Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Grib gan braukt, gan ceļu saglabāt

Grib gan braukt, gan ceļu saglabāt
Foto: Ģirts Gertsons
13.04.2018 07:12

"Kurzemes Vārds"

Ir labs ceļš, bet braukt pa to nedrīkst. Ar šādu situāciju jau vairāku gadu garumā jāsamierinās Jūrmalciema iedzīvotājiem. Masas ierobežojuma zīme līdz 10 tonnām uz ceļa Klampji – Jūrmalciems liedz ievest un izvest smagākas kravas. Tas nozīmē apgrūtinājumus būvniecībai, jo, piemēram, betona kravu nevar pievest ar mazas ietilpības transportlīdzekli. Taču iedzīvotāji ikdienā redz, kā pa šo ceļu braukā gan daudzreiz smagāki skolēnu autobusi, gan gružu vedēji. “Uzvelc uz zīmes melnu maisu un brauc!” – tā cilvēki risinot kravu atvešanu. Viņi gribētu to darīt legāli, taču šādu iespēju diemžēl nav.

“Nav regulējuma atļauju saņemšanai kravu vešanai virs “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) noteiktā ierobežojuma – desmit tonnām,” saka topošais tūrisma uzņēmējs Juris Jaunzems. “Taču kā ir ar būvniecības kravu, zemes, grants vešanu privātajam sektoram? Tur brauc arī “Clean R” gružu vedēji. Nīcas novada pašvaldībai ir jāiesaistās un šis jautājums iedzīvotāju interesēs jānokārto.” “Atcerieties, Jūrmalciema ļaudis, jūs gribējāt, lai tas no grants kļūst par normālu ceļu. Lietojamu, bet ar kaut kādiem ierobežojumiem,” Jūrmalciema iedzīvotāju sapulcē martā atgādināja Nīcas novada domes priekšsēdētājs Agris Petermanis.

Vietējais autoceļš Klampji – Jūrmalciems līdz 2014. gadam bija ar grants segumu. Tas bija sliktā stāvoklī – bedrains un radās daudz putekļu. “Smagā transporta intensitāte šajā autoceļā ir salīdzinoši zema, tāpēc, lai uzlabotu braukšanas un sadzīves apstākļus, kā arī ņemot vērā pieejamā finansējuma apjomu, ceļam tika veikta dubultā virsmas apstrāde,” stāsta LVC pārstāve Ieva Niedra.

Ceļš, kuram veikta šāda virsmas apstrāde, nav paredzēts lielām slodzēm, tāpēc tur ir noteikti masas ierobežojumi līdz 10 tonnām (312. ceļa zīme). Tas nav domāts smagākam transportam. Kaut gan ceļa stāvoklis ir labs un nestspēja pietiekama, tomēr brīdī, kad smagais transports veic apgriešanās vai nogriešanās manevru, dubultā šķembu virsma tiek norauta – šķembu pārklājums atdalās. “Ja masas ierobežojums tiks atcelts, tad jau pēc gada, diviem virsma būs sabojāta, grants segumā būs izveidojušās bedres un braukšanas kvalitāte būs ļoti slikta,” brīdina LVC pārstāve. Ierobežojums neattiecas uz operatīvo transportu, CSDD reģistrētiem svaigpiena transportlīdzekļiem, sabiedrisko transportu, skolēnu autobusiem un transportlīdzekļiem, kas veic kritušu lopu izvešanu. Citiem transportlīdzekļiem, smagākiem par 10 tonnām, atļaujas pārvietoties pa šo ceļu netiek dotas.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 13. aprīļa numurā.

#kvards-20180413-06#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz