Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināta (2) – Ostas loča izelpā – 0,89 promiles

Papildināta (2) – Ostas loča izelpā – 0,89 promiles
13.07.2006 12:24

0

Ar Gruzijas karogu peldošo tankeri “Anna”, kas trešdien ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu balstā un būtiski to sadragāja, pavadošais locis bija alkohola reibumā. “Annas” kapteinis gan bija skaidrā prātā. Uzsākta izmeklēšana, kurā iesaistījusies arī Jūras administrācija.

Jau trešdien vēlu vakarā saņēmām informāciju, ka mūsu ostas locis, kura pienākums bija palīdzēt tankkuģim izbraukt no kanāla, bijis alkohola reibumā. Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja norādīja, ka to, vai kuģa sadursmē ar tiltu vainojams locis, vēl jāizvērtē, taču piebilda: “Par kuģi atbild kapteinis, taču locis ir viņa padomdevējs un šo darbu nevar pildīt pat niecīgā reibumā.”
Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldes preses sekretāre Jolanta Knīse ceturtdien no rīta apstiprināja, ka iepriekšējā vakarā visiem kuģa “Anna” apkalpes locekļiem, kā arī mūsu ostas locim un velkoņu apkalpes locekļiem veikta pārbaude uz iespējamo alkohola klātbūtni organismā. Uz kuģa atradās 21 apkalpes loceklis, kuriem pēc pārbaudes veikšanas alkohola klātbūtne organismā netika konstatēta. Arī kuģa kapteinis bija skaidrā. Alkohola reibumā bija mūsu ostas locis – viņa izelpā konatatētas 0,89 promiles, kā arī viens pavadošā kuģa jeb velkoņa apkalpes locekļiem, kura izelpā konstatēja 0,42 promiles.
Policija uzsākusi kriminālprocesu par noziedzīgu nodarījumu pret satiksmes drošību. Policijas darbinieki veic procesuālās darbības uzsāktā kriminālprocesa ietvaros. Izmeklēšanas gaitā tiks izvērtēti visi negadījuma apstākļi, piesaistot speciālistus, kompetentas amatpersonas un veicot nepieciešamās ekspertīzes. Policija lūdz atsaukties negadījuma lieciniekus, kas redzēja tankkuģa kustību līdz sadursmes brīdim un pašu sadursmi, jo jebkāda informācija var būt noderīga. Lieciniekus lūdz zvanīt pa tālruņiem: 34 04602, 34 04540 vai vērsties policijā. 
Izmeklēšanu uzsākusi arī Latvijas jūras administrācija. Pašlaik LJA strādā pie jebkādas informācijas iegūšanas, kas palīdzētu noskaidrot kuģa avārijas iemeslus. Paies ilgs laiks, pirms varēs izteikt pirmās versijas, uzsver LJA Avāriju izmeklēšanas nodaļā, jo nepieciešams kuģi pārvietot uz piestātni un veikt stūres un citu iekārtu analīzi.
Tiltā ieskrējušo tankkuģi “Anna” vispirms atbrīvoja no saliektajām metāla konstrukcijām, lai velkoņi to varētu aizvilkt. Ceturtdien ap pusdienas laiku tankeri aiztransportēja uz kuģu remonta rūpnīcu “Tosmare”. Tas notika raiti, jo kuģi veiksmīgi izdevās novilkt no sēkļa. “Kuģis bez problēmām pietauvoja 19.piestātnē, kur veiks tā tehnisko ekspertīzi,” “Kurzemes Vārdam” apstiprināja ostas kapteinis Eduards Raits: “Kaitējums nav nodarīts ne cilvēkiem, ne videi – ne piliens eļļas neizpilēja.”
Patlaban slēgta ne tikai transporta kustība, bet arī kuģu kustība ka Karostas kanālu. Reidā gaida viens kuģis, kuram būtu jādodas uz 25.piestātni, bet vienam kuģim aizkavējas iziešana jūrā. “Taču viņi izrāda pilnīgu sapratni par esošo situāciju. Protams, zaudējumi dīkstāves dēļ būs, bet katrā kontraktā iekļauti noteikumi par neparedzētiem gadījumiem, kāds ir šis,” tā ostas kapteinis. Pirms atvērt kuģu ceļu jāizpēta kanāla gultni, lai pārliecinātos, ka tā dibenā nav tilta atlūzu, kas varētu traucēt kuģu satiksmi, informēja E. Raits: “Patlaban kanālā strādā ūdenslīdēji. Viņiem uzdots pārbaudīt katru centimetru gultnes. Kanāla dibenu ar eholotu pārbauda arī fidrogrāfijas kuģis “Kristiāns Dāls”. Līdzko būsim droši, ka kuģošana nav bīstama, kanāls tiks atvērts kuģu satiksmei.”
Izrādās, trešdien notikusī avārija nav pirmais gadījums, kad kāds kuģis ieskrien O. Kalpaka tiltā. Kā zina stāstīt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspektors Liepājā Gunārs Silakaktiņš, O. Kalpaka tiltā pirmo reizi tankkuģis ieskrējis 1927.gadā. Toreiz tas bijis Norvēģijas kuģis “Norde” ar petrolejas kravu. G. Silakaktiņš arī norāda, ka kuģa “Anna” nodarītais ir liela katastrofa Latvijas industriālo pieminekļu grupai, jo tilts ir izcils 19.gadsimta beigu 20.gadsimta sākuma tehnikas piemineklis. Turklāt tieši šovasar tiltam aprit 100 gadi. Tilta projektēšana sākta 1903.gadā. Metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskas metālfabrikās, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā. Tilta balstu pamatņu būve uzsākta 1904.gadā, bet pārlaidumu montāža – 1905.gadā. Pilnībā tilts tika pabeigts 1906.gada 19.augustā.
Jāpiezīmē, ka postu, kas noticis ar vēsturisko tiltu, joprojām savām acīm vēlas redzēt ļoti daudz liepājnieku un pilsētas ciemiņu. Arī ceturtdien, tāpat kā trešdienas vakarā pēc negadījuma, kanāla krastos ierodas ļaudis, kuri grib redzēt notikušo.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz