Pirmdiena, 12. aprīlis Jūlijs, Ainis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Izstādē pievērš uzmanību Latvijas dzelzceļa vēsturei

Izstādē pievērš uzmanību Latvijas dzelzceļa vēsturei
10.04.2009 07:04

Atslēgvārdi

Liepājas stacijas 2.stāvā kopš vakardienas apskatāma fotoizstāde, kas veltīta Latvijas dzelzceļa 90 un Liepājas – Glūdas līnijas 80 gadu jubilejai, pastāstīja uzņēmuma “Latvijas dzelzceļa” Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Biruta Sakse. Izstāde atklāta stacijas ēkas otrajā stāvā, kur kādreiz atradās uzgaidāmā telpa. “Eksponātu meklēšanas process bija sareģīts,”  atzīst akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” vēstures muzeja vecākais izstāžu organizators Toms Altbergs.

Gandrīz katram fotoattēlam ir savs avots, jo nevienam nav krājumos visa dzelzceļa attīstības procesa dokumentācija. “Apmēram piecus gadus braucām pa visu Latviju, vācām materiālus un apkopojām informāciju par cilvēkiem, kas piedalījušies dzelzceļu un staciju būvēšanā. Tā, piemēram, mana skolasbiedra tēvs izrādījās kādreizējais Bikstu stacijas priekšnieks, kuram no tiem laikiem arī fotogrāfijas saglabājušās. Šādi arī tika savākti eksponāti, ar kuriem uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” jubilejā varam iepazīstināt cilvēkus,” sacīja T.Altbergs.

Savukārt “Latvijas dzelzceļa” vēstures muzeja krājuma glabātāja Karīna Augustāne, kura arī aktīvi piedalījās izstādes veidošanā un vēstures pētīšanā, atzina, ka pats interesantākais bijis novērot, kā laika gaitā nelielas stacijas būdiņas pārvērtās par vairākstāvu stacijas ēkām.

Izstāde Liepājā ir jau trešā, ko atklāj akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” jubilejā. Iepriekš atklātas Jelgavas līnijas 140 gadu jubilejai veltīta izstāde, un Rīgas – Valkas līnijas 120 gadu jubilejai veltīta ekspozīcija Valmierā. Savukārt Liepāja Latvijas dzelzceļa vēsturē ir ievērojama ar to, ka Liepājas – Glūdas maršrutā bija pirmā dzelzceļa līnija, ko uzbūvēja tieši Latvijas brīvvalsts laikā 1929.gadā. Bez tam jāņem vērā, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē dzelzceļš bija ievērojamākais satiksmes veids, jo autoceļu tīkls, kā arī pati autotehnika vēl nebija tik ļoti attīstīta, lai ātruma un apjoma ziņā konkurētu ar dzelzceļu.

B.Sakse aicina ikvienu apmeklēt izstādi stacijas ēkā. “Varbūt kāds fotoattēlos ieraudzīs savu vectēvu, varbūt kādam ir jautājumi vai arī kāds var papildināt vēsturi ar savām atmiņām. Mēs par to būsim tikai priecīgi,” piebilda B.Sakse un norādīja, ka Liepāja kā ostas pilsēta “Latvijas dzelzceļam” arī mūsdienās ir ļoti svarīga, jo uzņēmuma bizness balstās uz tranzītkravu pārvadājumiem.

Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”

Akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” muzeja krājumu glabātāja Karīna Augustāne dalās iespaidos ar muzeja vecāko izstāžu organizatoru Tomu Altbergu par izstādes tapšanas gaitu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz