Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Daļa miljonu iemērīta novadu ceļiem

Daļa miljonu iemērīta novadu ceļiem
Bedrēm un autovadītāju lāstiem klātais ceļš no Priekules uz Vaiņodi beidzot iekļauts seguma atjaunošanas plānā. Aizvadītā ziema ceļu nedaudz saudzējusi, taču ierasti tas izskatījies šādi. (Foto: Andris Gertsons)
08.05.2020 06:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Valdības piešķirtos papildu 75 miljonus eiro valsts autoceļu sakārtošanai ieguldīs valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos. Galvenais kritērijs posmu atlasē bija autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte, ziņo “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Asfalta segumu atjaunos Vaiņodes, Aizputes un Pāvilostas novadā, bet Grobiņā uzlabos tuneli.

LVC uzsver, ka, pirmkārt, sāks darbus, kas bija ieplānoti vairākos objektos 2021. gadā, taču to tehniskā dokumentācija jau ir gatava un remontu var uzsākt jau šogad. Ņemot vērā, ka papildu finansējums ir pieejams tikai līdz šā gada 31. decembrim, investīcijas tiks ieguldītas seguma atjaunošanā.

Ar ilggadēji briesmīgu stāvokli bēdīgi slavenais Priekules–Vaiņodes ceļš arī iekļauts projektu sarakstā. Vaiņodes novada domes priekšsēdētājs Visvaldis Jansons stāsta, ka šoreiz paldies jāsaka visām astoņām topošā Dienvidkurzemes novada pašvaldībām. “Visi atzina par prioritāti un atbalstīja manu priekšlikumu, ka šis ir vissliktākais ceļš. Kurzemes plānošanas reģions prasīja pašvaldību viedokli, un lēmumu pieņēmām kopīgi.” Pašvaldības vadītājs saka, ka amatā esot vairāk nekā divdesmit gadus un visu šo laiku ceļa stāvoklis tikai pasliktinājies. “Citu gadu bedrītes salaboja labāk, citu – ne tik labi, bet šeit vienmēr bijis ļoti slikts ceļš,” viņš norāda. Apsveikumus par ceļa iekļaušanu remontējamo sarakstā V. Jansons gan pieņemšot tikai tad, kad būvdarbi būs pabeigti, jo pilnīgas ticības neesot. “Vēl iet administratīvi teritoriālā reforma straujiem soļiem, un es saredzu bīstamus pagriezienus,” viņš saka.

Arī Priekules novada domes priekšsēdētāja Vija Jablonska atzīmē, ka visu astoņu pašvaldību vadītāji aizbraukuši Vaiņodes ceļu apskatīt dabā un tad izveidojuši prioritāšu sarakstu. “Priecājos, ka mēs, tāpat kā latgalieši, grūtos brīžos spējam vienoties. Skodas ceļš tāpēc nekur nav pazudis. Tas iekļauts valsts finansējuma programmā, projektēšana plānota 2021. gadā,” viņa saka.

Ceļu no Aizputes uz Kazdangu Aizputes novada domes priekšsēdētājs Juris Grasmanis uzskata par “briesmīgā stāvoklī esošu”. Nu tur remontēs virskārtu. “Uz Kalveni ceļš ir sataisīts. Vajadzētu salabot no Kazdangas līdz Kapšiem, lai cilvēki normāli varētu tikt uz Skrundu. Tālāk domājam skatīties uz Apriķu pusi, kur asfalts ir, bet tas jau sāk bojāties un plaisāt, katru gadu ir bedres,” pastāsta pašvaldības vadītājs.

“Grobiņā darbi plānoti gājēju tunelī pie Rīgas un Ventspils šosejas krustojuma,” stāsta pašvaldības izpilddirektora vietniece Gunita Laiveniece, “tur ir jārisina pieejamības problēma – pa kāpnēm nevar tikt invalīdi un nevar noiet ar ratiņiem.”

Pāvilostas novada domes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons par ceļu papildu būvdarbiem uzzina no “Kurzemes Vārda”. “Priecājos, bet vēl īsti nezinu, par ko. Par papildu naudu ceļiem, protams, esmu dzirdējis,” viņš saka. “Ceļa posms no Pāvilostas Ventspils virzienā netika rekonstruēts, taču, manuprāt, tas nav tik slikts.”

“Mums ir zināms laika rāmis, kurā darboties, un jau maija beigās mēs plānojam laist tirgū pirmos papildu objektus. Jūlijā un augustā uzsāksies pirmie būvdarbi par piešķirtajiem papildu līdzekļiem. LVC būvinženieri un iepirkumu speciālisti tuvākajos mēnešos strādās ļoti intensīvi. Esmu pārliecināts, ka mēs veiksmīgi realizēsim iecerēto, neskatoties uz saspringtajiem termiņiem,” pauž VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Papildu finansējums tiks novirzīts arī satiksmes drošības paaugstināšanas projektiem. Plānots, ka kopumā apmēram 20 kilometru garumā uz valsts galvenajiem autoceļiem ierīkos drošības barjeras. Tās uzstādīs arī tajos ceļu posmos, kas ir ļoti tuvu ūdenstilpēm. Uzlabojot satiksmes organizāciju, valsts galveno autoceļu krustojumos tiks atjaunoti virzienu rādītāji, kuri jau nokalpojuši savu laiku un ir grūtāk saredzami.

Uzziņai

Papildu līdzekļi autoceļu sakārtošanai

  • 75 miljoni eiro.
  • Būvdarbi plānoti 71 valsts ceļu objektā.
  • Kopumā sakārtos 583 kilometrus autoceļu un astoņus tiltus.

Atjaunojamie objekti Dienvidkurzemē:

  • Ceļš P135 Priekule – Vaiņode (15,3 km);
  • Ceļš P117 Skrunda – Aizpute (6,5 km);
  • Ceļš P111 Ventspils (Leči) – Grobiņa (9,3 km);
  • Tunelis uz A9 šosejas Rīga (Skulte) – Liepāja.

Avots: LVC

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz