Konkursam “Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2013” izvirzīts arī aktīvā tūrisma centrs “Kuršu vikingu apmetne” Grobiņā
liepajniekiem.lv
Aktīvā tūrisma centrs “Kuršu vikingu apmetne” Grobiņā, ko izveidojusi biedrība “Tūrisma klubs “Oga””, ir izvirzīts Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) organizētajam konkursam “Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2013”, vēstīts mājas lapā turismabizness.lv.
Šāds konkurss tiek rīkots, lai veicinātu jaunu, kvalitatīvu tūrisma produktu radīšanu un popularizētu tos gan vietējo iedzīvotāju, gan arī ārvalstu tūristu vidū.
Uz konkursa pirmo kārtu vēl nominēti šādi tūrisma produkti:
Šokolādes muzeja grupu programma (SIA “Šokolādes muzejs”), Veselīgi kārumi un gliemežu ferma ”Kangaros” (gliemežu ferma Kandavas novada “Kangaros”), Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs (pašvaldības iestāde “Daugavpils Marka Rotko mākslas centrs”), Daugavpils Skrošu rūpnīca (SIA “Daugavpils Skrošu rūpnīca”), Kājāmgājēju maršruti “Kvēpenes dabas valdzinājums” (kempings “Apaļkalns”), Interaktīvā auto tūre “Neizzinātā Latvija-I” (SIA “Meeting Tour Travel & SPA Consultants”), Dabas un izziņas taka gar Viesatas upi (biedrība “Viesatas upesloki”), Dabas tūrisma taka “Ainiņas briežu dārzs” (SIA “Viesu nams Mazsālijas”), CookingLatvia.com latviešu tradicionālās virtuves meistarklases (SIA Firma “Ekoterm”), Brīvdienu maršruts uz Zemgales laukiem (SIA “Viesu Līči”), Jelgavas pilsētas ekskursija “Izzini Jelgavu” (Jelgavas pilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas reģionālais tūrisma centrs”), Skrundas muiža (AS “Skrundas muiža”) un Dzīvā sudraba muzejs (fonds ”Sudraba Limbaži”).
TAVA tūrisma produktu attīstības vecākā eksperte Inese Šīrava, paužot gandarījumu par nozares aktivitāti startēt konkursā, atzīst, ka tajā piedalās gan nezināmi tūrisma produkti, gan arī tādi, kas jau īsā laikā guvuši tūristu ievērību, piemēram, Pūres šokolādes muzejs un Marka Rotko mākslas centrs.
Konkurss tiek organizēts četrās kategorijās – kultūras tūrisms, dabas tūrisms, veselības un labjūtes (welness) tūrisms un kompleksais tūrisma pakalpojums.
Šāda nozares sacensība notika arī pērn, un tajā piedalījās 20 pretendentu. Pagājušajā gadā dabas tūrisma kategorijā bija proporcionāli vismazākais pieteikumu skaits, savukārt šai reizē to ir visvairāk.
Pēc speciālistes vārdiem, jaunu un kvalitatīvu tūrisma produktu radīšana ir ļoti svarīga nozares attīstībai, lai piesaistītu jaunus tūristus un nepieviltu jau esošos, mazinātu sezonalitātes ietekmi tūrismā un sekmētu ilgākus tūrisma braucienus pa mūsu valsti.
Konkurss norit divās kārtās. Konkursam atlasītos tūrisma produktus žūrija vērtēs klātienē. Pēc konkursa pirmās kārtas rezultātu paziņošanas TAVA mājaslapā tiks ievietota anketa, kurā savu vērtējumu varēs izteikt ikviens interesents.
Uzvarētājus noteiks žūrija, apkopojot arī interneta balsojumus. Apbalvošana paredzēta gadskārtējā nozares sarīkojumā ”Tūrisma forums” 6. decembrī.
Galvenā balva, ko saņems visi četri konkursa uzvarētāji, būs piedalīšanās pieredzes apmaiņas braucienā divām personām uz kādu no Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā minētajām prioritārajām mērķa tirgus valstīm.
Pagājušā gada konkursa uzvarētāji apmeklēja Somiju, kur iepazinās ar tūrisma produktu veidošanas pieredzi šajā ziemeļvalstī.