Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 19. septembris

+18°C
Vējš: D 6.5 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Muntis, Verners

Melnā un pelēkā ekspresija

Atslēgvārdi upb | izstāde

"Tā ir glezniecības kvalitāte, kas nav apšaubāma," viena no Latvijas mākslinieku spožākās plejādes pārstāvja Ivara Heinrihsona personālizstādes atklāšanā a/s "UPB" būvuzņēmuma "Nams" galerijā teica mākslinieks Aldis Kļaviņš. Akciju sabiedrības "UPB" galerija mērķtiecīgi turpina savu politiku – liepājniekiem radīt iespēju tikties ar Latvijas izcilākajiem māksliniekiem un parādīt viņu gleznas. Ivars Heinrihsons Liepājā savus darbus rāda pirmo reizi. Mākslinieks speciāli šai personālizstādei atlasījis deviņus darbus, kas tapuši no 1989. līdz 2003.gadam un atspoguļo autora tipiskāko ekspresīvās glezniecības periodu.

"Tas bija laiks, kad mēs gājām uz barikādēm. Šis laiks nepagāja garām arī man un manai mākslai," komentē pats Ivars Heinrihsons, "bet gleznās jau tas tik tieši nav saskatāms, tās ir vairāk iekšējās izjūtas. Tā ekspresija darbos sasaucas ar ārējiem notikumiem un iekšējiem pārdzīvojumiem."

Ivara Heinrihsona radošā izteiksmes forma ir lineārā ekspresija, ahromatiska krāsu palete – melns, balts. Paralēli glezniecībai pievērsies arī grafikai, zīmējumam, trīsdimensiju izteiksmei un porcelāna apgleznošanai. Liepājā skatāmajā kolekcijā redzam arī autora iecienītos zirgus, kas dominē daudzos  viņa darbos un parādīti vairākās izstādēs. Ivara Heinrihsona gleznās ekspresija izpaužas tik koncentrēti – filigrāni un lielā ātrumā, ka mākslas kritiķi to salīdzina ar kodolsprādzienu. Līniju dažkārt pat agresīvajā mudžeklī tomēr ir skaidra un noteikta vieta visnotaļ vitālam zirgam, balerīnai, klavierēm, kuras it kā izstaro mūziku. Šeit izpaužas reālistiskā un abstraktā saskaņa.

"Šobrīd savos darbos vairāk tiecos uz formas tīrību un dekoratīvāku izteiksmi, ekspresija ir tagad tāda apvaldītāka, organizētāka. Tomēr zīmējums ir visa pamatā, to nepārprotami var redzēt manās gleznās," atzīst mākslinieks.

Vizītkarte
Ivars Heinrihsons

dzimis 1945.gadā Sabilē;

1964 gadā beidzis J.Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolu;

1973.gadā absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Pedagoģijas un Glezniecības nodaļas profesora E.Kalniņa vadībā;
izstādēs piedalās no 1973.gada;

Latvijas Mākslinieku savienības biedrs no 1978.gada un no 1993.gada asociācijas "B – 13" (1993 – 1998) biedrs;
sarīkojis vairāk nekā 15 personālizstādes, piedalījies grupu izstādēs Rīgā, Maskavā, Pēterburgā, Čikāgā, Minhenē, Diseldorfā, Hamburgā, Toronto, Ņujorkā, Madridē, Boloņā, Frankfurtē, Ženēvā un citur;
darbi atrodas Valsts mākslas muzeja un Latvijas Mākslinieku savienības kolekcijās, Tretjakova galerijā Maskavā, "Sammlung Friedeman Stockart" galerijā Minhenē un privātkolekcijās visā pasaulē;
glezniecības triennāles laureāts Viļņā (1981), apbalvots ar Latvijas Mākslinieku savienības medaļu un diplomu (1987);
ir Latvijas Mākslas akadēmijas profesors;

apbalvots ar Triju Zvaigžņu ordeni. 

Indra Imbovica,
"Kurzemes Vārds"

"Zirgs". 1992. 

"Klavieres". 1989.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Kultūra

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!