Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 18. oktobris

Vārdadiena: Erlends, Lūkass, Rolanda, Rolands, Ronalds

Skanēs 18.gadsimta populārākā mūzika – J.Ā.Hases skaņdarbi  (3)

Atslēgvārdi mūzika | koncerts | baznīca

Liepājā, Mārtiņa Lutera baznīcā 14.septembrī pulksten 16.00 notiks koncerts, kurā piedalīsies  Hamburgas Mūzikas un teātra augstskolas „Hases Ansamblis“ kopā ar meiteņu kori „Cantus“ no Kuldīgas un trīs solistēm no Vācijas – Cristiane Laukemper, Susanna Proskura un Sabine Neumann. Koncertprogrammā „Mūzika vieno“, tiks atskaņoti Johana  Ādolfa Hases skaņdarbi (1699 – 1783).

Koncerts Liepājā ir viens no koncertturnejas četriem koncertiem, kuri notiek dažādās Latvijas pilsētās no 12. – 17.septembrim.

Doma par šādas koncertprogrammas izveidi radās Profesoram Dr. Volfgangam Hohšteinam (Wolfgang Hochstein), (dzimis 1950.g.), Bergedorfas Hases biedrības priekšsēdētājam, izdevniecības Hasse-Werkausgabe vadītājam un Hasse-Studien līdzizdevējam, kura nopelni komponista Hases darbu izpētē atzīmēti ar vairākiem apbalvojumiem. „Hamburgas Mūzikas un teātra augstskolas „Hases Ansamblis“ kopā ar meiteņu kori „Cantus“ no Kuldīgas un trīs mūsu koncerta solistiem 2007. gada oktobrī devās divu nedēļu garā koncertturnejā pa Ķīnu, kur pirmo reizi tika atskaņota Hases mūzika. Ķīnas turnejas panākumi iedrošināja mūs parādīt šo programmu arī Latvijā. Fakts, ka abu psalmu kompozīcijas skan meiteņu kora izpildījumā kā iecerēts oriģinālā, liek atdzīvoties pirmatnējai mūzikas burvībai no tālajiem Venēcijas meiteņu konservatorijas laikiem.“stāsta V.Hohšteins.

Korī  „Cantus“  dzied mūzikas skolas audzēknes vecumā no 9 līdz 18 gadiem. Viņu uzstāšanās pasaulē tiek uzskatīta par Latvijas muzikālo vizītkarti. Neskaitāmi apbalvojumi un godalgas starptautiskā līmenī, kā arī koncertturnejas liecina par kora „Cantus” vienreizējo dziedājuma skanējumu. Kora rīcībā ir milzīgs repertuārs, sākot no renesanses un baroka, klasikas un romantikas, līdz pat laicīgai kora mūzikai. Repertuārā ir Hendeļa, Baha, Šūberta, Mendelsona - Bartoldi, Brāmsa, Franka un citu komponistu darbi, kā arī latviešu komponistu dziesmas, latviešu un citu tautu tautasdziesmas. Koris „Cantus” bez pūlēm no galvas izpilda divu stundu garu koncertprogrammu. Augstais līmenis un nevainojamais skanējums nevienu neatstāj vienaldzīgu. Klausītāju un mūzikas kritiķu skatījumā „Cantus” koncerti kora dibinātājas un ilggadējās diriģentes Marutas Rozītes vadībā tiek atzīti par „vienreizējiem” un „neaizmirstamiem”. Meiteņu balsu tonis, skanīgums un spilgtums liecina par īstu profesionalitāti. „Es ļoti priecājos par iespēju strādāt ar šo ļoti spējīgo kori. Vai tas attiecas uz muzikalitāti vai dziedāšanas tehniku, meitenēm ir liela spēja uzklausīt un disciplīna”,saka Profesors Dr. Volfgangs Hohšteins, kurš pēc kopīgiem koncertiem nu jau tik labi zina kora „Cantus” kvalitātes, ka var veidot skaņdarbus tieši šim korim.

"Hases - Ansamblis" ir Hamburgas Mūzikas un teātra augstskolas kamerorķestris, kurā pamatā spēlē mūzikas augstskolas studenti. Lai arī spēlēts tiek uz laikmetīgiem instrumentiem, tiek ievēroti vēsturiskā izpildījuma pamatprincipi.

Johans  Ādolfs Hase (1699 – 1783)

Par Johana Ādolfa Hases personību un daiļradi viņa laikabiedri bija vienisprātis: Jozefs Haidns viņu dievināja, Mocarts gribēja kļūt „tikpat nemirstīgs” kā viņš, Žans Žaks Ruso uzskatīja viņa vadīto Drēzdenes orķestri par vislabāko tā laika Eiropā un angļu mūzikas vēsturnieks Čarlzs Burnejs (Charles Burney 1726 - 1814) nodēvējis viņu par visslavenāko no „pašreizējiem komponistiem”.

J.Ā.Hase tiek uzskatīts par žanra Opera seria galveno komponistu, kas balstās Pietro Metastasio poēzijā. Ar šo žanru viņš kļuva par absolūtisma ēras pēdējā spožuma muzikālo pārstāvi īsi pirms Franču revolūcijas sabiedriskā apvērsuma, kas ir arī viens no iemesliem, kāpēc J.Ā. Hases darbi, izņemot dažas baznīcas kompozīcijas, drīz vien nonāca aizmirstībā. Mūsdienu mūzikas zinātne pūlas ierādīt komponistam viņam pienācīgo vietu vēsturē; pēdējos gados ir iznākuši vairāki nozīmīgi pētnieciski raksti, ir aizsākta zinātniski kritiska darba izdošana. Arī neskaitāmu mūzikas disku ierakstīšana apliecina interesi par Hases juteklisko un izteiksmīgo mūziku, kura vēl šodien spēj sajūsmināt klausītāju.

Kristīna Kandevica,
SIA "Aģentūra Baringtons K" sabiedrisko attiecību speciāliste

  • Komentāri (3)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Mūzika

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!