Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Rajona autoceļi cer uz pavasari

Rajona autoceļi cer uz pavasari
30.03.2008 15:18

0

Atslēgvārdi

Nākamgad ceļu infrastruktūras uzlabošanai reģionos visā Latvijā valsts piešķirs vairāk līdzekļu nekā līdz šim, apsolījusi Satiksmes ministrija. Tas nozīmē, ka trīs gadu laikā tiks sakārtots arī Priekules – Vaiņodes autoceļš. Pēc autobraucēju, pašvaldību pārstāvju un arī ceļu uzturētāju domām, tik sliktā stāvoklī kā šis Liepājas rajonā pašlaik nav neviens cits ceļš. Taču, arī kopumā ņemot, ceļi rajonā ir visai dramatiskā stāvoklī.

Trīs gados sakārtos kritiskāko

Šā gada laikā programmas “Valsts 2.šķiras autoceļu sakārtošana novadu atbalstam” ietvaros paredzēts salabot 3,7 kilometrus Priekules – Vaiņodes ceļa, tuvāk Priekulei. “Mūsu plāni mēdz būt tikai ilgtermiņā, vismaz trīs gadu garumā, ne vienam gadam vien,” paskaidroja valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” Kurzemes reģiona Liepājas nodaļas vadītāja Baiba Kampmane. Trīs gadu laikā šis ceļš tikšot pilnībā sakārtots. Pagaidām iepirkuma procedūra vēl ir procesā, tādēļ B.Kampmane vēl nevarēja pateikt, kurš uzņēmējs šajā ceļa posmā strādās.

“Latvijas Valsts ceļu” prioritāšu sarakstu laikposmā līdz 2010.gadam apstiprinājusi arī Liepājas Rajona padome, ar to var iepazīties gan padomē, gan ceļu uzturētāja mājaslapā www.lad.lv, sacīja VAS pārstāve.

Par autoceļu ikdienas uzturēšanai paredzētajiem līdzekļiem šogad tikšot labots arī ceļš no Knīveru pagrieziena līdz Priekules robežai, kā arī no Priekules līdz Lietuvas robežai, turpinot par šogad plānotajiem darbiem, sacīja ceļu uzturētāja pārstāve. Šajā posmā izmantošot metodi, kad virsmu atjauno ar bitumena emulsiju jeb, kā to mēdz dēvēt vienkāršāk, ar piķi. Autobraucēji parasti ar šo metodi esot neapmierināti, jo nākas samazināt ātrumu, lai bitumena emulsijai pa virsu uzbērtās šķembas nelidotu pa gaisu, trāpot, piemēram, automobiļu stiklos. “Bet šī metode ļauj ar nelieliem līdzekļiem labi atjaunot ceļa virsmu,” paskaidroja B.Kampmane. Runājot par grants seguma ceļiem un tiltiem, periodisko uzturēšanu šogad piedzīvos divi ceļi posmā Nīca – Dunika, kā arī tilts pār Karpu uz Ventspils – Grobiņas ceļa.

Tikko laika apstākļi to ļaus, uzņēmums “Aizputes ceļinieks” sāks darbus vēl vienā ceļa posmā, kas jau labi sen autobraucēju starpā izpelnījies sliktu slavu – tas sakārtošot tā saukto Grīzupes šoseju jeb Liepājas – Tāšu ceļu.

 

Ceļu līdz robežai iekļaus plānos

Par situāciju uz un ap valsts nozīmes Liepājas – Lietuvas robežas ceļu “Latvijas Valsts ceļu” Liepājas nodaļai vēstuli šomēnes uzrakstīja Nīcas Pagasta padomes priekšsēdētājs Agris Petermanis. Tajā viņš jautāja, vai ceļu uzturētājs plāno novērst asfalta klājuma bojājumus posmā no Kalnišķiem līdz Lietuvas robežai. A.Petermanis arī interesējās, vai VAS varētu tīrīt piemēslotās ceļmalas, atjaunot autostāvvietas apkopšanu pie Pelēkā akmens un uzstādīt atkritumu urnas autobusu pieturvietās.

Atbildē sacīts, ka vairākos Liepājas – Lietuvas robežas autoceļa posmos segums ir atzīts par avārijas stāvoklī esošu, un VAS Liepājas nodaļa iesniegusi “Latvijas Valsts ceļu” Tehniskās pārvaldes ceļu tīkla daļai priekšlikumus tā atjaunošanai. Tie tikšot ņemti vērā, gatavojot autoceļu uzturēšanas programmas no 2009. līdz 2011.gadam. “Jāņem vērā, ka pašlaik sabrukuši ir 517 kilometri valsts galveno autoceļu,” vēstulē piebilsts. Šogad šajā posmā paredzēts veikt tikai bedrīšu remontu. Atbilstoši attiecīgo Ministru kabineta noteikumu prasībām un finanšu līdzekļiem, “Latvijas Valsts ceļi” plānojot arī autoceļu nodalījuma joslas un autobusu pieturvietu kopšanu. Bet palielināt atkritumu vākšanas darbu apjomus esot iespējams, tikai samazinot citus ikdienas uzturēšanas darbus – bedrīšu remontu, ceļa zīmju un sāngrāvju atjaunošanu u.c., pausts atbildes vēstulē. Atkritumu urnas pieturvietās varētu tikt uzstādītas pakāpeniski, veicot ceļa periodisko uzturēšanu. Bet atpūtas vietu pie Pelēkā akmens VAS neplāno atjaunot.

Valsts autoceļu segumu atjaunošanas plāni 2008. – 2013.gadam:
galveno autoceļu sakārtošana (365 km), izmaksas – Ls 171,3 milj.;
1. un 2.šķiras asfaltēto ceļu sakārtošana (535 km), izmaksas – Ls 124,5 milj.;
1. un 2.šķiras asfaltēto ceļu virsmas apstrāde (1250 km), izmaksas – Ls 25 milj.

Dina Belta,
“Kurzemes Vārds”


Braucēji var cerēt, ka šogad Grīzupes ceļš beidzot sagaidīs pozitīvas pārmaiņas. Pagaidām liekas, ka tas sastāv no vienām bedrēm, un tas spēj raisīt tikai dažādās variācijās paustu sašutumu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz