Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Asfalta kvalitāte atkarīga no pasūtītāja

Asfalta kvalitāte atkarīga no pasūtītāja
18.04.2012 15:00

Liepājas ostas pievedceļa divi posmi ir viena no retajām pēdējos gados par Eiropas naudu tapušajām brauktuvēm Latvijā, kur defekti pagaidām nav konstatēti. To būvējusi vietējā kompānija SIA “Aizputes ceļinieks”. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Egils Muižulis skaidro, ka asfalta kvalitāte ir atkarīga no pasūtījumā iekļautajām prasībām.

Bedres uz nesen izbūvētiem vai rekonstruētiem ceļiem veidojas arī tādēļ, ka pasūtītājs izvēlas labi zināmu, bet plaisas neizslēdzošu seguma sastāvu, norādījuši vairāki ceļu būves uzņēmumi. E. Muižulis apstiprina, ka ikviens materiāls ceļu būvē, arī dažādi asfalta tipi, jāražo atbilstoši specifikācijā paredzētajām prasībām. Tās pasūtītājs nosaka, ņemot vērā vairākus faktorus, arī paredzamo autotransporta intensitāti.

“Aizputes ceļinieks” asfaltu ražo pats, maisītājs atrodas Kapsēdē. Prakse, ka ar to nodarbojas pašas ceļu būves kompānijas, Latvijā esot izplatīta. Ja materiāls būtu jāpērk tirgū, vajadzētu slēgt ilgtermiņa līgumus par konkrētiem apjomiem, taču tas ne vienmēr esot izdevīgi un arī viegli izdarāms.

Izejmateriālus uzņēmums iegūst Kurzemē, vairumā gadījumu tie atbilstot vajadzīgajām prasībām. Pretējā gadījumā tos meklē citviet. Tā, piemēram, Zirņu ielas rekonstrukcijas gadījumā prasības esot tik augstas, ka jāiepērk materiāli, kas ir gatavoti no Skandināvijas kalnu iežiem.

Vēl viens asfalta seguma sliktās kvalitātes iemesls ir tas, ka reizēm objektu nodošanas termiņi iesniedzas ziemā. Arī Pulvera ielas izbūve tika pabeigta novembrī. Taču, pēc autoceļu specifikāciju noteikumiem, asfalta virskārtas klāšanai esot nepieciešami vidēji plus desmit grādu pēc Celsija. E. Muižulis skaidro, ka šādu situāciju iemesls ir naudas plūsma, par ko pasūtītājam ir līgums ar Eiropas fondiem. Tādēļ iznākot, ka pēc noteikumiem darbu nedrīkst darīt, bet līgums to liek, jo jāiekļaujas noteiktos termiņos.

Andra Gertsona foto

Asfalts Latvijas klimatiskajos apstākļos brūk sevišķi ātri, stāsta SIA “Aizputes ceļinieks” valdes priekšsēdētājs Egils Muižulis. “Tas velk uz to, ka ziemeļos var būt tikai bagātas valstis, kas var apdrošināt savu infrastruktūru, dienvidos ir vieglāk, jo laika apstākļi ceļus neietekmē.”

Plašāk lasiet laikrakstā “Kurzemes Vārds” 18. aprīļa numurā.

 #kvards-20120418-08#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz