Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 12. novembris

Vārdadiena: Kaija, Kornēlija

Par ostas piesārņošanu Portugāles kuģa kompānijai piemērots 2000 eiro sods  (4)

Atslēgvārdi liepājas osta | piesārņojums | degvielas noplūde | sods

Foto: Ilustratīvs foto

Negadījums, kad ar Portugāles karogu kuģojošais sauskravas kuģis "Lyra" uztriecās Liepājas ostas 51.A piestātnei, iespējams, noticis kapteiņa rīcības dēļ. Kuģa kompānijai jau piemērots 2000 eiro liels administratīvais sods, tāpat tai būs jāsedz avārijas seku novēršanas darbu izmaksas.

Jūras negadījumu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Aleksandrs Pavlovičs "Kurzemes Vārdam" pauda, ka 26.oktobra rītā notikusī kuģa avārija joprojām tiek izmeklēta, taču sākotnējie secinājumi liecina, ka negadījums noticis cilvēciskā faktora dēļ.

Brīdī, kad kuģim bija atļauts ienākt ostā, vējš pierimies, taču vēlāk tas atkal pastiprinājies. "Neapšaubu Liepājas ostas darbinieku kompetenci, jo tobrīd laikapstākļi kuģa kustībai ostā bija pieņemami.

Drīzāk šeit bija cilvēku kļūda, nevis nepiemēroti laikapstākļi."

Liepājas ostas noteikumi nosaka, ka kuģu satiksme ostā var tikt ierobežota, ja vēja ātrums pārsniedz 14 metrus sekundē.

Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs saka, ka vējš pastiprinājies pēc tam, kad kuģis jau bija ienācis osta. "Brīdī, kad tas sadūrās ar piestātni, vēja ātrums bija aptuveni 11 metri sekundē. Kuģim ostā palīdzēja ienākt locis, bet, kad "Lyra" tauvojās piestātnei, peldlīdzekļa vadību pilnībā pārņēma kuģa kapteinis. Iespējams, viņš pietiekami nenovērtēja vēja spēku, iespējams, neieklausījās locī, un vējš kuģi, tā teikt, uzspieda virsū piestātnes stūrim."

Sadursmes rezultātā kuģa labā sāna korpusā izsists caurums vietā, kur atrodas mazuta tvertne. Bojājumi novērsti turpat ostā, un pēc kravas uzkraušanas kuģis devies tālāk.

Tikmēr ostas akvatorijā vēl vairākas dienas pēc sadursmes likvidēja avārijas sekas, satīrot piesārņojumu.

"Nelaimē bija arī viena laime, proti, vējš visu piesārņojumu sadzina stūrī, kas tika norobežots ar bonām," sacīja Valsts vides dienesta Liepājas Reģionālās vides pārvaldes direktors Ruslans Pečulis.

Mazuta degviela, ar to sasmērētie ostas saneši un koksne izvākti no ūdens un nodoti utilizācijai. Savukārt krasta akmeņi mazgāti ar uzkarsēta ūdens strūklu un ar absorbcijas bonām savākta atdalītā mazuta plēve.

Iepriekš tika ziņots, ka no kuģa degvielas tvertnes ūdenī nonākuši vairāk nekā 100 litri mazuta degvielas. Reģionālās vides pārvaldes inspektori gan pieļauj, ka izlijušās degvielas daudzums pārsniedz kuģa kapteiņa iepriekš sniegtos datus.

  • Komentāri (4)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Kriminālziņas, negadījumi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!