Atkal sniegs palīdzību patērētājiem
"Kurzemes Vārds"
Piektdien Liepājā sāks darboties Patērētāju interešu aizsardzības konsultants, kurš bez maksas palīdzēs gadījumos, kad tikušas aizskartas pircēju un klientu intereses.
Konsultācijas un palīdzība būs pieejama gadījumos, kad cilvēks saskāries ar preču un pakalpojumu kvalitātes problēmām, arī tad, ja tas noticis internetā, un nav skaidrs, kā risināt šādas problēmas – stāsta Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas pārstāvis Andrejs Vanags. Tāpat palīdzību varēs meklēt gadījumos, kas saistīti ar parādu samaksas grūtībām vai kreditēšanas pakalpojumu izvēli. Tiesa, šajos gadījumos nebūs iespējas saņemt padomu uz vietas Liepājā, bet konsultante Iveta Mertena norādīs tālruņa numuru, kur to rast.
Konsultante pieņems piektdienās no pulksten 15 līdz 18 Latviešu biedrības namā, 86. kabinetā. Viņu iespējams sazvanīt pa tālruni 22031189 vai rakstīt uz e-pasta adresi: [email protected].
Šādi konsultanti Liepājā un citur Latvijā strādā sadarbības projekta laikā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru – skaidro A. Vanags. Patlaban līgums par sadarbību noslēgts līdz gada beigām, bet viņš cer, ka tā turpināsies arī pēc tam. Domāts, ka līdz vasaras beigām būs izstrādāta arī interneta platforma, ar kuras palīdzību būtu vienkārši meklēt palīdzību patērētāju interešu apdraudējuma gadījumos.
1999. gadā Latvijā strādājošās nevalstiskās patērētāju organizācijas apvienojās un izveidoja Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociāciju – lasāms tās mājaslapā pateretajs.lv. Asociācijas sastāvā ir desmit patērētāju aizsardzības nevalstiskās organizācijas – patstāvīgas juridiskas personas, kuras galvenokārt nodarbojas ar patērētāju sūdzību izskatīšanu, projektu realizāciju un līdzdalību likumdošanā. Savu darbību tā līdz šim īpaši neesot reklamējusi, jo konsultācijas un cita veida palīdzība, ko tā sniegusi, prasa resursus, kuru nepietiek – saka A. Vanags.