Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 20. oktobris

Vārdadiena: Leonīda, Leonīds

Droša par sava produkta vērtību

Atslēgvārdi medus | ražošana

Latvijā ir ļoti kvalitatīvs medus, kuru nedrīkstam lēti dot prom uz ārzemēm tikai tāpēc, ka neprotam pārdot. Mums tas ir jāmācās, uzskata Maija Kuduma, kas izveidojusi bišu produktu zīmolu "Api" un gatavojas eksportēt uz Ziemeļvalstīm medus un ziedputekšņu pastu. Viņa secinājusi, ka Latvijā ir ideāli apstākļi biškopībai, īpaši Kurzemē var atrast vietas, kur bitēm netraucē intensīva lauksaimniecība.

Maija nāk no Kalētiem, mācījusies Priekules vidusskolā. "Aizgāju uz Rīgu, studēju zemes ierīcību, tad uzņēmējdarbības vadību, pabeidzu projektu vadības, personāla vadības un mārketinga apmācības. Vairāk nekā desmit gadus strādāju sausiņa darbu birojā. Ļoti daudz pieredzes uzkrāts, bet praktiski to nekad nepielietoju," viņa stāsta. Sagadījies, ka Maijas draugam uzdāvināja bites. Sākumā tas bijis hobijs. Kad medus ieguve izvērtusies arvien vairāk, nonākuši strupceļā par pārdošanu. "Ārzemnieki uzpērk mūsu medu vairumā par ļoti lētu naudu. Mums, latviešiem, lielākā problēma ir, ka mēs nemākam pārdot. Tāpēc sākām domāt, ka ir jāražo ekskluzīvāki produkti ar augstu pievienoto vērtību," saka jaunā uzņēmēja.

Ziedputekšņi daudziem negaršo, taču tie ir bagāti ar vitamīniem, antioksidantiem un sniedz enerģiju. "Sākām domāt, kā tos pārstrādāt, sajaukt ar medu. Miksējām dažādus veidus, lai pašiem patiktu struktūra un garšotu. Ģimenei, vecākiem, draugiem vajadzēja degustēt, līdz nonācām līdz optimālajai receptei. Ziedputekšņi ir pulverizēti, lai konsistence būtu patīkama. Karotē paņem, un izkūst uz mēles," stāsta M. Kuduma. Pagaidām jaunais produkts ar draugu un paziņu starpniecību ir izplatīts Zviedrijā un Norvēģijā, atsauksmes esot ļoti labas.

Lai ienāktu Ziemeļvalstu tirgū, būtiski ir kvalitatīvo un augstvērtīgo produktu iepakot ar attiecīgu kvalitātes zīmi. Draudzene dizainere Maijai palīdzējusi izstrādāt SIA "Api" logo un produktu zīmola dizainu. "Tas ir vienkārši "Api", kas ļauj mums ikreiz veidot savu stāstu par produktiem. Vienīgā bišu simbolika ir mazā šūniņa." Uzņēmēja skaidro, ka dizaina ziņā iespaidojusies no pasaules tendencēm dzīvesveida maiņā no pārbagātības uz minimālismu un vienkāršību. "Paši esam askētiski vienkārša dzīvesveida piekritēji, tā ir mūsu seja, un gribam, lai citi mūs iepazīst tādus. Ziemeļvalstīs produkts skaistā iepakojumā uzreiz rada kvalitātes zīmi. Bitītes ir bērnišķīgas, to attēls ne vienmēr rada augstas pievienotās vērtības izjūtu, toties iedod lētuma piesitienu," uzskata M. Kuduma.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 25. marta numurā.

Ja neredzat avīzes lapas, Jums nepieciešama "Adobe Flash" 9.0.115 versija vai jaunāka. To varat bez maksas lejuplādēt šeit.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Novados

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!