Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 24. februāris

-9°C
Vējš: ZA 8.4 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Dina, Dins, Diāna

Turpina izskatīt Karostas tilta lietu  (4)

Atslēgvārdi karostas tilts | tiesa

"Tieši tobrīd man no Karostas puses vajadzēja tikt pāri otrā pusē, bet tilts bija pacelts, jo cauri gāja kuģis," tā 2006. gada 12. jūliju atceras 60 gadu vecais Viktors. Viņš un vēl diezgan daudz cilvēku bija liecinieki tam, kāpēc Karosta uz trīs gadiem palika nošķirta no Liepājas.

Tilts ir atjaunots, bet tiesvedība, lai piedzītu par to iztērēto naudu – 4,2 miljonus latu, turpinās.

Viktors atceras, ka kuģa gaita bijusi tāda pavisam dīvaina un viņš vēl nodomājis: nebūs labi! Un nebija arī. Kuģis zvalstīdamies tuvojies krastam, nevis peldējis taisni pa kanāla vidu un, gatavs bija! "Tas ar ķīli trāpīja balstā tā, ka tilts aizgāja pa gaisu – dēļu segums bira kā skali," viņš atceras.

Daudz amizantāk to dienu joprojām atceras 25 gadus vecais Aldis. "Mēs todien kopā ar kompāniju no Ventspils ar prāmi kuģojām pāri uz Zviedriju, kad draudzene, kas ļoti negribēja, ka braucu, atsūtīja man īsziņu," viņš stāsta. "Tajā bija novēlējums, ka arī mūsu prāmis varētu ietriekties kādā tiltā tāpat, kā noticis Liepājā, un es nekur neaizbrauktu." Aldis nodomājis: kas tie par ciniskiem novēlējumiem un dumjiem jociņiem? Piezvanīju draudzenei, un izrādījās, ka tie nav nekādi jociņi: Karostas tiltā patiešām ietriecies kuģis.

Negadījums notika pēc pulksten trijiem pēcpusdienā. Izdzirdējuši troksni, kas nāk no kanāla puses, daudzi tiltam tuvumā esošie cilvēka steidzās skatīties, paliekot mutēm vaļā: Batumi pierakstītais un ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis "Anna", kas tikko kā bija atstājis 28. piestātni, kur bija uzņēmis naftas produktu kravu, ietriecās Karostas tilta ziemeļu daļā. Cilvēki, paldies Dievam, negadījumā necieta un nenotika arī naftas produktu noplūde, taču kuģim nācās doties uz kuģu remontu rūpnīcu "Tosmare".

Policija nekavējoties sāka notikušā izmeklēšanu, un pirmā versija bija – sabojājusies kuģa stūres iekārta. Atklājās arī, ka kuģi pavadošais locis bijis iereibis – konstatētas 0,89 promiles. 0,2 promiles konstatētas vēl vienam velkoņa apkalpes loceklim. Uz kuģa "Anna" esošajiem apkalpes locekļiem – kopskaitā 21 – alkohola klātbūtni organismā nekonstatēja.

Zīmīgi, ka jau pēc pavisam neilga laika – 1. augustā – bija paredzēts Karostas tiltu uz laiku slēgt, lai veiktu tā rekonstrukciju. Nu to nācās slēgt gandrīz trīs nedēļas ātrāk, un neērtības tilta atjaunošanas laikā tiem cilvēkiem, kam vajadzēja ik dienas nokļūt no Karostas uz pilsētas centru un otrādi, ilga trīs gadus un pusotru mēnesi, kas noteikti bija daudz ilgāk, nekā būtu ilgusi tilta rekonstrukcija. Pēc avārijas ar vērienīgiem svētkiem tiltu atkal atklāja 2009. gada 28. augustā.

Bet vakar turpinājās šopirmdien pārtrauktā tiesas sēde, kurā prasītājs – Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde – izteica tiesai papildu lūgumu nozīmēt mehānikas ekspertīzi, lai noskaidrotu, vai pēc sadursmes tika bojāts Karostas tilta ziemeļu daļas balsts. Liepājas SEZ pārvaldes pārstāve Faila Abbasova pastāstīja, ka šāds papildu lūgums izteikts tāpēc, ka gan atbildētājs, gan trešā puse apstrīd Liepājas SEZ pārvaldei nodarītos papildu zaudējumus, kas saistīti ar tilta balstu stiprināšanu.

Atgādināsim, ka Kurzemes Apgabaltiesa sagrautā Karostas tilta lietu sāka izskatīt 2007. gada 17. decembrī. Tā ir Liepājas SEZ pārvaldes civilprasība, lai piedzītu zaudējumus par sadragāto Karostas tilta ziemeļu daļu. Atbildētājs ir "Clan Marine LTD", bet trešā iesaistītā puse ir apdrošinātājs "Ingosstrakh" un Ukrainā reģistrēts uzņēmums, kuram tagad pieder kuģis.

Vakar tiesa nolēma izsludināt pārtraukumu līdz piektdienai, lai atbildētājs un trešā iesaistītā puse varētu sagatavot savus jautājumus ekspertam.

Starp citu, interesanti, ka 2006. gada 12. jūlija negadījums nebija pirmā reize, kad Karostas tiltā ietriecas kāds kuģis. Iepriekš tas noticis 1927. gadā, kad tam skādi nodarījis Norvēģijas kuģis "Norde", kurš vedis petrolejas kravu. Un interesanti arī tas, ka pēdējā avārija notikusi tikai mēnesi un 7 dienas pēc tam, kad atzīmēta Karostas tilta 100. dzimšanas diena. To sāka projektēt 1903. gadā, bet ekspluatācijā nodeva 1906. gada 19. augustā.

Kristīne Pastore,
"Kurzemes Vārds"

  • Komentāri (4)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Kriminālziņas, negadījumi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!