Otrdiena, 16. aprīlis Mintauts, Alfs, Bernadeta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

TV – Papildināts (5) – Pie Liepājas nogrimis zvejas kuģis ar sešiem cilvēkiem

TV – Papildināts (5) – Pie Liepājas nogrimis zvejas kuģis ar sešiem cilvēkiem
03.12.2008 15:40

Atslēgvārdi

Dienas laikā nav atrasts neviens no pazudušajiem jūrniekiem

Vakar vakarā Baltijas jūrā pie Liepājas, trīs jūdzes no krasta, nogrimis zvejas kuģis “Beverīna”, aģentūru LETA informēja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandiera personīgā štāba Preses daļas virsnieks kapteinis Normunds Stafeckis. Pagaidām neviens no sešiem zvejas kuģa “Beverīna” apkalpes locekļiem nav atrasts, un, kā liecina atbildīgo dienestu sniegtā informācija, šis negadījums vakar noticis mīklainos apstākļos.

Papildināts (5) – Šodien glābējiem nav izdevies atrast nevienu no vakar vakarā jūrā pazudušajiem zvejas kuģa “Beverīna” apkalpes locekļiem. Kā aģentūrai LETA pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku preses virsnieks Uldis Davidovs, šodien pazudušie tika meklēti no gaisa – ar helikopteru, jo lielo viļņu dēļ ūdenslīdēji darbu nevarēja sākt. Tā kā ir iestājusies tumsa, bruņoto spēku helikopters meklēšanas darbus šodien ir pārtraucis, bet rīt tos atkal atsāks.

Naktī meklēšanas darbus turpinās valsts robežsardzes helikopters, kas var strādāt arī nakts redzamības apstākļos. Naktī avārijas rajonā arī atradīsies armijas kuģis “Varonis”, bet kuģis “Virsaitis”, kas pagājušajā naktī un visu šo dienu patrulēja šajā rajonā, ir devies atpūtā.

 

Kā portālu informēja glābšanas darbos iesaistīta jūrnieka tuvinieki, vīri pārradušies mājās noguruši, bāli. “Ieraugot savu vīru, es viņu nepazinu, man bija tāda sajūta, ka viņš šīs nakts laikā ir novecojis par 3 gadiem.” Vīrs neko daudz nav teicis, tikai sacījis, ka šī nakts bija vistrakākā viņa dzīvē. Viņi neko neesot varējuši darīt, jo apkalpe atteicās nākt uz viņu kuģa. Cilvēkiem nav bijušas glābšanas vestes, viņiem mugurā bija kostīmi – kombinezoni, kas jūrā nebija pamanāmi.

Papildināts (4) – Kā aģentūrai LETA sacīja Krasta apsardzes dienesta (KAD) virsnieks kapteiņleitnants Roberts Lakučs, gaišā laikā visefektīvākais cilvēku meklēšanas paņēmiens ir meklēšana no gaisa. Turpat atrodas arī kuģis “Virsaitis”, kurš cieši sadarbojas ar helikoptera apkalpi. Lai gan laika apstākļi nav ideāli, darbs turpinās. KAD pārstāvis arī atzīmēja, ka pārmeklējamā teritorija ir visai plaša – 15 kvadrātjūdzes.

Jūrā bija trīs metrus lieli viļņi, tādēļ ūdenslīdēji nolaisties pie kuģa nevarēja. Lakučs apliecināja, ka ūdenslīdēju darbs tiek plānots, taču tikai tad, kad jūra būs norimusi. Pagaidām neviens no sešiem zvejas kuģa “Beverīna” apkalpes locekļiem nav atrasts.

Liepājas pilsētas un rajona Policijas pārvaldē (PRPP) sākts kriminālprocess par zvejas kuģa “Beverīna” nogrimšanu , aģentūru LETA informēja Liepājas PRPP preses sekretāre Jolanta Knīse. Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma 257.panta 2.daļas par dzelzceļa, ūdens un gaisa transporta kustības drošības un ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja tas izraisījis katastrofu, avāriju vai citas smagas sekas.

Papildināts (2) – Zvejas kuģa “Beverīna” apkalpe jūrā bija devusies bez glābšanas vestēm un glābšanas plostiem, turklāt vakar glābšanas operācijas laikā zvejnieki atteikušies no evakuācijas, ko piedāvāja Jūras spēki, aģentūrai LETA pastāstīja aizsardzības ministrs Vinets Veldre (TP).

Veldre uzsver, ka Jūras spēki ir darījuši visu, lai nenotiktu traģēdija un neietu bojā cilvēki, taču pagaidām nezināmu iemeslu dēļ apkalpe nav vēlējusies saņemt palīdzību no bruņotajiem spēkiem.

Pirmā reālā palīdzība tika piedāvāta no aptuveni piecreiz lielākā kuģa “Virsaitis”, kurš bija gatavs “Beverīnu” vilkt uz krastu. Zvejnieki no šīs palīdzības atteicās, ļaujot palīdzēt zvejas kuģim “Gints”. Abi zvejas kuģi pieder vienam īpašniekam. “Gintam” vakarā pazuduši sakari, tādējādi Veldre arī norāda, cik tehniski sliktā stāvoklī varētu būt šie kuģi.

Pēc tam “Virsaitis” piedāvājis evakuēt kuģa apkalpi, pat izmetot glābšanas plostu jūrā, taču zvejnieki atteikušies. Lai arī palīdzība netika pieņemta, Jūras spēki atradās tuvumā. Tika lūgta Zviedrijas Krasta apsardzes dienesta palīdzība, un jau minūti pēc tam zviedru helikopters bija pacēlies gaisā. Veldre uzsver, ka zviedri šajā rajonā varējuši ierasties 10-15 minūtes ātrāk nekā mūsu pašu helikopters no Lielvārdes. Vienīgais paradokss esot bijis, ka zviedru helikopters vēlējies uzpildīt degvielu Liepājas lidostā, bet degvielas tur neesot bijis. Nācies lidot uz Ventspili.

