Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 18. augusts

+18°C
Vējš: DA 6.4 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Elena, Ellena, Helēna, Liena, Liene

Festivāls "Zemlika" papildina koncertu programmu

Atslēgvārdi zemlika | festivāls

Foto: Ojārs Saulītis

23. un 24. oktobrī Durbē gaidāmā mūzikas, mākslas un vietējās ražas festivāla “Zemlika” koncertu programmu papildina vairāki mūziķi un to kolektīvi, portālu informē festivāla pārstāvji.

Festivāla koncertu programmu papildina Ēriks Šeno (Eric Chenaux) - piedzīvojumu kārs ģitārists, dziedātājs un komponists, kas par mājām šobrīd sauc Parīzi. Ilgus gadus bijis aktīvs dalībnieks dažādos Toronto un apkārtnes eksperimentālās mūzikas projektos, pēdējā laikā Ēriks sevi velta muzicēšanai vienatnē – ar ievērojamās Monreālas mūzikas ierakstu izdevniecības “Constellation” gādību izdoti pieci viņa solo albumi. Veiklā ģitārspēle līdzās krāšņajai un savdabīgajai balsij un lirikām, caur ko saklausām tradicionālo tautas mūziku, jauktu ar psihedēlisku popmūziku un pat kamermūziku – tā laika gaitā kļuvusi par Šeno atpazīstamības zīmi. No otras puses, nē. Kā gan ar viņam vien raksturīgo virtuozitāti izspēlētās un žanriski grūti kategorizējamās balādes var būt kaut kas tik stings kā “firmas zīme”?

Džons Benss (John Bence) ir divdesmit gadus jauns un nupat plašākai publikai sevi pieteicis mākslinieks no Bristoles Anglijā. Dzīvelīga, nenotverama un šķietami bez iztēles robežām ir viņa daiļrade, kuras saknes iestiepjas gan no ģimenes mantotajā pamatīgajā klasiskās mūzikas pieredzē, gan dzimtās Bristoles elektroniskās mūzikas skatuvē. Balss, mājas apstākļos ierakstītas perkusijas, ierakstītā pārrakstīšana, graizīšana, līmēšana atkal kopā ir Džona Bensa radošā piegājiena pamatā. Nikolasam Džāram (Nicholas Jaar) pietika izdzirdēt nelielu un pat neskaidru fragmentu Džona skaņdarba, lai uzreiz ieinteresētos par viņa mūziku un vēlētos to izdot savā izdevniecībā “Other People”. Nepagāja ne puse gada, kad februārī dienasgaismu ieraudzīja Džona Bensa īsspēlējošā debijas plate “Disquiet”. 

“Martas Asinis” ir viena no šobrīd interesantākajām neatkarīgās deju mūzikas grupām. Tā dibināta 2009. gadā, bet līdz šim izdevusi jau piecus albumus. Kopš pagājušā gada septembra klausītājiem elektroniski ir pieejams “Sestais albums”. Nesen tas dienasgaismu ieraudzījis arī kompaktdiska formātā. Grupa to dēvē par soli tuvāk patiesībai, un tas ir veltīts neatkarīgajai deju mūzikai.

“Sestais albums” ir guvis dažādas kritiķu atsauksmes, kāds žurnāls to sauc par ballīšu mūziku, kurā “latviešu valoda traucē grupai kļūt pazīstamai ārzemēs”, Guntars Račs albumu dēvē par “dienas lielo atklājumu”, savukārt mūzikas žurnālists Uldis Rudaks savā recenzijā secina: “Albums ir ausij tīkams, interesantiem skaņu gleznojumiem piesātināts, un teksti ir literāri augstvērtīgi, lai “Martas Asinis” varētu uzskatīt ne vien par modernu, bet arī inteliģentu grupu, kas būtu pelnījusi vietu uz mūsu skaļāko vasaras festivālu lielajām skatuvēm.” Bez tiem grupa šovasar iztika, taču uz skatuves Durbē “Martas Asinis” būs.

Rīzs Čethems (Rhys Chatham) ir komponists, ģitārists un trompetists no Manhetenas ASV, kurš šobrīd mīt Parīzē. Daudzi viņam piedēvē rokmūzikas “DNS pārveidi”, radot jaunu pilsētas mūziku, kurā sajaucas pagājušā gadsimta sešdesmito gadu minimālismam raksturīgi virstoņi ar grupas “Ramones” nerimstošo niknumu. Vai avangarda teksturālā neviennozīmība ar pankroka elektriskās ģitāras belzieniem. Pieminētajos sešdesmitajos Rīzu ar elektronisko mūziku un kompozīciju iepazīstināja Mortons Subotņiks (Morton Subotnick). Jau nedaudz vēlāk Čethems kompozīcijā skolojās pe Lamontes Janga (La Monte Young) un spēlēja Tonija Konrāda (Tony Conrad) agrīnajā grupā. Minētie, kā arī Terijs Railijs (Terry Riley) tiek uzskatīti par amerikāņu minimālisma tēviem, un ir lielā mērā veidojuši Rīza Čethema radošo personību. Viņš pazīstams ne tikai kā ģitārists un ģitārmūzikas autors, tajā skaitā darba “Crimson Grail” 200 ģitārām radītājs, bet arī dažādu pūšaminstrumentu pārvaldītājs. Ar tiem un ģitāru plecā Rīzs brauks uz Durbi.

Visbeidzot, festivālu “Zemlika” ar koncertu pagodinās arī Žoelle Nikolā (Joelle Nicolas) jeb “Verveine” no Šveices. Pirms aptuveni pieciem gadiem jaunā mūziķe sevi pieteica plašākai publikai. Tie, kam niķis runāt līdzībās, piesauc “The Knife”, Andželo Badalamenti (Angelo Badalamenti) vai “Broadcast”. Iespējams, sava daļa taisnības viņiem ir, jo “Verveine” darbus brīžiem gribas saukt par caur tehno filtrētu popmūziku. Vai otrādi. Bet viņas hipnotiskā balss, melodiju uzburtais misticisms klausītāju ieved kādā īpašā labirintā, kur vismazāk gribas runāt vai domāt līdzībās. Gribas piedzīvot to biedējošo un reizē patīkamo sajūtu, kad virziens uz izeju no labirinta nav skaidrs. Un tas tav no svara.

Gada sākumā klajā nāca īsspēlējošais ieraksts “Antony”, kuram turpinājums tiek solīts jau pavisam drīz.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Novados

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!