Rucavā skolās pārmaiņu nebūs
"Kurzemes Vārds"
Gatavojot Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pieprasīto redzējumu par pašvaldības izglītības stratēģiju un skolu tīkla attīstību turpmākajos trīs gados, Rucavas novada dome nolēmusi neveikt izmaiņas izglītības iestāžu darbībā. Pašreizējā statusā darbu turpinās gan Rucavas, gan Sikšņu pamatskola. “Neko tas neatrisina,” uz jautājumu par iespējamu abu mazo skolu apvienošanu atbild novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Rolis.
Rucavas novada domes sēdē martā deputāti vienbalsīgi nolēma mainīt likmi Sikšņu pamatskolas amata vietai “direktors”, nosakot mēneša darba algas likmi 950 eiro ar atalgojumu 570 eiro mēnesī ar šī gada 1. aprīli. Pēc direktores Sandras Malakauskas lūguma darba likme palielināta no 0,2 uz 0,6. “Ir tā, ka mums nepietiek finansējuma no valsts, lai samaksātu pedagogiem, un direktora likmes vispār nav,” skaidro A. Rolis. “Direktora algu samaksāja no pašvaldības, citādi tas nav pieklājīgi. Nauda seko skolēnam, vienkārši nepietika, izrēķinot pa darbiem. Rucavas skolā [algu direktoram] pacēla ātrāk, Sikšņu skolā direktore bija uz slimības lapas, maksāja par aizvietošanu, mazāku naudu. Tagad direktore ir atgriezusies, sakārtojām arī šo jautājumu. Nauda likmes palielināšanai atrasta pašvaldības budžetā.”
Iespēja apvienot vai reorganizēt skolas iepriekš izvērtēta Izglītības, kultūras un sporta komitejā. “Likvidējot vienu skolu vai kaut ko pārceļot, savienojot, nekādu ieguvumu nav,” atzīst priekšsēdētāja vietnieks. Novada izglītības speciāliste Sandra Malakauska ir sagatavojusi kopsavilkumu par dažādiem variantiem – ko iegūst un ko zaudē, ja iestādes apvieno vai kādu skolu likvidē. “Secinājums bija tāds, ka neko neiegūstam, jo attālumi ir lieli. Bērnu ir mazāk, un mums traucē pierobeža. Citi jau neuzskata, ka te ir pierobeža, par tādu sauc tikai austrumos. Pie mums vienā pusē ir jūra, otrā Lietuva un trešajā – purvi. Ne no kurienes mums bērni nevar nākt klāt,” norāda A. Rolis.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 12. aprīļa numurā.
#kvards-20190412-04#