Veldre zināja teikt, ka kuģa apkalpe piekritusi palīdzības saņemšanai minūti pirms tam, kad kuģis nogrima. “Trīs stundas viņi atteicās no glābšanas, bet minūti pirms kuģa nogrimšanas piekrita, taču bija par vēlu. Kuģis nogrima dažu minūšu laikā,” teica ministrs.

Ministrs uzskata, ka atbildīgajām institūcijām nekavējoties būtu jāveic pārbaudes uz zvejas kuģiem – vai uz tiem atrodas glābšanas vestes, vai tie atbilst kuģošanas drošībai.

Papildināts (3) – Latvijas Jūras administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne aģentūrai LETA norādīja, ka kuģu tehniskais aprīkojums un glābšanas iekārtas tiek pārbaudītas katru gadu, bet gadījumos, ja tiek konstatēts, ka kuģis iziet jūrā bez glābšanas aprīkojuma, tas tiek uzskatīts par nopietnu pārkāpumu. Pārbaudīti parasti tiek visi Latvijas karoga kuģi un jahtas, kā arī tie, kas pienāk Latvijas ostās. Ja tiek konstatēts, ka kaut kas nav kārtībā ar aprīkojumu, kuģis tiek aizturēts.

Kā stāstīja Kočāne, iepriekš veiktajās pārbaudēs glābšanai nepieciešamais aprīkojums kuģim “Beverīna” esot bijis un ar to viss esot bijis kārtībā, tāpēc šobrīd ir grūti komentēt radušos situāciju. Pēc viņas domām, kuģa apkalpe ir rīkojusies neizprotami, dodoties jūrā bez glābšanas vestēm un plostiem, jo tādā veidā cilvēki ir apdraudējuši paši savas dzīvības.

Tāpat Latvijas Jūras administrācijas pārstāve stāstīja, ka ir uzsākta šī gadījuma izmeklēšana. Darbs noteikti būšot ilgs un sarežģīts, uzskata Kočāne, jo tas tiks balstīts tikai uz pieejamajiem sarunu ierakstiem, kā arī aculiecinieku teikto.

 

Kā aģentūru LETA informēja Krasta apsardzes dienesta (KAD) virsnieks kapteiņleitnants Roberts Lakučs, vakar, 2.decembrī, plkst.16.40 KAD Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MMRC) saņēma informāciju no Liepājas ostas Kuģu satiksmes dienesta par to, ka zvejas kuģim “Beverīna” pārstājis darboties galvenais dzinējs.

Pēc sakaru nodibināšanas ar kuģi tika saņemta informācija par to, ka situācija uz kuģa tiek kontrolēta un palīdzība nav nepieciešama. Palīgā zvejas kuģim “Beverīna” tika izsaukts otrs zvejas kuģis “Gints”, kurš ieradās notikuma vietā plkst.18.03 un uzsāka kuģa “Beverīna” vilkšanu uz Liepājas ostu.

Plkst.18.24 MMRC deva rīkojumu Jūras spēku kuģim “Virsaitis”, kurš atradās jūrā, doties uz notikuma vietu, lai nodrošinātu avarējušā zvejas kuģa vilkšanas darbus un nepieciešamības gadījumā sniegtu palīdzību.

Jau plkst.20.55 avarējušā zvejas kuģa “Beverīna” vilkšana tika pārtraukta sakarā ar laika apstākļu pasliktināšanos un tehniskām problēmām, kas radās zvejas kuģim “Gints”. Vēja ātrums minētajā rajonā bija pastiprinājies līdz 20 metriem sekundē un viļņu augstums sasniedza trīs metrus.

Plkst.21.50 “Virsaitis” pietuvojās zvejas kuģim “Beverīna”, lai sniegtu palīdzību, jo tas dreifēja krasta virzienā un kuģim bija applūdusi mašīntelpa. Šīs operācijas laikā ar zvejas kuģi “Beverīna” tika pazaudēti radiosakari, jo uz kuģa pārstāja funkcionēt energoapgāde. Plkst.22.05 zvejas kuģis “Beverīna” apgāzās un strauji nogrima.

No “Virsaiša” nekavējoties tika nomesti glābšanas riņķi, glābšanas plosts un uzsākta cilvēku meklēšana.

Glābšanas operācijā nekavējoties tika iesaistītas papildus vienības – Valsts robežsardzes patruļkuģis “Tiira” un Zviedrijas krasta apsardzes glābšanas helikopters.

Meklēšanas operācija turpinājās līdz 3.decembra plkst.3, kad tika uz laiku pārtraukta, bet šorīt plkst.7 meklēšanas darbi atsākti.

“Beverīna” pieder SIA “Baltic Fish”, kuras īpašnieku Valsts Vides dienests (VVD) oktobrī sodīja par nelikumīgu mencu zveju. Kā liecina Valsts zivsaimniecības pārvaldes 2008.gada kuģu saraksts zvejai Baltijas jūrā un Rīgas jūras līcī pa zivju sugām un zvejas vietām, SIA “Baltic Fish” pieder kuģi “Dzintari”, “Laimdota”, “Beverīna” un “Ruta”. Jau ziņots, ka VVD inspektori 13.septembrī uz SIA “Baltic Fish” piederoša kuģa “Ruta” Liepājā atrada 5000 kilogramu nelegāli nozvejotu mencu.

Video filmēts nakts laikā!!!

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz