Piektdiena, 23. februāris Haralds, Almants
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Tūrisma uzņēmēji mācās gudrības

Tūrisma uzņēmēji mācās gudrības
01.12.2006 19:21

0

Atslēgvārdi

Lai gan novembra beigās pēc ilgstošā siltā laika pēkšņi uznākušais drēgnums neļāva tūrisma nozarē strādājošajiem uzņēmējiem tā laiski izstaigāt Nīcas pagasta viesu mājas, vairāki desmiti cilvēku no Rucavas, Vērgales, Medzes, Pāvilostas, Aizputes, Liepājas un citām pašvaldībām atzina, ka redzētais šajā, jau otrajā Liepājas rajona tūrisma uzņēmēju tikšanās reizē atkal pārsteidzis un iedvesmojis.

Nīcas pagasta Tūrisma informācijas centra vadītāja Dace Vecbaštika sākumā bija mazliet nobijusies, ka atsaucība sarīkojumam nav pārāk liela, taču šīs bažas bija liekas, jo interesentu netrūka. Un visi ar prieku iesaistījās Nīcas puses apskates objektu iepazīšanā. Vispirms apmeklējot Rogu ģimenes pildspalvu un motociklu privātkolekciju, kas atklāta tikai šovasar, taču piesaista ar vairākiem simtiem dažādu pildspalvu, kā arī senu motociklu, kam nu jau pievienojušies arī citi braucamrīki. Saimniece Līga stāsta, ka vīra Jāņa aizraušanās ar tehniku ir sena, un viņai nekas cits neatliekot, kā samierināties ar to, ka nu jau arī dēli caurām dienām pavada, ķīlējot senus braucamos.

Turklāt kolekcijas apmeklētāji pamazām vien sāk piegādāt šurp arī citus transportlīdzekļus, kuru restaurācijai jāķeras klāt, taču ģimene ar prieku un lepnumu izrāda savu kolekciju, Jānis stāsta par savu pirmo motociklu, lepojas ar retumiem un atzīst arī, ka pildspalvu kolekcija tagad pilnīgi nodota Līgas ziņā. Viņa atkal gādās par to, lai tā tiktu pienācīgi sakārtota un joprojām tiktu papildināta. Rogas atzina, ka kopš vasaras, kad šeit var pieteikt ekskursijas, interese neesot liela, taču patstāvīga, un, tā kā saimnieki nav uz vietas, tūristiem jāpiesakās, ja viņi vēlas kolekcionārus apciemot. “Blakus top arī pirts un banketzāle, esam domājuši arī par iespējām izbraukt ar kādu no senajiem braucamrīkiem, tādēļ ar laiku šeit varēsim piedāvāt ko vairāk,” stāsta saimnieki.

Pēc ilgākas uzkavēšanās pie kolekcionāriem tūrisma uzņēmēji un rajona tūrisma informācijas biroju vadītāji devās uz Jūrmalciemu, kur apskatīja ne vien jūrmalnieku senlietu ekspozīciju, bet piedalījās arī Adventes gaidīšanas sarīkojumā, kurā varēja apskatīt ne vien Adventes vainadziņus, bet arī nogaršot tradicionālo vietējo ēdienu – kartupeļu klimpas ar gardu mērci un kāpostiem. D.Vecbaštika stāsta, ka izdevies arī jūrmalciemnieku sarīkotais pasākums, tikai apmeklētāju varējis būt vairāk.

Bet tūrisma uzņēmēju ceļš tālāk veda uz Pūsēnu kalnu, brīvdienu māju “Šķiperi” un kempingu “Gaiļi”, neplānots, bet patīkams bijis arī Vikmaņu ģimenes “Vērbeļnieku” apmeklējums, bet vislielāko interesi izraisījusi jaunā viesnīca “Jūrnieka ligzda” Pērkonē. “Šis objekts patiešām ir vēl nepazīstams, jo arī paši saimnieki to oficiāli plāno atklāt tikai nākamā gada aprīlī, lai gan te jau kāzas svinētas, konferences notikušas un viesi nakšņojuši,” stāsta Tūrisma centra vadītāja. Katrā ziņā vismaz pagaidām īpašnieki nesūdzoties par uzsākto biznesu.

Dienas beigās mazliet nosalušie uzņēmēji ieradās lauku mājās “Brakši”, kur notika seminārs un turpinājās diskusijas, kas jau veiksmīgi iesākās ekskursijas laikā, diskutējot savā starpā viesiem un saimniekiem. Artis Gustovskis uzņēmējiem pastāstīja par Tūrisma attīstības valsts aģentūras piedāvājumiem un aktivitātēm, ko var izmantot uzņēmēji. Viņš priecājās par tūristu skaita pieaugumu šogad un uzsvēra tūrisma uzņēmumu reklāmas nozīmi internetā, norādot, ka mājaslapas izveidē ir vērts ieguldīt līdzekļus, jo tā ir viesu mājas vizītkarte, tāpat jādomā par naktsmītņu rezervācijas piedāvājumiem internetā.

Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Monta Krafte savukārt norādīja, ka uzņēmējiem pašiem ir ļoti būtiski precīzi noformulēt savu piedāvājumu. Tad to vieglāk arī piedāvāt tirgū. Otrs būtisks nosacījums ir pakalpojuma stabilitāte un pieejamība tūristiem, ar to domājot ne tikai ceļus, bet arī iespēju vietu apskatīt jebkurā laikā, arī bez gida. Trešais nosacījums, kas ļauj vieglāk spēlēt tirgū, ir arī savas īpašās nišas un odziņas atrašana. Tā teikt, ja pirts, tad ar īpašiem rituāliem, ja nams, tad ar unikālu mežmalu, ja lauku vide, tad ar kazu pagalmā. Uzņēmēji speciālistu teikto uzklausīja un paši sprieda, ko ņemt vērā, atzīstot, ka būtiskākais no šādiem pasākumiem tomēr ir iespēja savstarpēji sapazīties, apmainīties ar iegūto pieredzi un smelties jaunas idejas savam darbam.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz