Bedrīšu labotāji “aizlāpa” arī svaigu krāsojumu
Nevajadzīga izšķērdība, stulbums, ačgārna darba organizācija – tie ir tikai daži no komentāriem, ko autobraucēji velta tiem uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar bedrīšu lāpīšanu un ceļa apzīmējumu krāsošanu uz Liepājas – Rīgas šosejas. Kāds acīgs autobraucējs, kurš regulāri brauc pa šo šoseju, pavēstīja par saviem novērojumiem: viendien viņš redzējis, kā šosejai tiek atjaunoti baltās krāsa apzīmējumi.
Taču jau nākamajā dienā viņš pamanīja, ka uz šosejas strādā tā saucamie bedrīšu lāpītāji un aizsmērē ciet svaigo krāsojumu, un tagad šoseja Durbes pusē izskatās vienkārši saķēpāta. Katrs autobraucējs par to var pārliecināties pie Liepājas – Rīgas šosejas 170.kilometra. Un tas viss notiek laikā, kad situācija ar finansējumu ceļiem ir kritiska. “Vai šoseja tagad tāda paliks? Un kas maksās par dubulto krāsošanu, ja to vispār darīs? Vai tad tiešām firmām ir grūti savā starpā saskaņot darbus?” saērcināts ir liepājnieks.
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” Liepājas nodaļas vadītāja Baiba Kampmane atzina, ka par šo situāciju ir informēta un saķēpāto asfaltu redzējusi pati savām acīm. Viņa arī pastāstīja, ka līniju krāsošana notiek pēc periodiskās atjaunošanas programmas, un to veic uzņēmums “Ceļu, tiltu būvnieks”. Savukārt bedrīšu lāpīšana ietilpst ikdienas uzturēšanas programmā, un to veic uzņēmuma “Latvijas Autoceļu uzturētājs” Liepājas ceļu rajons. “Katrs no viņiem cenšas veikt savu darbu godprātīgi, lai iekļautos paredzētajos termiņos, taču acīmredzot savas darbības nesaskaņo,” secina B.Kampmane.
Tā saucamie bedrīšu lāpītāji vispirms saremontē lielās bedres, bet pēc tam iet pāri vēlreiz, un salabo visas sīkās plaisiņas, kas ir ļoti darbietilpīgs process. Acīmredzot pa vidu šiem abiem darbiem savu ieguldījumu ceļu uzlabošanā arī devuši līniju krāsotāji.
B.Kampane sola, ka papildu naudu par dubulto krāsošanu neviens nesaņemšot, jo šie remontdarbi tika nosolīti jau iepriekš, un tam izmaksu daļā paredzētas konkrētas summas. Līniju krāsošana gan notiekot divreiz gadā. Rudenī līnijas iezīmēšot vēl arī ar termoplastu. Bet par to, vai autobraucējiem līdz pat rudenim būs jābrauc pa šādu šoseju, lēmums jāpieņem būvuzraugam, un tas būšot zināms jaunnedēļ.
Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”
Kurš ir vainīgs – vai bedrīšu lāpītāji, kuri saķēpāja svaigu krāsojumu, vai krāsotāji, kuri vilka līnijas uz nesalabota asfalta?