Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 18. augusts

+17°C
Vējš: DA 4.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Elena, Ellena, Helēna, Liena, Liene

Uldis Kristapons: Ja nav ostas, nav Pāvilostas  (12)

Atslēgvārdi pāvilosta

SIA "N Stars" trīs kuģi Pāvilostas ostā vairs nespēj ienākt. Ostas pievārtē ir izveidojies smilšu sanesums, tādēļ tuvākajā laikā veiks padziļināšanas darbus.

 

Lai izvairītos no šādām situācijām nākotnē, ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs pašvaldībai ierosinājis iegādāties pašiem savu tehniku, dome šo iespēju sola apsvērt. 

"Pie ostas vārtiem ir izveidojies smilšu sanesums un kļuvis sekls. Tā ir nelabvēlīgu apstākļu summa. Molu garums nav pietiekami liels, tādēļ jūras vārti regulāri jātīra. Upes līmenim Sakas upē mainoties, veidojas turbulences," situāciju skaidro R. Griškēvičs. Šā iemesla dēļ SIA "N Stars" "Baltikas" tipa trīs zvejas traleri vairs nespēj ienākt ostā un izmanto Liepājas ostas pakalpojumus. Tas zivju pārstrādes uzņēmumam sadārdzina ražošanas izmaksas, jo vēju pilsētā nogādātais loms uz Pāvilostu jāaizved ar autotransportu.

Novada domes priekšsēdētājs un ostas valdes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons papildina: "Arī jahtas virs 2,20 metriem vairs ostā nevar ienākt." Turklāt, tā kā vidēja izmēra zvejas kuģi vietējos ūdeņus vairs neizmanto, lielākā salā var tikt traucēta arī mazo peldlīdzekļu kustība. "Ja tie neiet, mazie līdz pavasarim var palikt krastā," U. Kristapsons saka. "Baltikas" tipa kuģi rūpējās arī par to, lai ūdens neaizsaltu. Sava ledlauža Pāvilostai nav.

Cenu aptaujā noskaidrots, ka darbus veiks SIA "BGS", kas jau iepriekš strādājusi Pāvilostā. U. Kristapsons piebilst, ka līgums ar uzņēmumu vēl nav noslēgts, taču R. Griškēvičs apgalvo, ka Rīgas uzņēmumam bijusi vislabākā piedāvātā cena. Precīzu summu nosaukt vēl neesot iespējams, jo samaksa tiek noteikta pēc izsūknētajiem kubikmetriem. Pašreizējie aprēķini rāda, ka nepieciešams izsūknēt 1800 kubikmetru smilts sanesumu, taču dzīvē varot būt arī citādi. "Mums vajag nevis apjomu, bet noteiktu dziļumu," uzsver ostas pārvaldnieks.

Darbu pabeigšanas termiņš atkarīgs no laika apstākļiem. Ja tie būs labvēlīgi, vidēja izmēra kuģu satiksmi varētu atjaunot janvāra beigās. Iepriekš ostas padziļināšana notikusi 2010. gadā. Toreiz visa akvatorija padziļināta līdz 4,5 metriem.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 2. janvāra numurā.


Ja neredzat avīzes lapas, Jums nepieciešama "Adobe Flash" 9.0.115 versija vai jaunāka. To varat bez maksas lejuplādēt šeit.


  • Komentāri (12)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Novados

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!