Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 24. septembris

+15°C
Vējš: A 5.3 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Agris, Agrita

Izstādē pievērš uzmanību Latvijas dzelzceļa vēsturei  (6)

Atslēgvārdi izstāde | dzelzceļš

Liepājas stacijas 2.stāvā kopš vakardienas apskatāma fotoizstāde, kas veltīta Latvijas dzelzceļa 90 un Liepājas – Glūdas līnijas 80 gadu jubilejai, pastāstīja uzņēmuma "Latvijas dzelzceļa" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Biruta Sakse. Izstāde atklāta stacijas ēkas otrajā stāvā, kur kādreiz atradās uzgaidāmā telpa. "Eksponātu meklēšanas process bija sareģīts,"  atzīst akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" vēstures muzeja vecākais izstāžu organizators Toms Altbergs.

Gandrīz katram fotoattēlam ir savs avots, jo nevienam nav krājumos visa dzelzceļa attīstības procesa dokumentācija. "Apmēram piecus gadus braucām pa visu Latviju, vācām materiālus un apkopojām informāciju par cilvēkiem, kas piedalījušies dzelzceļu un staciju būvēšanā. Tā, piemēram, mana skolasbiedra tēvs izrādījās kādreizējais Bikstu stacijas priekšnieks, kuram no tiem laikiem arī fotogrāfijas saglabājušās. Šādi arī tika savākti eksponāti, ar kuriem uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" jubilejā varam iepazīstināt cilvēkus," sacīja T.Altbergs.

Savukārt "Latvijas dzelzceļa" vēstures muzeja krājuma glabātāja Karīna Augustāne, kura arī aktīvi piedalījās izstādes veidošanā un vēstures pētīšanā, atzina, ka pats interesantākais bijis novērot, kā laika gaitā nelielas stacijas būdiņas pārvērtās par vairākstāvu stacijas ēkām.

Izstāde Liepājā ir jau trešā, ko atklāj akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" jubilejā. Iepriekš atklātas Jelgavas līnijas 140 gadu jubilejai veltīta izstāde, un Rīgas – Valkas līnijas 120 gadu jubilejai veltīta ekspozīcija Valmierā. Savukārt Liepāja Latvijas dzelzceļa vēsturē ir ievērojama ar to, ka Liepājas – Glūdas maršrutā bija pirmā dzelzceļa līnija, ko uzbūvēja tieši Latvijas brīvvalsts laikā 1929.gadā. Bez tam jāņem vērā, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē dzelzceļš bija ievērojamākais satiksmes veids, jo autoceļu tīkls, kā arī pati autotehnika vēl nebija tik ļoti attīstīta, lai ātruma un apjoma ziņā konkurētu ar dzelzceļu.

B.Sakse aicina ikvienu apmeklēt izstādi stacijas ēkā. "Varbūt kāds fotoattēlos ieraudzīs savu vectēvu, varbūt kādam ir jautājumi vai arī kāds var papildināt vēsturi ar savām atmiņām. Mēs par to būsim tikai priecīgi," piebilda B.Sakse un norādīja, ka Liepāja kā ostas pilsēta "Latvijas dzelzceļam" arī mūsdienās ir ļoti svarīga, jo uzņēmuma bizness balstās uz tranzītkravu pārvadājumiem.

Viktors Ulberts,
"Kurzemes Vārds"

Akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" muzeja krājumu glabātāja Karīna Augustāne dalās iespaidos ar muzeja vecāko izstāžu organizatoru Tomu Altbergu par izstādes tapšanas gaitu.

  • Komentāri (6)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Kultūra

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!