Parādu piedziņas draudus sūta citam adresātam
Ar redakcijas starpniecību liepājniecei Valentīnai Ķergalvei izdevās atrisināt problēmu, kad viņu vairākkārt tramdīja parādu piedzinēji, lai gan viņa nevienam nav parādā.
Firma, kas viņu tramdīja, noskaidrojusi, ka šī sieviete tiešām nav parādniece, un sola viņu vairāk netraucēt.
V. Ķergalve redakcijai pastāstīja, ka jau pagājušā gada nogalē saņēmusi draudīga satura īsziņu no parādu piedziņas kompānijas “Regnus”. Īsziņā nav bijusi norādīta persona, kurai šis vēstījums adresēts, taču rakstīts, ka noteiktā laikā jāsamaksā parāds firmai “Big Bank”, pretējā gadījumā solot tiesas darbus un mantas aprakstīšanu. “Mana draudzene piezvanīja uz turieni un pastāstīja, ka neesmu parādniece, ka “Big Bankā” savu kāju neesmu spērusi. Parādu piedzinēji solīja, ka apskatīsies un piezvanīs. Nekāda zvana nebija, nodomāju, ka viss kārtībā un mani liks mierā,” stāstīja V. Ķergalve. Tomēr nekāda miera nav bijis.
13. janvārī atkal saņemta barga īsziņa. “Ja 20. janvārī netiks samaksāta parāda daļa “Big Bank”, tad 21. janvārī pulksten 10 tiesā tiks celta prasība par mantas, kas atrodas jūsu un radinieku dzīvesvietās, apķīlāšanu un pārdošanu izsolē. Lūdzu jūs un radiniekus laika posmā no 13 līdz 15 atrasties savās dzīvesvietās, lai tiesu izpildītājs, piedaloties policijai, varētu aprakstīt un izvest mantu pārdošanai.” Šo īsziņu parakstījusi “Regnus” pārstāve Indra, norādot arī savus tālruņa numurus.
Tad V. Ķergalve satraukusies un izdomājusi meklēt palīdzību redakcijā, jo baidījusies, ka patiešām mājās pie viņas vai radiniekiem neierodas kādi parādu piedzinēji un nesāk aprakstīt mantu kāda sveša parādnieka dēļ. “Varbūt tas ir iepriekšējais šā telefona numura īpašnieks? Es šo numuru nopirku pavasarī reizē ar “Amigos” karti,” īsziņas sūtīšanas iemeslus mēģina izprast liepājniece.
Redakcija sazinājās ar īsziņas autori Indru, kura pieļāva, ka notikusi kļūda. “Taču tādā gadījumā arī pati sieviete ir mazliet vainīga. Pirms īsziņas sūtīšanas mēs vienmēr cenšamies abonentu sazvanīt. Iespējams, sieviete necēla klausuli. Bet parādu piedziņas kompānija to uztver kā klienta izvairīšanos no atbildības, tāpēc arī tiek nosūtīta īsziņa,” skaidroja Indra. Pēc redakcijas zvana viņa sazinājusies ar V. Ķergalvi un pavēstījusi, ka problēma atrisināta.
Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”