Aldaru ielā satiksmes kārtība būs citāda
Aldaru ielā visi pārbūves darbi ir pabeigti, tomēr jūnijā, kā bija plānots, ielu vēl ekspluatācijā nenodos, jo tiek gaidīti tehniskā projekta grozījumi satiksmes organizācijā, pastāstīja ģenerālbūvnieka “Ostas celtnieks” projekta vadītājs Normunds Kairis.
Jūnija sākumā pasūtītājs (pašvaldība) licis aizkavēt ielā līniju krāsošanu un satiksmes zīmju izlikšanu un pieprasījis, lai projektētājs mainītu satiksmes organizācijas risinājumus. Problēma ir riteņbraucēju, automašīnu turētāju un autobraucēju interešu saskaņošanā. Pēc tehniskā projekta brauktuves abās malās izbūvēta pa vienai veloceliņa joslai. Līdz ar to neatlika vietas automašīnu turēšanai – pilsētas plānotāji bija paredzējuši, ka tās pēc rekonstrukcijas būs jātur šķērsielās. Bet dzīvē, kā dziesmā, viss ir citādāk. Jau tagad veloceliņš aizņemts ar stāvošo transportu, bet velosipēdisti, kur kurais – cits pa ietvi, cits pa brauktuves vidu. Pret automašīnu turēšanu uz veloceliņa iebilst arī būvnieki: “Flīzes uzreiz būs sabeigtas, veloceliņš nav paredzēts autotransporta slodzei,” komentēja N. Kairis.
Tagad plānots, ka ielā daļēji veidos vienvirziena satiksmi, bet mašīnu stāvvietas būs vienā brauktuves malā, veloceliņus neaiztiekot. Bet starp veloceliņu un brauktuvi liks atdalošus elementus. Lai to visu paveiktu, tehniskais projekts no jauna ir jāsaskaņo. Tikai tad, kad tas būs izdarīts, iezīmēs marķējumus Aldaru ielā, pārbūvētajā Jelgavas ielas posmā (starp Aldaru un Raiņa ielu), un tikai tad arī beidzot ieslēgs jauno luksoforu Raiņa un Jelgavas ielas krustojumā. Šos darbus apakšuzņēmējs “Ceļu, tiltu būvnieks” solot izdarīt divu nedēļu laikā pēc tam, kad būs saņemts tehniskā projekta saskaņojums. “Viss tiek darīts tā, lai situāciju uzlabotu. Nevelsim ne uz vienu vainu – kavēšanās ir tikai tāpēc, lai novērstu nelielās nepilnības,” teica N. Kairis.
Nora Driķe,
“Kurzemes Vārds”