400 tūkstošus eiro izglītības projekta “Pumpurs” ietvaros divos mēnešos nespēj apgūt
Izglītības projekts “Pumpurs” sniedz iespēju skolēniem apmeklēt klātienes konsultācijas mācību priekšmetos, kurus skolēnam ir grūti apgūt. “Arī Izglītības un zinātnes ministrija nesen saprata, ka šādas konsultācijas ir nepieciešamas, taču piešķirtie līdzekļi šim mērķim ir neatbilstoši, jo trūkst mācībspēku,” situāciju skaidro Liepājas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere.
"Kurzemes Vārds"
Ministrija ir piešķīrusi 399 318 eiro lielu atbalstu, kas paredzēti diviem mēnešiem – februārim un martam, taču summa šim laika periodam ir pārāk liela. “Mēs ar “Pumpuru” jau veiksmīgi sadarbojamies, bērni patiešām izmanto šo iespēju un klātienē, ar pedagogu kontaktā viens pret vienu, apgūst mācību priekšmetus, kuros ir grūtības. Tā kā šis projekts nosedz lielu daļu nepieciešamo konsultāciju, mums piešķirtais finansējums paliek pāri.”
K. Niedre-Lathere skaidro, ka liela problēma ir pedagogu pārslodze. “Mēs pēc likuma nedrīkstam ļaut skolotājam strādāt lielāku likmi nekā to, kas paredzēta. Šīs konsultatīvās stundas ietilpst oficiālajā likmē. Ir pedagogi, kuriem limits ir izsmelts un neatkarīgi no finansējuma daudzuma vairs klāt konsultatīvās stundas nevar paņemt.”
Lai pašvaldības nezaudētu finansējumu, notiek pārrunas ar ministriju par iespēju pagarināt termiņu vismaz par mēnesi vai novirzīt līdzekļus citam mērķim. “Mēs neesam vienīgā pašvaldība ar šādu problēmu, tāpēc jautājums tiek risināts,” par cerībām rast risinājumu finanšu pilnīgā apgūšanā saka Izglītības pārvaldes vadītāja.
Konsultatīvās stundas ir pieejamas visās vispārizglītojošās skolās. Uz tām var pieteikties jebkurš skolēns, kuram tādas kādā no mācību priekšmetiem ir nepieciešamas. Ja pedagogs redz, ka bērns netiek līdzi mācību vielai attālinātā procesā, viņš vienojas ar vecākiem par mācību priekšmeta apguvi klātienes konsultācijās.