Apstiprina profesionālās izglītības kompetences centra statusu mūzikā
BNS
Valdība otrdien apstiprināja Kultūras ministrijas (KM) izstrādātos noteikumus par profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtību mūzikā, dejā un mākslā.
Jaunie noteikumi sagatavoti atbilstoši grozījumiem profesionālās izglītības likumā, kas stājās spēkā maijā.
Līdz 2018.gadam plānots izveidot sešus profesionālās izglītības kompetences centrus – Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola (reorganizējot Emiļa Melngaiļa Liepājas Mūzikas vidusskolu un Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolu), Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola, Nacionālo mākslu vidusskola Rīgā (reorganizējot Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolu un Rīgas Doma kora skolu), Ventspils Mūzikas vidusskola, Rēzeknes Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola (reorganizējot Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskolu un Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskolu), Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskola.
Izglītības iestāde, kurai tiks piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss, nodrošinās profesionālās izglītības programmu īstenošanu, būs reģionālais vai nozares metodiskais centrs, pedagogu tālākizglītības centrs un veiks ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu.
Jaunajos noteikumos ņemti vērā kritēriji, kas atbilst mākslas un mūzikas nozares profesionālo vidējo izglītības iestāžu darbības specifikai, jo 2013.gada noteikumos “Profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība” noteiktie izglītojamo skaita kritēriji pilnībā neatbilst mākslas un mūzikas nozares profesionālo vidējo izglītības iestāžu darbības specifikai, jo tajās ir neliels audzēkņu skaits.
Arī noteiktie kvalitātes kritēriji uzsver kultūrizglītības nozares atšķirību no citu nozaru profesionālajām vidusskolām un tajās sniegtās profesionālās vidējās izglītības.
Noteikumu mērķis ir noteikt jaunas, kultūrizglītības nozares izglītības iestāžu specifikai atbilstošas prasības, kuras profesionālās vidējās izglītības iestādei jānodrošina, pretendējot uz profesionālās izglītības kompetences centra statusu. Šīs prasības ietver gan kvantitatīvos rādītājus – izglītojamo skaitu, gan kvalitatīvos rādītājus, kas ir raksturīgi kultūrizglītības specifikai un uzskatāmi par izglītības iestādes darbības kvalitātes apliecinājumu – sekmes centralizētajos un profesionālās kvalifikācijas eksāmenos, dalība starptautiskajos konkursos un festivālos, absolventu skaits, kas turpina iegūt izglītību augstākās izglītības iestādēs vai strādā nozarē.
Tiks izveidoti triju veidu profesionālās izglītības kompetences centri: mākslā vai dizainā; mūzikā, ietverot arī teātra mākslu, vai dejā;centrus, kas paredz īstenot izglītības programmas divās vai vairāk nozarēs – mākslā, dizainā, mūzikā, ieskaitot teātra mākslu, dejā.