Otrdiena, 27. februāris Līva, Līvija, Andra
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Siera tirgū ir uz palikšanu

Siera tirgū ir uz palikšanu
Foto: Egons Zīverts
12.02.2014 07:09

Kurzemes Vārds

“Dzēse” ir viens trim zemnieku kooperatīviem, kura darbība
ļāvusi kopīgajam uzņēmumam SIA “Latvijas piens” aizvadītājā gadā dubultot
savu tirgus daļu Latvijā. Apstāties pie sasniegtā neesot plānots.

SIA “Latvijas piens” 2013. gada neauditētais
apgrozījums ir 37 miljoni eiro, kas ir par 43 procentiem vairāk nekā
iepriekšējā gadā. Uzņēmuma peļņa pirms nodokļu nomaksas ir 1,6 miljoni eiro,
savukārt provizoriskā neto peļņa – 455,8 tūkstoši eiro. “Ko es tur varu
pateikt? Tie ir sausie fakti, un tādi viņi arī acīmredzot ir. Veikalā,
paskatoties plauktos, tā arī ir, ka tas “Trikātas” siers parādījies
daudz plašākā veikalu lokā,” uzņēmuma sasniegumus komentē piensaimnieku
kooperatīvās sabiedrības “Dzēse” valdes priekšsēdētājs Māris
Petrēvics. Ražošana jaunajā “Trikātas” rūpnīcā sākta apmēram pirms
gada, un tā izrādījusies veiksmīga. “Ļoti spēcīgi paralēli strādāja arī
mārketinga daļa,” panākumu iemeslus min M. Petrēvics. Jau rakstīts,
ka pirms gada uzņēmumā aktivizēta siera ražošanas līnija. Sākts ražot “Krievijas”
un “Holandes” sieru. Pavisam bija paredzēts izveidot trīs zīmolus. “Pats”
tika plānots kā plaša patēriņa produkts, “Trikāta” iezīmē premium klases produktu grupu, bet
trešais – eksporta produktiem. “Mēs to “Pats” izveidojām, bet,
godīgi jāsaka, nav palaists īsti. Pagājušo gadu pavasarī bija zīmola atklāšana,
bet tālākie pasākumi īsti nebija vienkārša iemesla dēļ – mārketinga spējas ir
tik, cik ir,” produkcijas tālāko realizācijas ceļu komentē M. Petrēvics.
Aktīvi darboties ar divu zīmolu popularizēšanu neesot varēts. “Gan arī no
veikala plaukta – tikko kāds nāk iekšā, tā kaut kas jādabū ārā. Tas nav tik
vienkārši. Tomēr lielo uzsvaru likām uz “Trikātu”,” skaidro kooperatīva
valdes priekšsēdētājs.

Pieprasītākais pircēju vidū esot tradicionālais “Krievijas”
siers. Latvijas iedzīvotāji to iecienījuši jau vēsturiski. “No mūsu
iekšējā sortimenta, ja nemaldos, ir tuvu pie piecdesmit procentu. No visa
kopējā tieši “Krievijas” siers aizņem pusi. No veikalu tīkliem
gandrīz puse aizņem diemžēl “Rimi”,” saka valdes priekšsēdētājs.
Kāpēc diemžēl? “Nekas labs nav, ja tu esi vienam saimniekam pakļauts, šinī
gadījumā – vienam izplatītājam,” atbild M. Petrēvics. Lai saglabātu
iespēju savu produkciju izplatīt, esot jāspēlē pēc noteikumiem. “Viņu
mazākās kaprīzes, un mums var rasties problēmas. Vispār tirdzniecība ar
lielveikaliem ir stipri monopolizējusies. To jau visi zina. Cik nav raudājuši
par šo… Neko jau nevar izdarīt,” spriež “Dzēse” vadītājs. 

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 12. februāra numurā.

#kvards-20140212-01#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz