Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 16. augusts

+21°C
Vējš: DA 3.5 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Astra, Astrīda

Turpmāk tvertnē lies krāsotu degvielu  (19)

Atslēgvārdi lauksaimniecība | dīzeļdegviela | krāsotā dīzeļdegviela

Foto: liepajniekiem.lv

Lai arī 30. oktobrī stājās spēkā norma, kas paredz lauksaimniecības darbiem izmantot krāsoto dīzeļdegvielu, biedrība "Zemnieku saeima" turpina iebilst pret šādu kārtību. Nupat no Eiropas Komisijas saņemta atbilde, ka tiek pieļauta iespēja degvielu arī nemarķēt.

Lēmums par dīzeļdegvielas krāsošanu negatīvi ietekmēs lauksaimniecisko darbību – palielināsies tās cena, jo marķēšana tirgotājiem prasa papildu izmaksas, vajadzēs veikt investīcijas, lai ierīkotu citu uzglabāšanas vietu, kāps produkcijas pašizmaksa – uzskaita "Zemnieku saeimas" pārstāvis Edgars Bērziņš.

Pagājušajā nedēļā biedrība saņēmusi oficiālu atbildi no Eiropas Komisijas Nodokļu un muitas savienības. "Tā skaidro, ka lauksaimniecības darbiem paredzēto dīzeļdegvielu ir iespējams arī neiekrāsot. Tāpat valsts var lūgt iespēju lauksaimniecības darbos izmantojamai dīzeļdegvielai piemērot nulles akcīzes nodokļa likmi," ziņo E. Bērziņš. Pašlaik Latvijā tā ir 50 eiro par tonnu.

Zemkopības ministrija jautājumu par turpmāko rīcību, nākot klajā jauniem faktiem, pāradresē Finanšu ministrijai. Lēmums par dīzeļdegvielas krāsošanu pērn pieņemts, balstoties uz tās iniciatīvu. Ministrijas pārstāve Ieva Vilkaste atsaucas uz ES likumdošanu. Tā paredz, ka, piemērojot samazināto vai nulles akcīzes nodokļa likmi, dīzelis ir jāmarķē saskaņā ar direktīvu 95/60/EK. To varētu nedarīt vienīgi tad, ja piemēro akcīzes nodokļa standartlikmi, paredzot daļēju vai pilnīgu tā atmaksu.

"Zemnieku saeima" tieši šādu sistēmu vēlas atjaunot. Tā Latvijā pastāvēja līdz 2009. gadam. Tomēr Zemkopības ministrijas darba grupā iepriekš tika secināts, ka tā nav efektīga vairāku iemeslu dēļ – iegādājoties dīzeļdegvielu ar pilnu akcīzes likmi, tiek iesaldētas zemnieku finanses, grūtāk plānot valsts budžetu, jo iesniegtie dokumenti bieži vien paredz lielāku atmaksas apmēru, pastāv liels administratīvais slogs čeku, pavadzīmju iegādē, pārbaudē un uzglabāšanā. Turklāt patlaban rasta iespēja tiem, kas nodarbojas ar dārzeņu audzēšanu, augļkopību vai lopkopību, palielināt piešķiramās dīzeļdegvielas apjomu no 100 litriem uz 130 litriem par vienu hektāru.

I. Vilkaste piebilst, ka tehnisku iemeslu dēļ var rasties situācija, ka uzreiz pēc 30. oktobra degvielas uzpildes stacijās marķēto dīzeļdegvielu īslaicīgi nevarēs iegādāties. "Taču aktīvā lauku darbu sezona ir beigusies, tādēļ tam nevajadzētu radīt būtiskas problēmas."

  • Komentāri (19)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Novados

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!