Atklātajās stundās pilnveido pedagogu profesionālo kompetenci
liepajniekiem.lv
Trešdien, 19.oktobrī, Liepājas Valsts 1.ģimnāzijā notika septiņas atklātās stundas, kas ir viens no Metodiskā centra piedāvājumiem pedagogu profesionālās kompetences pilnveidē šī mācību gada pirmajā semestrī, informē Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas direktora vietniece izglītības darbā Kristīne Roze. Pasākumā, kura mērķis bija iedvesmoties no kolēģiem un savstarpēji bagātināt pedagoģisko pieredzi, piedalījās ģimnāzijas skolotāji un 13 interesenti no septiņām Liepājas skolām.
Vērošanai tika piedāvātas mācību stundas matemātikā, ģeogrāfijā, angļu valodā, krievu valodā, bioloģijā, arī klases stunda un viena integrētā stunda, kurā tika meklēti literatūras un mājturības un tehnoloģiju saskarsmes punkti, aktualizējot mūsdienu jauniešu ēšanas problēmas. Ģimnāzijas kolēģi dalījās savā pieredzē par darbu gandrīz visās mūsu skolas klašu grupās – 7., 9., 10., 11., 12. klasēs. Viens no sarunas tematiem pēc stundas interešu grupās bija izaicinājumi, ar kuriem skolotāji sastopas mācīšanas, mācīšanās un vērtēšanas kontekstā ikdienas darbā.
Kamēr skolotāji risināja profesionālas sarunas pēc vērotās stundas, skolotāju lomā iejutās arī ģimnāzijas parlamenta jaunieši, kuri saviem vienaudžiem mērķtiecīgi vadīja stundu – sarunu par skolas vidi, kas būs arī 1.semestra skolas plenārsēdes galvenā tēma.
Skolotājs Normunds Dzintars: ”Atklātās stundas – tas ir veids, kā iepazīstināt citus ar paņēmieniem, ko skolotājs izmanto darbā, lai sasniegtu konkrēto mērķi. Svarīga ir ne tikai atklātā stunda kā process, bet arī pārdomas, diskusijas par stundu. Domu apmaiņas process paver plašāku skatījumu uz stundu. Mācību stunda nebeidzas ar zvanu. Domāšana par to turpinās. Ja ir pārdomas, tad viss ir kārtībā.”
Atklātās stundas tiks piedāvātas arī otrajā semestrī līdztektus citiem Metodiskā centra piedāvājumiem pedagogu profesionālās kompetences pilnveidei, kā pieredzes materiālu publikācijas, uzaicinājumam piedalīties mūsu pieredzes apmaiņā klātienē par dažādu mācību priekšmetu metodiku, klasvadību, projektu un zinātniski pētniecisko darbu rakstīšanu, debašu metožu izmantošanas iespējām, bibliotēkas sadarbības formām ar skolēniem, darbu metodiskajās komisijās, inovatīvu pieredzi dabaszinātnēs, bet reizi 2 gados (tagad jau 2018. gadā) spēkā esošs ir aicinājums uz konferenci “Radoši meklējumi pedagoģijā: teorija un prakse”.
Tā kā Ministru kabineta noteikumi ”Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība un kritēriji” paredz Liepājas Valsts 1.ģimnāzijā veikt pedagogu tālākizglītības un metodiskā centra funkcijas plānošanu reģionā, Izglītības un zinātnes ministrija kopš 2016.gada piešķir finansējumu reģionālā metodiskā centra un pedagogu tālākizglītības centra darbības nodrošināšanai, organizējot profesionālās kompetences pilnveidi Liepājas pilsētas, Rucavas novada, Nīcas novada, Grobiņas novada, Durbes novada, Priekules novada, Vaiņodes novada un Aizputes novada vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem.