Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 21. septembris

Vārdadiena: Mariss, Matīss, Modris

Aprit 120 gadi, kopš Liepājā sāka kursēt pirmais elektriskais tramvajs Baltijā  (11)

Atslēgvārdi liepājas tramvajs | tramvajs | agris laugalis

Tramvaja vadītājs Agris Laugalis šajā darbā ir jauniņais. Tāpēc viņš strādā un šodien nepiedalās svētkos, kurus piektdien, 6.septembrī, sarīkojis SIA „Liepājas tramvajs”, lai atzīmētu 120 gadus, kopš Liepājā ripo pirmais elektriskais tramvajs Baltijā. Vēsturiskais datums gan ir cits – 28. septembris.

Iepriekš A. Laugalis bija autobusa šoferis, strādāja Liepājas autobusu parkā. Pārnākt darbā uz tramvaju viņam mazliet „palīdzējusi” slimība, bet viņš, autobusu parka arodorganizācijas vadītājs, jutis, ka pietrūkst spēka cīnīties par šoferu interesēm, un tā bijis spiests iemīļotu darbu atstāt. „Esmu nomierinājies. Cilvēki arī nomierinās. Ir grūti cīnīties, ja neredzi panākumus.”

Novembrī būs jau gads, kopš viņš vada tramvaju. Bijušais tālsatiksmes autobusa vadītājs atzīst – šis darbs ir grūtāks, nekā bija domājis. „Kādreiz šķita, kas tur ko nebraukt? No sliedēm noiet nevar.” Bet tramvaji veci un neērti, ļoti slīd, pat bez lietus un sala. Bremzēšanas ceļš brīžam neparedzēti garš, satiksmes dalībnieki tramvaju ne vienmēr respektē un redz.

Tramvaja vadīšanā A. Laugali ievadīja viņa tagadējā kolēģe Velga Šulce, kura šeit strādā no 1984. gada. Viņa savukārt šim darbam iedvesmojusies no savas toreizējās kaimiņienes, ar kuru vēl tagad ir kolēģes.

„Esam cilvēkiem vajadzīgi!” viņa ir pārliecināta. V. Šulcei vislabāk patīk tie reisi, kad ir daudz braucēju – svētku dienās, tad, kad gadās – tramvajā iekāpj jaunieši un brauc dziedādama. Paticis arī ļaužu pilnais Kultūras tramvajs ar „Atštaukām”, un atmiņā palikusi milleniuma nakts – sagaidot 2000. gadu, kad Velga strādāja.

Darbs tramvajā nozīmē, ka esi cilvēkos, vienlaikus arī no tiem pietiekami nošķirts – tas viņai patīk. Taču katram, kas grib vadīt tramvaju, jārēķinās ar zināmu spriedzi, jo satiksme ir intensīva, „cilvēku mazāk, mašīnu vairāk nekā kādreiz,” viņa stāsta. Jaunieši gan ne visai labprāt strādājot par tramvaja vadītājiem. „Alga...” viņa teic.

Tagad tramvaja vadītāji ar interesi gaida jaunos tramvaja vagonus. Pirmajam speciāli Liepājai Horvātijā ražotajam vagonam te jāierodas nākamruden. Vadītājiem pie jaunajiem vagoniem būs jāpierod: „Būs rokas vadība. Mēs esam pieraduši vadīt ar kāju. Jāmācās būs visiem,” teic V. Šulce.

Atzīmējot 120 gadu vēsturi, šodien SIA „Liepājas tramvajs” paceļ mastā Latvijas, Eiropas Savienības, Liepājas un uzņēmuma karogu un apbalvos ilggadējos darbiniekus ar Pateicības rakstiem.

Pašvaldības uzņēmumā pavisam strādā 86 darbinieki. Šajā gadsimtā rekonstruēti sliežu ceļi vairāk nekā 5,5 kilometru garumā, izbūvēti jauni sliežu ceļi 2,8 kilometru garumā, iegādāti 12 lietoti tramvaji.

Plašāk lasiet laikraksta "Kurzemes Vārds" 6.septembra numurā.

Ja neredzat avīzes lapas, Jums nepieciešama "Adobe Flash" 9.0.115 versija vai jaunāka. To varat bez maksas lejuplādēt šeit.

  • Komentāri (11)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sabiedrība

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!