Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 19. novembris

Vārdadiena: Betija, Elizabete, Liza, Līze

Grupēs, šķiros un dalīs  (38)

Atslēgvārdi nīcas novads | iedzīvotāju sapulce | Clean R | atkritumu apsaimniekošana

Nīcas novada iedzīvotāju sapulcē, kas bija veltīta jaunajam atkritumu apsaimniekošanas tarifam, cilvēki pamazām sāka celties kājās un devās prom. "Neizskatās, ka jūs gribat mums līdzēt," teica kāds nīcenieks. Viņi nebija sagaidījuši atbildes pēc būtības uz saviem jautājumiem, kāpēc gružu izvešana tik ļoti sadārdzināsies, kamēr kaimiņu novados tarifs ir mazāks. "Ir izdarīts tas, kas ir," teica novada domes priekšsēdētājs Agris Petermanis, uzklausot daudzos iedzīvotāju pārmetumus, ka jaunais līgums noslēgts uz septiņiem gadiem un ar augstu koeficientu atkritumu tilpuma un svara attiecībai, kādu iepirkumā iekļāvusi domes Iepirkumu komisija.

Ar iedzīvotājiem tikās iepirkumā uzvarējušā atkritumu apsaimniekotāja SIA "Clean R" izpilddirektors Valerijs Stankevičs. Viņš paskaidroja, ka līguma slēgšana uz septiņiem gadiem ir pasūtītāja, t.i., Nīcas novada pašvaldības izvēle: "Trīs, pieci vai septiņi gadi ir tikai finansiālā aprēķina priekšrocība. Pieredze liecina, ka, slēdzot līgumu uz trim gadiem, tarifs būtu augstāks. Lai sniegtu pakalpojumu, ir jāiegādājas automašīnas, konteineri. Izdalot izmaksas uz trim gadiem, tarifs būtu lielāks." "Iepirkumu komisijas ieskatā septiņi gadi nesadārdzina tarifu," atzīmēja A. Petermanis. Viņš teica, ka saprotot, cilvēkiem nepatīk jaunais tarifs 20,66 eiro (bez PVN) par kubikmetru, taču, viņaprāt, Iepirkumu komisijai neesot jātaisnojas par to, ko izdarīja, jo par iepirkumu nav bijis sūdzību no Iepirkumu uzraudzības biroja. Jaunā maksa par gružu izvešanu tiks piemērota no 15. maija, nevis no 1. aprīļa, kā bija ziņots iepriekš, to nosakot iepirkuma dokumenti, paskaidroja domes priekšsēdētājs.

"Nīcas dome atbalsta nešķirošanu," atzīmēja kāds no iedzīvotājiem, "sanāk, ka privātmājām ir noteikts apjoms un šķirot nedrīkst, jo mums tādu iespēju nav." Nešķiroto atkritumu daudzumu, viņaprāt, samazināt neesot iespējams, jo jāmaksā par pilna konteinera izvešanu, kaut arī pustukšs esot pats mazākais un to izved reizi divos mēnešos. A. Petermanis aicināja vest stiklu, plastmasu un citus šķirotos gružus uz dalīto atkritumu savākšanas laukumiem un nodot bez maksas. V. Stankevičs skaidroja nīceniekiem, ka minimālo atkritumu tvertnes tilpumu un izvešanas reižu skaitu nosaka pašvaldības saistošie noteikumi: "Vēl mazāku un retāk kā reizi divos mēnešos nevar izvēlēties. Retāk neļautu arī Vides un reģionālās attīstības ministrija. Samaksa ir pilna par pilnu konteineru – tādi ir pašvaldības saistošie noteikumi." "Clean R" pārstāvis arī uzsvēra, ka atkritumu šķirošana rada nevis fiskālo efektu, bet veicina zaļo domāšanu labākai nākotnei.

Saskaņā ar līgumu, kāds gružu apsaimniekotājam noslēgts ar pašvaldību, Nīcas novadā tagad gan privātpersonas, gan juridiskas personas var pasūtīt konteinerus šķirošanai. "Jauns punkts, ko pašvaldība paredzējusi, ir šķiroto atkritumu izvešana bez maksas juridiskām personām. Privātpersonām ir jāmaksā par konteineru nomu, jo tām ir mazāks šķiroto atkritumu apjoms, kas sadārdzina pakalpojumu," teica V. Stankevičs.

"Kurā pusē jūs esat?" A. Petermanim, kurš personīgi parakstīja jauno līgumu, pārmeta nīcenieki. "Vai jums neradās šaubas par cenu kāpumu? Kāpēc nepasludinājāt, ka iepirkums nav noticis?" Domes priekšsēdētājs lūdza atbildēt izpilddirektoru Andreju Šakalu, kurš pateica, ka nevarēja izziņot iepirkumu bez rezultāta: "Nebija tādu nosacījumu." "Jūs jau bijāt sarunājuši?" – arī tāds jautājums skanēja no zāles, jo cilvēki nesaprata, kāpēc bija jāapmaksā rēķins par pusgadu, ja "Clean R" nezināja, vai uzvarēs iepirkumā un turpinās sniegt pakalpojumu. V. Stankevičs skaidroja, ka iepriekšējā līgumā bijis izvēlēts šāds taksācijas periods. Ja pakalpojumu vairs nesniegtu šis uzņēmums, tiktu veikts pārrēķins. "Iepriekšējais apsaimniekotājs strādā, līdz ir jauns apsaimniekotājs," norādīja A. Petermanis. Visiem, kas jau paspējuši noslēgt jauno līgumu, tas ir spēkā, taču saskaņā ar jauno tarifu būs jāmaksā no 15. maija.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 27. marta numurā.

Ja neredzat avīzes lapas, Jums nepieciešama "Adobe Flash" 9.0.115 versija vai jaunāka. To varat bez maksas lejuplādēt šeit.

  • Komentāri (38)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Novados

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!