mikroautobusi

Policijas apkopotā statistika liecina, ka pasažieru autobusi
avārijās bieži nav iesaistīti. Bez 14.augustā notikušā vērienīgā negadījuma
I.Ukstiņš atceras vēl vien trīs avārijas, kurās bijuši iesaistīti autobusi.

Pirms vairākiem gadiem bija negadījums uz šosejas Rīga-Liepāja,
kad pie pagrieziena uz Aizputi, pie tā saucamā Naģu kroga, satiksmes autobuss
iebrauca grāvī. Taču cilvēki šajā negadījumā necieta.

Tāpat cilvēki necieta avārijā pirms vairākiem gadiem, kad
satiksmes autobuss ziemā uz šosejas A9 ieslīdēja grāvī.

Smagākais iepriekš notikušais satiksmes negadījums, kurā
bija iesaistīts autobuss, notika 1999.gada vasarā uz autoceļa A9, kad uz
dzelzceļa pārbrauktuves pie Kalvenes autobuss saskrējās ar vilcienu. Negadījumā
gāja bojā trīs cilvēki – abi autobusa vadītāji, kā arī viena vadītāja dēlēns.

Pēc I.Ukstiņa teiktā biežāk negadījumos iesaistīti
mikroautobusi. Bez jau iepriekš minētajām avārijām, smags negadījums pirms
vairākiem gadiem notika arī K.Ūliha ielā.

Automašīnas ”Opel Omega” vadītājs nedeva ceļu mikroautobusam,
kā rezultātā notika sadursme. Mikroautobuss tika ietriekts privātmājas sienā un
apgāzās. No avārijā gūtajām traumām slimnīcā mira Liepājas universitātes
pasniedzējs. Turklāt pēc avārijas atklājās, ka ”Opel” vadītājs negadījumu bija
izraisījis, būdams alkohola reibumā.

Policista smagāko
negadījumu TOP

I.Ukstiņš skaidro, ka policijā netiek veidots īpašs
saraksts, kurā tiktu iekļauti smagākie satiksmes negadījumi. Taču likumsargu
atmiņu sarakstā daži negadījumi burtiski iegravēti, sevišķi tie smagākie, kuri
skatīti nelaimes vietā.

Viņš pats tā saucamajā Ceļu policijā strādā kopš 2001.gada
decembra un izbraucis uz neskaitāmām avārijām. Taujāts, kuri, viņaprāt, bijuši
smagākie satiksmes negadījumi šo gadu laikā, I.Ukstiņš atzīst, ka vissmagākais,
viņaprāt, bijis negadījums Brīvības ielā, ko izraisīja motociklists. Triecienā
atrautās ķermeņa daļas spilgti iespiedušās likumsargu atmiņā.

Sava TOP otrajā vietā I.Ukstiņš ierindojis avāriju pie
Keramikas, kur kravas mašīna sabrauca vieglo auto. ”Tie ir vissmagākie
negadījumi, kad burtiski izšķaidīti ir gan transportlīdzekļi, gan cilvēki,”
viņš paskaidro.

Savukārt trešajā vietā viņš ierindo uzreiz divus negadījumus
– avāriju Bārtā, kur, ietriecoties kokā, gāja bojā trīs cilvēki, un negadījumu
pie degvielas uzpildes stacijas ”King” Durbes novadā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz