Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ceļi kļūst par bezcerīgu bēdu ieleju

Ceļi kļūst par bezcerīgu bēdu ieleju
25.05.2007 18:06

0

Atslēgvārdi

Valstij nav naudas, lai atjaunotu ceļu segumu vismaz tādā apjomā, lai stāvokli saglabātu esošajā līmenī, tāpēc tie turpina brukt. Liepājas rajonā šogad nopietni ceļu remontdarbi ieplānoti ļoti nelielos posmos, tāpēc autovadītājiem jārēķinās, ka arī turpmāk pārvietošanās nekādu baudu nesagādās. Šādas atziņas izriet no valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” Liepājas nodaļas vadītājas Baibas Kampmanes teiktā.

Likvidē atjaunošanas programmu

B.Kampmane pastāsta, ka ik gadu tiek gatavoti saraksti, kuros katram autoceļam tiek piešķirta uzturēšanas klase, kas izriet no satiksmes intensitātes. Tad arī sastāda plānoto ikdienas uzturēšanas darbu apjomu, ziemā paredzot tīrīšanu un kaisīšanu, savukārt vasarā – bedrīšu remontu. Taču amatpersona norāda, ka gandrīz puse no galveno un 1.šķiras ceļu seguma ir sabrukusi, tāpēc arī pēc lāpīšanas nevar lolot ilūzijas par ērtu pārvietošanos. Seguma atjaunošanai naudas vienkārši nav.

Iepriekšējos divus gadus darbojusies īpaša programma sabrukušo ceļu atjaunošanai. “Tad mēs varējām rēķināties, ka vismaz dažus kilometrus gadā atjaunosim. Taču šogad programmu likvidēja, laikam atzina par nelietderīgu. Tagad šie līdzekļi aizgāja 1. un 2.šķiras ceļu asfaltētā seguma periodiskai uzturēšanai,” skaidro B.Kampmane.

Remontēs Priekules – Vaiņodes šoseju

Viens no lielākajiem darbiem, ko šogad uz Liepājas puses ceļiem tomēr darīs, ir deviņu kilometru grants seguma atjaunošana Nīcas – Otaņķu – Grobiņas ceļam. Vidēji 10 centimetru biezā slānī tur tiks uzbērta planējamā kārta, izpļauti grāvji, iztīrītas caurtekas utt. Šis projekts jau ir līguma parakstīšanas stadijā.

Katru gadu ir finansējums programmai “Novadu atbalstam”. Pērn par šīs programmas līdzekļiem atjaunots asfalta segums Cīravas centrā, šogad pie jauna seguma 4,4 kilometru garumā tiks Vecpils – Padones ceļš un viens kilometrs ceļa Bunkas pagasta centrā, kas pašlaik ir katastrofālā stāvoklī un izbojāts gan ar šķērsviļņiem, gan garenviļņiem.

Programmā “Novadu atbalstam” remontējamos objektus var izvēlēties “Latvijas Valsts ceļu” Liepājas nodaļas speciālisti, kuri to dara sadarbībā ar Liepājas Rajona padomi. Nākamā gada plānos ietilpst Priekules – Vaiņodes ceļa posms. Tur seguma problēma jau ir ilgstoša, un speciālisti lēš, ka ceļš galīgi sabrucis. Tad nu, iespējams, nākamgad šim ceļam tiks atjaunots posms septiņu kilometru garumā.

Šogad paredzēta arī lielās caurtekas atjaunošana Vecpils pagastā. Vēl piešķirta nauda virzienu rādītājiem uz 2.šķiras ceļiem. Pagaidām, nokļūstot uz tiem, reizēm ir grūti saprast, kas kurā debespusē atrodas. Ar 136 virzienu rādītājiem Liepājas rajonā varēšot aprīkot visus 2.šķiras ceļus. Tāpat tiks uzstādītas 318 kilometru zīmes, tiesa, nākamgad būšot vajadzīgas vēl apmēram 300 šādu zīmju.

Brūk daudz straujāk, nekā būvē

“Kāds risinājums ir gaidāms uz 1.šķiras ceļiem, nezinu. Tieši tur situācija ir visdramatiskākā,” atzīst B.Kampmane. Jau pirms diviem gadiem tapa projekts par Ventspils – Grobiņas ceļa seguma atjaunošanu 13 kilometru posmā Vērgales pagastā. Šogad bija plānots to darīt par ERAF līdzekļiem. Taču pavasarī visi asfaltēto ceļu projekti no šīs programmas esot izmesti. Iespējams, mainījušās Eiropas prasības, un tā nolēmusi finansēt tikai grants ceļu atjaunošanu.

Līdz šim “Latvijas Valsts ceļu” nodaļas apkopoja informāciju par ceļu stāvokli un tad, izvērtējot situāciju kopumā, Rīgā lēma, kam naudu piešķirt vispirms. Liepājas rajons šajā ziņā zaudēja, jo satiksmes intensitāte uz Latvijas fona neesot tā lielākā. Nu esot plāni no nākamā gada dalīt naudu katram reģionam atsevišķi. Vai šī sistēma darbosies labāk, nav zināms. “Bet pašlaik mums vadība tā arī pasaka – mēs esam dziļā bedrē un neizskatās, ka tik ātri no tās tiksim laukā,” atzīst B.Kampmane. Šo atziņu viņa pamato ar faktiem. Normatīvie dokumenti paredz: lai saglabātu melno segumu, katru gadu nepieciešams atjaunot 10 procentus. Liepājas rajonā tas būtu 40 kilometri. Pagājušajā gadā atjaunoti 20 kilometri melnā seguma, kas esot uzskatāms par rekordlielumu skaitli, savukārt šogad tiks atjaunoti tikai daži kilometri.

Taču ceļu slodze nemitīgi palielinās, kaut gan liela daļa būvēti padomju gados un paredzēti to laiku satiksmes intensitātei. Savu artavu šajās nebūšanās gan ieliekot arī ceļu būvnieki. “Latvijas Valsts ceļi” aprēķinājuši, ka transporta objektu būves izmaksas 2006.gadā palielinājušās par 20,2 procentiem, kas trīskārt pārsniedz inflācijas līmeni valstī.

 “Mēs esam tikai izpildītāji, un nevaram ietekmēt lēmumus. Acīmredzot, aktīvākām jābūt pašvaldībām. Jo tām ir tiesības pieprasīt no valsts institūcijām atbalstu,” piebilda B.Kampmane.

Uzziņai

Asfaltēto autoceļu stāvoklis Liepājas rajonā

* Asfalta segums Liepājas rajonā – 415 km, sabrucis – 221 km (53%).
* Valsts galvenie autoceļi – 93,5 km, sabrukuši – 43 km (46%).
* Valsts 1.šķiras autoceļi – 196 km, sabrukuši – 128 km (65%).
* Valsts 2.šķiras autoceļi – 125 km, sabrukuši – 50 km (40%).

VAS “Latvijas Valsts ceļi” dati

Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”

Grobiņas – Ventspils šoseja pie Pāvilostas autovadītājiem šogad uzdzen īpašus drebuļus, jo viegli ir ne tikai salauzt spēkratam riteņus, bet arī pašiem nosisties.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz