Atbalsta, bet paliek mājās
Ar domām Liepājas puses kravu pārvadātāji ir kopā ar kolēģiem, taču akcijā Rīgā nepiedalās.
Protesta akcijā, ko vakar rīkoja Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācija, Latvijas Autopārvadātāju nacionālā asociācija un autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto” piedalījās vēl vairāk kravas automašīnu, nekā sākotnēji bija plānots. Mašīnas lēni brauca cauri Rīgai.
“Morāli noteikti akciju atbalstām,” saka uzņēmuma “GT4L” valdes priekšsēdētājs Kristaps Giertmanis. “Bet nepiedalāmies. Tā kā esam pārtikas pārvadātāju biznesā, tad tas, ja mēs nestrādātu, būtu ļoti jūtams.” Turklāt autoparku uz Rīgu aizvest ir grūti, citādi būtu, ja protesti notiktu reģionos. Taču arī šis uzņēmums esot apsvēris iespēju iesaistīties aktīvās protesta akcijās: “Ja nekas uz labo pusi neies, tad kaut kas būs jādara.”
Tam, kāpēc kravu pārvadātāji ir sadusmoti, iemesli ir vairāki. Tā ir degvielas cena, kas palielinās, bet pakalpojumu cenu tai līdzi celt nevar. “Ceļi – tie mums ir anormāli. Ir vietas, kur vienkārši nav iespējams iebraukt,” K. Giertmanis saka. Viņš piebilst, ka arī sankcijas pret kravu pārvadātājiem ir nenormālas, ja konstatēta kāda nepilnība mašīnas tehniskajā stāvoklī.
“Valdība ir imūna pret šādām akcijām,” nosaka K. Giertmanis, atbildot uz jautājumu, vai protesti ko dos. Varbūt vajag darboties ar asākām metodēm. Turklāt ļoti svarīgi ir tādās reizēs būt vienotiem, uzsver uzņēmējs.
Lielākā daļa protesta akcijas dalībnieku bija koku vedēji, vēsta ziņu aģentūras. Bet LSEZ SIA “Laskana” transports uz Rīgu nav devies, apstiprina uzņēmuma mežsaimniecības struktūrvienības vadītājs Edvīns Āboliņš. “Ar domām gan esam kopā,” viņš saka. “Bet no kurienes gan ņemt, ja maciņš ir tukšs?” E. Āboliņš norāda, ka kravu pārvadājumu nozarē problēmas ir smagas, bet uz valsts atbalstu lielas cerības viņš gan neliek. “Lai tiem, par kuriem esam atdevuši savu balsi, turpmāk veicas labāk,” struktūrvienības vadītājs nosaka.
Dina Belta,
“Kurzemes Vārds”